LOL.
Selv har jeg hatt godt med tilbud. Det er noen år siden jeg dreiv på som verst. Men det er noen episoder som har bitt seg fast. Kanskje særlig en siden farten og resultatet av utfalllet hadde vært kritisk hadde det gått galt.
Jeg og en kompisgjeng fra vingertraketene pleide å reise på alt som var av rally. Vintern 95 skulle vi på svenskerally og på lørdagen skulle jeg ratte. De aller fleste i gjengen kjørte diverse quattros på den tiden. 80/90, urquattros eller S2/s4 sedan. Pleide å kjøre 3-4 biler sammen og jeg sleit som en hund med å holde tempoet inne på trange svenske grusveier med min Fiat Abarth 130TC. Iallefall, jeg kom kjørende opp en lang bakke igjennom et hogstfelt. Husker godt jeg tømte 3. og kastet inn 4 gir idet jeg spør kompisen min om hvordan han vuderer veien over bakketoppen. På ene siden var det en rekke med furulegger som fortsatte rett frem så jeg står i ramma over toppen.
BIG mistake. 150 meter etter toppen svinger det nemlig 45 grader til høyre, rett frem er det en tømmerstabel.
Skrub-skrub på hardpakket snø/is-føre. Klarer å få kastet høyre fremhjul ned i renna og holder det nedi med passe gass rundt svingen. Rumpa hang å slang som en overkokt spagetti og jeg sender høye tanker til høyprofil vinterdekk og bakkeklaring.
Roet det ned litt etterpå, men den beste medisinen for å komme seg over et slikt sjokk er å ikke sakke alt for mye på tempoet. Etter dette fikk jeg litt rykte som kamikasepilot.
Mange år siden nå ;) Kan si det slik at det er bra jeg ikke hadde så sprek bil.