Gå til innhold

clasm

Bruker
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om clasm

  • Bursdag 08/28/1977

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Touran TDI Highline
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    2006
  • Yrke eller sivil status
    IT
  • Motor (eks 1.6)
    1.9TDI-105

Contact Methods

  • Bosted
    Østlandet

clasm's Achievements

  1. At Saab i dag er nesten like tysk som Skoda? Og at Saab egentlig bare er en Opel med litt mer status?
  2. Og Lancia Phedra. Eller Eurovan2 som vel er en fellesbetegnelse for plattformen slik jeg har forstått det.
  3. Lurer på om det er mange av syklistene som "fighter" med lastebiler/trailere o.l. som vet hvor lang strekning det trengs for en _sikker_ forbikjøring f.eks. hvis syklisten fortsetter å holde 35-40 km/t. Det er ikke akkurat akselerasjon som en normal personbil på en tungt lastet trailer med henger.
  4. Om disse lysene på en del modeller er felt så mye nedover kan vel diskuteres. Det kan vel varierer hvordan disse lysene defineres i henhold til justering. Man får i hvert fall langt mer lys -- og såklart, jeg prøver å følge høyrekanten av veibanen i stedet for å stirre på lyskilden. Dog, spesielt når det er våt veibane og mørkt blir jeg en del ganger bledet. Nå er dette en lyskombinasjon som har vært forbudt en del år nå. Det virker imidlertid som få vet det. Det kan vel også virke som en del ikke vet at de kjører med de på. En del slår de kanskje på fordi de da ser at det er lys foran bilen....
  5. Noen biler er bare "rå" selv om kjøreegenskapene på en del områder er heeeelt for jævlige ;-) Når det for så vidt noe som gjelder flere supersportsbiler...
  6. Tåke-/kurvelys (avhengig av hvem man spør...) irriterer meg, men ikke nødvendigvis midt på dagen. Problemet er når det er mørkt og folk bruker dette i tillegg til kjørelysene. For mange er ikke dette et problem, men jeg føler at det blender. Er det i tillegg vått på veien slik at man får refleksjoner i veibanen fra det blir det ennå værre. Og trafikkfarlig er det også for de som kjører med dette. Tåkelys+parklys er lovlig i dagslys, men enkelte kjører med det også i mørket, noe som reduserer sikten særdeles mye samtidig som fører flytter fokus til like foran bilen. Samme gjelder for så vidt også med kjørelys+tåkelys, men ikke i like stor grad vil jeg tro. Med at det blir opplyst like foran bilen "ødelegger" man også det naturlige mørkesynet, dvs. at øynene tilpasser seg til at det er mørkt. En del SUVer har åkelysene såpass høyt også at det blender ekstra når de har det i tillegg til kjørelys. Ellers skulle man nesten tro at f.eks. Toyota Rav4 ble levert fra fabrikk med tåkelysene påslått og bryteren gjemt vekk :-| (har hatt lappen i over ti år nå, og kun EN gang har jeg hatt behov for _tåke_lysene pga. det var så tett tåke... kjørte da i 30-50 km/t fra Gardermoen til Oslo...)
  7. Det er vel ikke akkurat et "norsk" fenomen, men europeisk -- selv om riktignok Dodge kan ha egne importører i noen land. Merket Plymouth, som var Chryslers "billigmerke" tidligere, er nå borte. I USA leveres bilene både under Dodge og Chrysler-brand. Helt hvorfor forstår jeg egentlig ikke -- dog, enkelte modeller er også særegne for merket. I USA selger man jo også nå Dodge Sprinter -- dvs. MB Sprinter, så noen av Diamler-Chryslers europeiske modeller kommer også over dammen med annet navn. F.eks. Crossfire finnes vel ikke under Dodge-merket -- flere eksempler er det også hvis man ser på web-sidene til selskapet.
  8. Men Holden har også en del modeller som ikke finnes under andre GM-merker. Tror muligens Holden også selges deler av Asia.
  9. På en måte, men på en måte ikke. Det er noe særegent med Countach -- selv om riktignok Diablo var ganske spesiell når den kom. Den var vel verdens raskeste serieproduserte bil i temmelig mange år?
  10. Vet ikke hvor lenge siden LY3xxxx var, men man skal vel huske at Lamborghini Countach 5000 kom på midten av 80-tallet, så dette kan være en over 20 år gammel bil sett ut i fra dette -- selv bruktimportert kan den være gammel. Jeg mener å huske at Roger Ruud vistnok skulle ha den eneste på midten/slutten av 80-tallet en gang? Men utrolig rå ja... designet er "brutalt". Men bilen omtales vel som et helvete å kjøre.....
  11. Har selv hatt Skoda Octavia, samt i perioder lånt en Golf 4. Det er vel samme akselavstand og plattform på Leon av forrige generasjon. For bakovervendte barnestoler ble det noe trangt -- "nyfødtstoler" går bra, men neste steg ble det etter hvert veldig trangt for. Kan også bli litt irriterende at unger i forovervendte stoler har beina borti stolene foran -- de sitter ikke i ro akkurat...
  12. Det er ikke "multiknirk" slik som på Passat -- teknisk sett er Octaviaen mer lik Golf fra samme periode.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår