Gå til innhold

Barskekarsten

Bruker
  • Innholdsteller

    50
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Barskekarsten

  • Bursdag 01/01/1987

Contact Methods

  • Bosted
    Trondheim

Barskekarsten's Achievements

  1. Jeg synes du kan kjøp deg Haynes boka. Den har de på Biltema. Der finner du koblingsskjema for lysene dine og beskrivelse av hvordan du tar av dør trekket. Et tips med lysene er å måle på glødetråds varsleren. Den sitter lett tilgjengelig under rattet. Der kan du måle spenningen ut på hver kurs. Det er siste skjøt før ledningene går bakover.
  2. Det er vakumbelgen som har sprukket høres det ut som. Det er den belgen som har nr.84 på denne tegnina: http://photos1.blogger.com/blogger/1911/1363/1600/Solex3.jpg Enkel og grei sak å bytte om du får fatt på en ny en. Tror den er gått ut fra volvo sin side. Det er ingen grunn til å bytte forgasser i alle fall. Det du kan gjøre er å ta den ut og kontrollere den før du prøver å skaffe en ny. Da trykker du belgen sammen og så holder du for slangestussen. Spretter den rett ut igjen er den ødelagt. Blir det vakum som holder fjæra inne er den OK.
  3. Du vet mange av skruene på volvo er vanlig metriske skruer. De selges over disk mange steder. Ikke vær redd for å kappe og styre på standard skruer. Bare følg litt med på om det er noe spesielt du kapper...
  4. Nå har det skjedd 3 ganger på rad: 245 legges ut på finn.no rundt 22 tiden på kvelden. Jeg tenker at det er litt uhøflig å ringe så seint når folk skal sove om en står tidlig opp. Dagen etterpå ringer jeg på bilen rundt kl.9 da er det normalt å starte å ringe privatpersoner synes jeg. ALLE 3 GANGENE HAR BILEN VÆRT SOLGT ALLEREDE. Så skal dere selge en bil og en kar ringer 0100 er det MEG! Sånn da var det ute av kroppen
  5. Det kan høres ut som om dere her flere problemer enn vakumventilen. De symptomene dere beskriver kan høres ut som tenningsfeil. Om vakumsystemet er gåent blir det litt som å kjøre med choke på men ikke noe mer. Det er en svinghjuls sensor som kan gå fløyten og mye anna morro.... Og som det er sagt før: Alle de fargede slangene har ingenting med forgasseren å gjøre! Det er 3 vakumslanger som er korte sorte slanger som sitter på gasseren. Alle de fargede kan du nappe av og tette med fks silikon.
  6. Først: Du har skjekket tennplugg ledninger og fordeler? Alle gnistene ser fine ut? Rene og pene plugger? OT: Min 245 hadde en elektriskfeil i bakluka. Av alle ting var det en kobling mellom bremselysene og varmen i bakluka. Når jeg hadde på vametrådene og bremset når jeg slo av tenninga fortsatte blien å gå til jeg slapp bremsen... Moral: Det er mye rart som kan være feil men jeg holder en knapp på at det et et tenningsproblem.
  7. Om du i ditt arbeid med K-motor kommer over noe skriftlig eller tegninger som kan være til nytte for andre må du si ifra. Omtrent umuluig å finne ut av noe uten å prøve og feile sjæl. Volvos orginale verkstedshåndbok hadde vært bra ja.
  8. Det andre jeg har glemt å nevne som jeg har oppdaga er at eksosen er utrolig viktig. Bilen trekker nesten ingenting på mellomregisteret uten at eksosen er helt tett. Mistet eksosen på vei over fjellet.. Fantastisk å kjøre gjennom Notodden med fri eksos men du verden hvor dårlig den trakk. Bakkene opp fra Dalen var utrolig lange... Jeg kjører med skrottema eksos og det funker 100 ganger bedre enn ingen eksos. Ser også at navnet på dette systemet ble retta og bra er det!
  9. Men hvorfor bruke tid og penger på å bytte før noe går gærnt? At en ikke greier å feilsøke er det mange eksempler på. Da er gjerne det lettest å bytte hele greia. Har en timepris på mekking er det gjerne billigst først som sist.
  10. mannskjiten og f**nskapet er faktisk en gasser som fungere ganske greit til det starter å kødde.. Om den går under literen på mila er det ikke noe grunn til å stresse med forgasseren. Om den starter å drikke 2,5 l på mila må du gjøre noe. Dette som kommer her er min forståelse av tingene og ikke nødvendigvis den riktige: Alle de fargede slangene har ikke noe med forgasseren å gjøre. Det er for å styre ?EGR? systemet. Det er en ventil på undersiden av gasseren som slipper luft inn i eksosen. Det skal bare være å fjerne alle slangene og tette hullene og motoren skal fungere like greit. Jeg har søkt nettet opp og ned og ikke funnet noen tegning eller forklaring av virkemåten. Hva som vil skje med eksosveridene aner jeg ikke. Bilene mine er bruk og kast så de har ikke vært på EU. Det som køddet for meg sist var belgen som styrte spjel nr 2 i gasseren. Se her: Tegning Det var del 84 som var problemet. Det er en gummimembran/belg som åpner og lukker spjelet avhengig av vakumet. Når belgen sprekker vil ikke spjelet åpne og du kjører i praksis med en halv forgasser = som om chokeen var på hele tiden.(Del 84 er heller ikke for salg noe sted så du må lete opp en gasser med hel belg) Det er den og de to slangene(87) som er festet til den som er dette berømmelige vakum systemet. Ikke noe hokus-pokus der. Ledningene somm går til gasseren er noe tomgangsjusterig. Det er og en som styrer en solenoid ventil som stenger noe bensingreier når bilen triller. Jeg har ikke hørt om problemer der men jeg er ikke noe bilorakel heller. Skjønner ikke hvorfor alle tilsynelatende hater K motorer da de bruker lite bensin og fungere alltid. Når vakumsystemet går i stykker bruker de bare veeeeldig mye bensin.
  11. Som tittelen sier går hjernene overens? Er det bare å bytte over i så fall
  12. Er i stavanger for tiden. Kan godt kommer bort til der hvor du holder hus og sjekke ut vakumbelgen. VI kan ta sted og tid på PM. Knoksen har forferdelig lite biler inne til selvdemontering for tiden. De var ikke villige til å la meg bestille en sånn del heller. Stikker innom av og til og kikker men ikke funnet en enda.
  13. Nei har desverre ikke det. Den er tatt ut og kasta da den ikke virka. Bedre med ingen en en som fusker. Motoren går 100% uten den og men den bruker bare litt mer bensin da den ikke regulerer. Det er ikke så vanskelig å finn den. Det er den store svarte kula som sitter på gasseren mot førersetet. Går en slange inn på ene siden og et stag ut på andre siden.
  14. Det skjønte jeg.(Selv meg skjønte noe) Problemet er bare at kansje din også er ødelaglt..... Da kan du sjekke om den virker veldig lett ved å prøve det som står i tråden. Ellers er jeg veldig interesert i den om du har en du ikke bruker.
  15. I den gamle feilsøkingstråden min finner du hvordan du sjekker om den virker. Den gamle motoren min hadde også sprukket belg...ellers hadde jo det løst problemet. http://www.bilforumet.no/200-serien/195306-vakum-tr-bbel-b230k.html
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår