
bikramjit18
Bruker-
Innholdsteller
32 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om bikramjit18
- Bursdag 04/03/1985
Contact Methods
-
Bosted
Oslo
bikramjit18's Achievements

Korporal (2/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Vet ikke hvor man finner slikt i ditt område, men er du i nærheten av Lillestrøm engang, kan du vell stikke innom Strømmen bilradio. Mener å ha hørt at noen kjøpte en slikt anlegg til en bmw =)
-
Har du fått testa en annen cd spiller da? Kan jo være mulig at du har kortslutta spilleren din eller noe lignende. Det første du bør gjøre er jo å teste en annen spiller for å finne ut om feilen ligger i ledningene eller spilleren. Som todleif skriver og, ikke tull med cd spillerens ledninger. Kjøp deg heller en ISO overgang så er det gjort profesjonelt på null komma niks. Koster ikke allverden for en slik overgang heller. Test en annen spiller først, så si ifra hvordan det går. :)
-
Heisann. Det var kanskje litt feil, men det kommer fire signalkabler. To av dem går til forsterkerne for lyd (seriekobla) og to av dem for basserne. Det kan være med fortsterkernes elektronikk ja. Men hvis det skulle være noe kluss med strøm, er det jo mye bedre at sikringen på strømkabelen går før den "rekker" å ta sikringen i forsterkerne. Da blir det altså 9 sikringer siden det er 9 forsterkere. Det som er greia da, er at vi slipper å åpne veggen for å bytte sikring, men heller ha sikringen et sted de er tilgjengelige.
-
Heisann alle sammen! Nå har jeg løst problemet. To av forsterkerne hadde sikringer som hadde ryki. Disse lyste gult, ikke grønt som jeg først trodde (de er veldig langt nede og lyset er uklart). Signal fra cd spiller var todelt. En til høytallere, og en til subber. Forsterker nr.1 drev den basseren som fungerte, og kobla videre til forsterker nr.2 som ikke var i drift. Denne ga ikke noe lyd videre heller! Takk for alle innspill, har vært til veldig stor hjelp!!! Det jeg lurer på nå, er at vi har tre sikringer. En fra hvert batteri. Er det noe vi bør tenke på før vi setter opp sikringer på strømkabelen til hver forsterker? Grunnen til dette er at vi ikke gidder å ta ut sofaen for hver gang en sikring ryker. De er heller ikke tilgjengelige før man har skrudd av alt. La oss si at en forsterker kjører på 25A sikring. Kan vi sette opp en 20 på strømkabelen ? Vet den kan ryke lettere men da slipper ihvertfall forsterkerne å bli påvirket. Hvis jeg setter opp en 25A på strømkabelen, er det bare denne som ryker hvis det skulle skje noe? De i forsterkeren forblir urørt da? Er det også noen som vet om en "sikringsboks" med 10 sikringer i som kan kobles til de tjukke ledningene ? Dette blir mye mer praktisk for oss. Takk atter en gang!! Det beste tipset jeg har fått var at jeg skulle gå fra starten av gjennom hver eneste kabel!
-
Nå tuller jeg litt her! Forsterkerne er kobla til cd spillerne selvfølgelig,ettersom at de skrur seg av og på med spilleren. Skal ta ut sofa osv i morgen, så får vi se. Men kondensatorne er jo av fortsatt. Dette anlegget er satt opp MEGET profesjonelt forresten, så er veldig rart. Så må få kondensatorne i drift før vi prøver noe annet. Men hvorfor funker de kun når det er skikkelig hardstrøm? De bør jo funke utenom, og batteriene er fullada. Er 2 måneder siden de funka, og batteriet kan ikke blitt dårlig så fort?
-
Remote kablene er koblet til bil batteriet. Og anlegget skrudde seg av her om dagen, og gikk ikke på før vi styrte med den remote kablen. Kan kanskje være det, men ettersom at det er 6-7 forsterkere, har du noen tips til hvordan vi enkelt kan få testa det? De ser ut som at de fleste forsterkerne er på for de lyser, men kan de være på selvom remoten er feil? Er det ikke sånn at de da er helt avskrudd? Kondensatorene er også avskrudd. Disse skal stå på hele tiden egentlig. De sto på bra når vi henta bilen. Nå er de skrudd av, og som jeg skrev, så starter de med et skikkelig strømkick, men det kan man ikke lade med selvfølgelig. Da står de på i et par min, så går de av igjen. Det jeg lurer på er, hva er det som egentlig har skjedd, fordi at bilen har stått stille siden vi hentet den (er kanskje 2 måneder siden) og med regelmessig starting osv. Er ganske forvirret og frustrert. Men for å komme til poenget. En av forsterkne lengre oppe som man kan se lyset på, lyser faktisk rødt. Jeg har alltid trodd at rødt er den vanlige fargen på den. Er det normalt at det er rødt lys isteden for grønt (uten at den er i protect)? Så langt har jeg bare sett en som lyser rødt. De andre lyser blått og er ikke i protect. Isåfall, hvis det er noen av dem som er i protect, hva er det som kan være feilen?
-
Heisann. Vi kjøpte en russebil noen måneder tilbake. Vi fikk et heftig anlegg med 8 bassere og masse høytallere! Anlegget er drevet av tre bil batterier. Det er koblet til to kondensatore. Alt fungerte når vi hentet den. Nå, funker ikke alle basserne. Flertallet av dem står stille. Kondensatorne er også avskrudd. Batteriene er fullada som sagt. Hvis jeg på batteriladeren tar på jumpstart funksjonen (Leverer da utrolig mye strøm for å starte bilen) på batteriene, lyser opp kondensatorne for et par minutter. Det ser ut som at alle forsterkerne er på også. Er det noen som har anelse på hva problemet kan være? Batteriene er veldig nye, så det er utvilsomt det som er problemet. Alt av sikringer osv er bra, ingen har ryki. Håper på svar! =)
-
Heisann! Skrevet en post tidligere, men er nødt til å komme med en til. Det er snakk om en dodge b350 maxi wagon. Problemet er at vi får ikke svingt en hel runde engang til venstre. Den svinger altså lite til venstre, men til høyre svinger den bra. Det er jo veldig vanskelig. Styresnekke ble byttet før vi kjøpte den. Er det noen som har noen tips til hva det kan være ? Det var en del dødgang på rattet også, men dette har vi klart å justere litt. Problemet med svingingen har var der før vi justerte dødgangen på snekka. Takk for alle svar! :)
-
Heisann! Vi kjøpte en russebil for et par måneder tilbake. Bilen er bra og alt er så å si bra bortsett fra et lite ( kanskje stort?) problem. Her om dagen var vi inne i bilen og merka at sofaen var bittelitt våt. Når vi så opp så merka vi fort at det var en lekkasje. Det er påbygg tak på den (ekstra høyt tak) og dette tror jeg er i glassfiber hvis jeg ikke tar feil. Inni påbyggstaket er det isolasjon. Vi merka også at det var en plate som var satt på oppå taket. Denne var det små sprekker i som vannet mest sannsynlig har tatt veien gjennom. Mitt spørsmål er nå, ettersom at vannet har kommet igjennom, hva bør vi gjøre? Burde vi skru av panelene i taket og bytte ut isolasjon osv? Eller bare tette plata på taket bedre og la det gå? Håper det er noen som kan komme med gode råd, for vi har veldig lyst til å ordne dette før det blir noe større problem.
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.