Gå til innhold

omega25td

Bruker
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om omega25td

  • Bursdag 01/09/1984

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Omega cd 25td
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1994
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Gule koni, senket, nylonforinger framme, frontleppe, sota ruter.
  • Fylke
    Nord Trøndelag

Contact Methods

  • Bosted
    Rørvik

omega25td's Achievements

  1. Prøv å kjøre varm motoren først.. Dette kan hjelpe
  2. Prøv å skift glødeplugger.¨ Dette kan nok løse problemet ditt. Hadde samme prob. på min 25td. ble bra etter skifte av glødepluggene.
  3. ok. Skal stikke innom merkeverksted når jeg kommer hjem fra sjøen og få det sjekket. Thnx
  4. Dro strømkabelen gjennom hullet i området rundt bremsekraftforsterkeren hvis jeg ikke husker feil. Funka som fjell. Bare smør inn den enden du skal tre igjennom med zalo eller noe lignende. da glir det godt.
  5. Fattern kjøpte en 2004 mod 220cdi av forhandler. Da var den jo ganske sprek. Men etter ei stund begynte den til tider å miste turbotrykket. Etter sjekk fant de ut at det var luftmengdemåleren som hadde feilen. Den ble byttet hos firmaet som leverte bilen. Etter dette ble bilen rett og slett dau! Den girer heller ikke som den skal. Noen som har peil på hva dette kan skyldes?
  6. Takk for indirekte tips! Har samme problemet på min 94'omega 25td. Men det kommer først etter kjøring av distanser over 15-20km i høy fart. Da blir det oljebytte på bakenden
  7. Min lille Omega. Ikke gjort så mye. men, har montert senkesett, gule koni fremme, byttet fremste bærebruforinger til nylon, montert frontleppe og pakka inn litt stereo. og seff kjøpt felger.
  8. Huff! Nei, åpne panser og se om du kommer til vifta når du fjerner plastdekslet hvor kupefilter o.l. ligger.. Der den skal taes ut på corsa og vectra ihvertfall... sikkert ikke så mye annerledes på omega...
  9. Hadde prob. med dette på en corsa a en gang. tok ut vifta, reingjorde og smurte den opp. Ble god som ny. sikkert samme prob. du har
  10. hmmm.. Hørtes rart ut. Senkesett er 1 år gammelt og monterte nye gule koni i februar. Må vel skru ut fjærbeinet og sjekke tingenes tilstand da.. har heldigvis 2 fjærbein liggende. :): Nylonforingene.. Jo, det kan du godt... Må bare finne nye nye først.
  11. Fikk en lokal kar til å dreie de til meg. Betalte 100kr pr. foring. billig egentli. :): Var i kontakt med Powerflex. de skulle lage foringene til meg, men etter mye om og men viste det seg at foringene var vanskelige å kopiere. Tror nok det er de bakerste foringene de sikter til. men disse fungerer jo bra. Lurer på å kontakte dem igjen med forespørsel spesifikt på de fremste foringene.. Har også planer om å ta mål av foringa og ta kontakt med amerikanske bildeler. Det var jo rart om disse foringene ikke var i bruk i amerika også. Der er det vel større sjanse for å finne noe i polyurethane?? Et spm til med de samme: Har en ulyd i venstre støtdempertårn når jeg kjører i hull. Kan dette være den store foringa som sitter i toppen av fjærbeinet? at den holder på å bli myk/slitt eller noe? Høres ut som en "gnikselyd"
  12. Hei! Har et problem. Er på utkikk etter polyurethane foringer til bærebruene foran i min 94mod Omega 2,5td. De originale foringene holder ikke mål. De forreste foringene slipper på no-time... så har for tiden Nylon-foringer. Men, synes disse er i hardeste laget. Noen som har peil på dette?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår