Gå til innhold

Omega94

Bruker
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Omega94

  • Bursdag 08/26/1978

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

Omega94's Achievements

  1. Problemet er løst...var dårlig kontakt mellom ledningene som går ned på innsprøytningsdysen...etter å ha gått over alle ledninger og kontakter er nøkkingen helt borte.... veldig fornøyd, spesielt med å slippe å gi en krone mer enn nødvendig til blodgriske Opelforhandlere med elendig service (spesielt Opel på Skøyen...de har alltid stått opp med galt ben) Takk for hjelp..
  2. Jeg får kode høy ja (kode 27, voltage high). Kanskje dårlig kontakt mot dysen da, eller må evt hele kabelspaghettien byttes? Det er vel litt av en jobb muligens..?
  3. Kunne selvfølgelig prøvd å bytte plass på 2 av dysene, for å se om feilen fortsatt ligger ved samme sylinder, eller om den flytter seg etter dysen.. Har du prøvd å bytte disse før?
  4. Hmm...ser det står at feilmeldingen indikerer at spenning er for høy.. men alt fungerer imidlertid helt fint ved "passiv kjøring". Skulle en ikke tro at dersom dysen var gåen så skulle den ikke virke i det hele tatt.... Kan pluggledningen være synderen tro..
  5. Bruker ikke mer bensin enn tidligere (ihvertfall ikke betydelig mer, men kan ta en måling og sjekke). Merker ikke ujevn gange, bortsett fra når når man akselererer (merker spes godt nykkingen hvis man gir gass i et høyt gir, og må dermed gire ned for å kunne akselerere). Har akkurat renset tomgangsregulatoren, så den maler som en katt på tomgang...ikke noe ujevn gange der. Brudd i pluggledninger burde vel kunne merkes ved å måle motstand, eller?
  6. Hei. Har lest av feilmeldingen "injection valve 3", som jeg regner med er innsprøytningsdyse til sylinder nr 3.... Ikke noen som tilfeldigvis har en gammel innsprøytningsdyse som ligger og slenger ? (",) Er det forresten noen som vet om disse er enkle å skifte ? Venter spent....
  7. Har sjekket litt rundt og dt virker som at det kan være selve injector valve som er gåen. Har du vært borte i slike også eller?
  8. Hei. Det er 2 literen, bensin. Heter vel X20XE eller noe sånt
  9. Hehe...skjønner. Godt å vite da, hvis jeg skal bytte. Vet ikke om du har skrudd mye på Omega B (i tillegg til å demontere og høgge), men jeg har fått en ekkel nykking ved akselerasjon på fra lavt turtall. Får avlest feilkode 27 med bindersmetoden, som betyr "Injector valve 3"...vet ikke om dette betyr at selve delen som er ødelagt, eller om det kan være feil på coil, som igjen forplanter seg til injector valve...hva tror du? Hva skal du ha for coilen da, og har du forresten masse andre deler til OmegaB? Bør vel prøve å skifte pluggledninger også, før jeg evt får et verksted til å se på problemet.
  10. Takk for svar....fant 2 coilpakker som er litt ulike på Ebay..vet du hvilken av de som er riktig..se linker? http://cgi.ebay.co.uk/Vauxhall-ASTRA-OMEGA-VECTRA-CAVALIER-COIL-PACK-NEW_W0QQitemZ370110963031QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item562c551d57 http://cgi.ebay.co.uk/Vauxhall-Astra-Omega-Vectra-Frontera-2-0-2-2-Coil-Pack_W0QQitemZ230428953143QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item35a6a2ca37 Du nevnte du hadde en selv...er det en brukt eller ny coil du har? Har du forresten skiftet dette selv, og gikk det greit å komme til ?
  11. Hei. Noen som kan forklare hvordan man skifter coil til Omega B? Er det en enkel jobb, eller veldig plundrete, og kan en bruke standard coil fra biltema eller må en kjøpe originalt? Hva med fordelerlokk....lurer på samme ting her.. Takker for svar (",)
  12. Sliter med rykking/nykking ved akselerasjon på Omega B - 94 mod. Dette kommer og går i perioder, og ofte noe mer når det er mildvær enn når det er kaldt. Har sjekket feilkoder med å bruke bindersmetoden, og får opp kode 27 - som omtales som Injector valve 3. Hva betyr dette, er det selve innsprøytningsventilen som må byttes eller kan det like gjere være andre ting som inntreffer før og som gjør at problemet forplanter seg? Har prøvd å skifte plugger, men ikke pluggledinger, coil, fordelerlokk osv. Er det vanskelig å skifte disse tingene selv?
  13. Idag har jeg opplevd noe jeg ikke fatter dritten av med min Omega B, 94 mod. Skulle bytte ut det originale stereoanlegget med ny LG cdspiller, og da dette var gjordt så vips, virket verken speedometer eller trippteller lengere. Dvs, når jeg skrur på "on" på cdspilleren så funker de ikke, men når jeg skrur den av igjen (off) så virker plutselig både tripptelleren og speedometeret igjen. Da Opel har egne tilslutningsuttak måtte jeg kjøpe en overgang til standard ISO-uttak. Har gjordt dette, så det bør ikke være der problemet ligger.... Fatter bare ikke hvilken sammenheng cdspiller-kablene har med speedometer og trippteller.... Noen som har erfart dette før, og som evt kan oppklare mysteriet...?
  14. Omega94

    Hjemmechipping

    Hei igjen...Nå er jeg spent på hva du kan fortelle om chippen:-) Merkbar effekt? Lett eller vanskelig å montere? Andre ting av betydning? Sist men ikke minst...anbefaler du andre å gjøre dette? Hehe
  15. Omega94

    Hjemmechipping

    Hei Magnul. Funnet ut noe mer angående chippingen? Gav dette noe mer futt i motoren, eller er det bare tull? Og var det lett å få det montert? Mvh Trym
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår