Gå til innhold

740-geir

Bruker
  • Innholdsteller

    163
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om 740-geir

  • Bursdag 12/29/1988

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Skrur endel
  • Modell (eks S4)
    Amazon, 740 og 940
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1988
  • Yrke eller sivil status
    verktøymaker/Industrimekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    2.3 og 2.0
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    940'n er original mens 740'n er justert litt på turbotrykket.
  • Fylke
    Østfold

Contact Methods

  • Bosted
    Halden

740-geir's Achievements

  1. Hei. I bilen min så romler det endel i bakaksel. Lurer på hva dette kan være? Det romler mest når bilen ikke er under belastning. Når jeg jekker opp bilen bak, så kan jeg dra hjulene en god del ut og inn. ca 10mm. Noen som har vært borte i noe lignende? Spør før jeg bytter hele bakaksel. På forhånd Takk.
  2. Hei. Er det noen måte å få nullstillet feilkodesystemet på xc-70. Utenom å måtte dra på volvo-verkstedet? på forhånd takk!!:D
  3. hei. har et spørsmål angående dieselvarmeren/parkeringsvarmer på en XC70 2004 D5. er det noen som vet åssen type det er og hvordan den virker. åssen får man startet den manuelt?
  4. joda.. den ene dysa var visst ikke helt bra. for nå har jeg byttet alle 4 og da ble oljetrykket bra igjen.
  5. ja.. skrudde av alle lagrene å sjekka slitasje på de.. og jeg mener at underspylingsdysee ikke skal være åpne hele tiden.. leste det i en motorteknikkbok jeg hadde liggende... er ikke 100% sikker på at de skal være tette men 3 av dysene var tette og 1 kunne jeg blåse gjennom lett så vi får se når jeg får det i sammen igjen:D
  6. nei nei,, men 3 bar på kald er jo ikke så høyt. men det er variasjonen som er skremmende.
  7. demonterte i dag og det er i hvertfall ikke lagrene... tror heller at det er underspylingsdysene.. de var åpne, de skal være lukket. åpner bare ved et visst trykk. og det skal selvfølgelig være høyere oljetrykk ved kald motor.. sier seg selv, er jo da olja er tykkest.
  8. motoren er en 95 model.. men det rare er at den er nyoverhalt, altså alt av lager er bytta.. leste litt i kg katalogen om oljepumpa. man bør bytte ut trykkreduksjonsventilen i pumpa.. er en stempelventil originalt og man bør sette inn en kuleventil. så tenkte å gjøre dette i morgen. muligen bytter jeg til en tykkere olje også. ved litt turtall så er det bare 2.5 bar ved varm motor og det er også for lite. på kald motor er den 3 bar.
  9. ja det er lite. skal være 2,5 bar ved 2000 omdr. det lukter ikke noe diesel av olja. har byttet 2 ganger nå. både filter og olje.. sjekka kompressjon å den var på 9 bar... det er det den skal være. siden jeg har 531 topp. motor har gått totalt 160 men etter overhaling har den bare gått ca 400 mil
  10. jeg har målt med manometer og funnet ut måleren min inne i bilen er nøyaktig. og nei jeg fylte diesel i bensintanken men det er ute nå. sjekka oljetrykket på bilen til pappa han har FK han å. han hadde 4.5 bar ved varm motor og litt turtall. er det olja jeg bruker som er for tynn eller hva?
  11. hei.. fikk et problem med bilen min her om dagen. jeg fikk plutselig så lavt oljetrykk, er kun 0.4 bar ved varm motor på tomgang. dette skjedde rett etter at jeg ved en feiltagelse klarte å fylle litt diesel.. det som er rart er at alt inne i motoren er nytt. er en høyflødes-oljepumpe og nye rådelager nyoverhalt topp, nye stempelringer.. er snakk om en litt småtrimmet B230FK jeg bruker 5-50w helsyntet olje noen som har en anelse om hva dette kan komme av? tenkte å rive ut motoren til helga.
  12. hei.. jeg har klart å skjære min b230fk motor.. lurer på om noen vet hvor jeg kan kjøpe overdim på stempelkit til en rimelig penge?
  13. heisann. jeg bare lurer på om det er noen som vet sånn ca hvor mye oljetrykk det skal være i en b230fk når motoren er kald og når den er varm?
  14. ok.. bare lurte... ingen som var helt sikre hjemme.. takk for svar
  15. hei. et lite spørsmål bare har jeg lov å kjøre svensk regga bil i norge? jeg er norsk og har tatt lappen i norge.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår