Gå til innhold

kavring

Bruker
  • Innholdsteller

    36
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om kavring

  • Bursdag 04/05/1986

Contact Methods

  • Bosted
    Trondheim/Bergen

kavring's Achievements

  1. tja har funnet ut at en sånn sentrallås som jeg har spesifisert finnes ikke. med andre ord: sentrallåsen er fucket
  2. Hei Har en Alpine CDE-9850 Ri spiller liggende, denne har kun 1 pre-out såvidt jeg husker. Har også en 5-kanals forsterker fra Planet Audio liggende, med både high og low level input, og bassfjernkontroll. Kjøpt nytt i '06. Husker ikke helt hva slags modell denne er; VX6005, PA6005, RX5.600, eller noe sånt. Har lyst å koble dette opp til front+bak høyttalere og sub, og fortsatt kunne justere fader og balanse fra cd-spilleren. Dette betyr vel at jeg må bruke high level input på forsterkeren. Hvordan blir det da med signal til subben, skiller delefilterne i forsterkeren ut dette? Er det noen store ulemper med å bruke high level input kontra vanlig? Lite gira på å bruke penger på mer enn kabel..
  3. Hei Har kjøpt en strøken 1996 Corolla E10, 5-dørs coupe. Den er av typen med sentrallås inne på dørpanelet, altså uavhengig av førerdørens utvendige lås. Er kun en feil/problem med bilen, det er at førerdøra låser seg når den lukkes igjen. Den går fint å åpne innenfra, men utenfra får jeg den ikke opp uten nøkkel da. Dette betyr at jeg ikke kan gå fra bilen på tomgang, siden det er stor risiko for å bli utelåst. Og siden jeg stort sett kjører alene er det ikke alltid jeg husker å låse opp de andre dørene. Har et inntrykk av at det alltid skjer når døra dyttes halvveis inntil, og stort sett når døra lukkes helt igjen. Virker som døra låser seg uavhengig av sentrallåsen, og at dette er mer et mekanisk problem. Er det noen som har vært ute for lignende før, og vet hvordan det kan løses? Er redd for å tukle inni dørene på egenhånd, bak isolasjonen/tetningsmatten. Dette fordi jeg har vannskadet kupeen i en bil tidligere ved å ikke klare å tette isolasjonen godt nok igjen, selv med flere forsøk etter beste evne, og akter ikke å gjøre det igjen.
  4. Det er ingen restriksjoner på hvor man kan plassere batterier, men syrebatterier BØR for all del ikke brukes inne i kupeen. De avgir hydrogengass(knallgass) ved lading, og kan i tillegg lekke batterisyre(svovelsyre). Skal en bruke batteriet inne i kupeen bør en bruke gelebatterier, men disse er til gjengjeld langt dyrere enn vanlige syrebatteri. Jording av batteriene kan gjøres lokalt, det er ikke nødvendig å føre minuskabel frem. (Tykke strømledninger er dyrt) Lag solide jordingspunkter dersom det ikke er fra før. Dimensjonene på de originale strømkablene er tilpasset dynamoens ladeevne og du trenger normalt ikke bruke tykkere ledninger enn dette mellom batteriene. Hvordan det er å kombinere to ulike batteriteknologier uten skille, vet jeg ikke.
  5. har vært inne på tanken å kjøpe små ovale langlys, og felle de inn i grillen. (på hver sin side av vw-merket) kjører nesten bare i tettbebyggelse så har ikke gjort noe med det, men bedre langlys hadde ikke skadet
  6. hmm lite respons på dette. halsen89, vi skulle i utgangspunktet handle hos iceaudio og pakken sprenger nok budsjettet. trenger vel kanskje kondensator
  7. Vi skal bygge anlegg i russebilen vår, en Chevrolet Beauville. Har fått sponsoravtale med en leverandør hos iceaudio, og kunne trengt litt forslag til oppsett. Dette har vi sett for oss: - CD-spiller (med mp3), helst med line-in for ekstern mp3spiller. - 2stk 12" subwoofere - 2kanaler/monoblokk til å drive subbene - 4stk 6,5 coax-høyttalere - 4kanals forsterker Har kikket litt på dette oppsettet: CADENCE TX12-4 TRIPLEX kr 2295,- /stk Audison SRx2S 2x180W kr 3495,- Audison SRx4 4x60W kr 2990,- FOCAL 165CA1 kr 990,- /par (ikke helt sikker om det er akkurat denne) Dere ser sånn ca hvilke summer som er satt av. Ikke satt av noe bestemt sum til cd-spiller, men satser på å havne rundt 15.000 totalt. Trenger ikke vær noen av komponentene vi har satt opp, men må være fra iceaudio. (ikke cd-spilleren) Er det en fordel med monoblokk til subbene, og kjøre i 2ohm? Så, kunne noen satt opp et forslag til noe som spiller bra?
  8. takk for tips hadde ikke tenkt på det med falsk jord egentlig, var planen å ha forsterkeren en annen plass, og da måtte jeg lagd plate. fikk tips fra en kompis om å bruke karrosseriskruer for å feste plata til ryggen, så regner med jeg gjør det. 6stk 3,5mm tykke skruer blir vel ikke for svakt? forsterker veier 6,3 kg
  9. hva er beste måte å feste forsterkeren til seteryggen på? eller rettere sagt: hvordan gjør man det? har i utgangspunktet tenkt å skru forsterkeren fast i en mdfplate, som jeg trekker med filt. seteryggen består av en tynn metallplate og så er du rett inne i foret. tror jeg. platen er en del av selve seteryggen hvertfall. så hvordan fester jeg platen?
  10. når en tenker motsatt vei: det er jo litt filing og sliping for å få 6n2 lykter på 6n da legger ved to bilder fra når jeg monterte 6n2 lykter på min: dette er lykta til 6n2 dette er 6n bildene viser lyktene tatt nedenfra, nederst er den delen som er inn mot bakluken. som du ser er den ene delen nederst til høyre litt lenger på 6n2 enn på 6n vet ikke om dette kan bli et problem, da at lyktene vil sitte for langt "inne".
  11. poloen min har nå gått 107.000 uten å få ny reim. så jeg vil helst få byttet den, spesielt siden bilen bare er blitt brukt til småkjøring. men klarer jeg bytte den selv? har ikke særlig peiling på motorer, eller reparert så mye før. men jeg har haynes bok, det meste av verktøy, og lyst til å lære mer. har noen her byttet regreim på sin polo, og kan gi noen erfaringer på det? evt hva tar et verksted for å bytte? Bilen er en 98mod 6n 1.6liter
  12. Har kikket på Planet Audio VX-6005, ser ut til å dekke mine behov, uten at jeg har peiling. 5kanaler, 4x50 + 1x200 i 4ohm. Noen formeninger om denne? Har Peerless Resolution 6 frontsett som jeg skal drive med denne. Jeg vil også ha noen høyttalere bak, i hattehyllen, som spiller noe lavere enn fremme. Savner lyd bakfra nå, og det er lite lyd for de som sitter bak. I tillegg trenger jeg sub, som drives av 200w kanalen i forsterkeren. Vil helst ha minst mulig kasse på den, så 10" eller 12" er aktuelt. Ser noen bruker 15-20 liter kasse. Forstår det som portet kasse er anbefalt for variert musikk? Trenger mest mulig av det lille bagasjerommet som er i en VW Polo. Spiller veldig variert musikk (alle typer). Vet ikke hva folk definerer som høyt, men tror ikke jeg spiller veldig høyt. Oppsummering Spiller: Alpine 9850ri (2v preout) Frontsett: Peerless Resolution 6 Forsterker: Planet audio vx6005? Bakhøyttalere: ? Sub: ? Budsjett Forsterker: ca 2500 Bakhøyt.: under 1000 Sub: under 1500 16mm2 kabel er det for lite, at jeg burde velge 25? Og hvor stor sikring? 40A, 50A, 60A? 60 er vel for stort til 16mm.
  13. i vår gamle golf hadde vi en fjernkontroll til blaupunktspilleren som satt "inni rattet" var veldig greit å ha, slapp å flytte hånda for å bytte sang nå har jeg en alpine spiller (9850ri) og ville veldig gjerne hatt noe lignende. finnes det? merker behovet nå som jeg har ipod integrert og alt for mange dårlige sanger å hoppe over
  14. Har montert Peerless Resolution 6 frontsett i en VW Polo 6N. Men jeg er ikke fornøyd med lyden, tror det er for mye diskant. Har ikke så mye peiling på "lyd" På delefilteret er det en jumper som kan flyttes for å stille demping(?) Hvordan vil denne påvirke lyden ved å flyttes på? Står på 0db nå tror jeg. Spør istedenfor å prøve fordi delefilterene er montert bak airbagen og er et fæla arbeid å komme til
  15. Har lenge vært på jakt etter denne plakaten her har de den her men i mini-størrelse. noen som vet hvor jeg kan få tak i en stor en? altså med langsider på rundt 1 meter
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår