Gå til innhold

57sugge

Bruker
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om 57sugge

  • Bursdag 11/08/1979

Contact Methods

  • Bosted
    Tønsberg

57sugge's Achievements

  1. Det var rart når lagera har samme delenummer. Du har ikke blanda end capsa? RS2 end caps på S2 råde eller omvendt? Råde og underfall skall alltid følge hverandre. Hva nummera (33 og 44) betyr er jeg ikke sikker på. Har ikke skrudd noe Audi.
  2. Blir riktig mot veiva, men rådene kan ha litt forskjellig utforming. Siden veiva har samme mål kan du ta og prøve med lagrene som følger rådene. Har du de gamle lagrene som hører til rådene? Mål de med mikrometer og sammenlign med de nye. Kan tenke meg att de nye er litt tykkere på "enden". Der over og underdelen møtes.
  3. Til Dr BASS Er rådene du bruker til s2 veiva, eller er de fra den "gamle" veiva du hadde? Kan være en liten forskjell på rådene beregnet til s2 veiva og rådene fra "gamleveiva". Behøver knapt være målbart, men lagrene er anneledes. Monterer du da lager beregnet på s2 i "gamle" rådene blir spennet i lageret fei. I ditt tilfelle blir det trangt. Har opplevd dette når jeg bytta veiv på en volvo. Der hadde gamle og nye veiva samme mål. Bestilte lager som skulle passe til nye veiva, men det blei ille feil. Lageret passa ikke i råden(brukte gamle rådene). Ble for stor klaring. Fikk nye lager med litt annet støp. Problem løst. Det var ikke målbar forskjell på rådene fra ny og kamle veiva heller. De hadde samme diameter målt med skyvelære. Skyvelære er ikke nøyaktig nokk.
  4. Til Breisladderen Jeg har overhalt veldig mange motorer. Jeg jobber med motorer som spiser sånna små dritt motorer du leker med til frokost!!! Kan mye om lager, forspenning på lager osv. Hvis det er normalt med fasklemte veiver hvodan kan man da turne en liten skipsdiesel på 2000kw med et spett på 1,5m? Veivlager og rammelager er hydraulisk trekt til med ca 800 bar!!! Det er en liten motor med 24cm borring. Kan du forklare meg det? Nei det kan du ikke fordi du ikke har en fjern anelse om hva du snakker om!!!! Har bygd mange bilmotorer også. Div 4,6 og 8 syl. motorer. Effekt fra 100 til 1000 hk. Har ikke opplevd att en veiver har sitti fast enda!!!!!! Du har oljefilm nokk hvis du smører lagrene først! Når motoren er ferdig montert med stempler, kam osv er det jo litt friksjon. Men det er ikke nokk til at den skal stå dønn fast!!! Uten plugger skal du fint tørne motoren med en skralle! Skal du gi folk råd må du tenke først. Kan bli dyrt å følge dårlige råd og tips! Går Volvo motoren enda er det utrolig. Må ta av meg hatten for det, men alt går. Går bare ikke så lenge
  5. Når veiv med nye lager er montert skal den tilnermet løpe fritt. Når råder og stempler er montert skal du kunne turne motoren med en skralle. Volvo motorer skal gå lett rundt etter overhaling. Breisladdern`s utaleleser er jo helt syke!!!!
  6. Dette er hvis du trykksetter gasseren. Du trenger ikke regulator på "hjemmelaget" stromberg hvis du har orginal turbo bensinpumpa til volvo.Men mekaniske pumpa sliter litt når du nærmer deg 1 bar ladetrykk. Det eneste du gjør på orginal forgasseren f.eks CD175 er å fjerne chokehuset. Kast chokehuset. Tett alle hullene der choken satt + det ene skrue hullet. Husker ikke hvem av skruehullene det er, men det merker man fort. Skal man lade litt må du bytte eller borre opp nåleventilen i flotørkammeret. Skru opp flotørkammeret og der sitter det bare en stor messing ventil. Det er nåleventilen. Jeg borra opp min til 2,3mm. Funker bra. For å få gasseren til å gi litt mere bensin kan du kjøpe "turbo"nål til gasseren, eller slipe om orginalen. Jeg slipa om orginalen på min. Må prøve seg litt fram med slipinga. Lage den ikke kortere, men slip den slankere.
  7. Har brukt fordeler fra ca 64 militær modell på min B20. Den har ikke vacuum, bare vekter. Den trekker ikke opp tenniga så mye. Banker ikke med 1kg turbo trykk. Har ikke intercooler heller, er ikke plass. Trykkboksen trengs ikke, men du må på en eller annen måte få trykk inn i alle hullene "bak" på Stromberg forgasseren for og få den til å virke med turbo. Det er enklest med en trykkboks. Du trenger ikke en "turbo" Stromberg gasser. Det tar ca 5 min å bygge om en vanlig en til turbo bruk. En bensintrykk regulator og bensinpumpe som gir bra trykk må man ha hvis du trykksetter en forgasser. Regulatoren må øke bensintrykket 1:1 med ladetrykket for og hindre att bensinen blir trykkt ut av flotør kammeret.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår