-
Innholdsteller
53 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om revobaby
- Bursdag 02/24/1991
Contact Methods
-
Bosted
Tjøme
revobaby's Achievements
Korporal (2/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Hei. Bare lurer på om en 1.8L singel kam vag motor fra en golf 3 92' mod vil passe ganske så rett oppi en Scirocco 88' mod 1.6L ?? Er motorstyringer og ledningsnett likt? Takker for svar. Mvh. Simen
-
Ok, jeg får finne på noe lurt for å holde varmen borte.. Noen tips?
-
Før det første er eksosen ganske så rusten, så den brummer som bare det fra før, så vanskelig å høre om det er kommet noe mer enn det som var. Bilen skal snart kastes, min lillesøster skal bare øvelseskjøre litt med den, også skal jeg ta ut motoren. Hun har kjørt litt ute på jordet og sånt, sikkert der hun har vært nedi noe ja. Men det er ikke skadelig for motoren eller gearkassen på noen måte selv om det blir veldig varmt rundt brekk/girspak?? Selve bilen er det ikke så farlig med :)
-
Heihei. Bare lurte på om noen vet noe om dette. Har en 96' golf 3 som blir VELDIG varm rundt girspaken og brekket... Er så jeg brenner meg skikkelig inne i bilen hvis jeg tar hånden rundt bunnen av girspaken eller på plastikken under brekket (Det du drar i inne i bilen). Bilen brukes til litt øvelses kjøring av min lillesøster, så er mye clutch og gass.. men trodde ikke den skulle bli varm på de stedene av den grunn?! Er godt med både olje og kjølevann på bilen. Takker for svar. Mvh. Simen
-
Corrado ligner vel såpass på golf at den også er grei å starte på?? =D
-
Ja. Prøv og feil metoden kommer nok til å bli min bestevenn en stund fremover :) Noen tips til hvilke forum forresten? Takker for svar
-
Heihei alle sammen. Relativt ny her. Jeg er 19år og har byttet litt biler fram og tilbake, og skal nå kjøpe meg ny bil igjen. Har sett litt på VW Corrado, og syntes disse var ganske så tøffe. De fleste av disse leveres vel med Enkel Kam 8V 1.8L VAG motoren med G-lader? Har ikke mye greie på motor i det hele tatt, så bare å rette på meg hvis jeg er helt på bærtur her Det som er greia er at jeg veldig gjærne vil lære å skru litt motor, er utrolig bilinteressert, men når jeg åpner panseret på en bil føler jeg meg som en gammel dame som skal koble opp en PC (hva faen er det her for no?!)... Jeg har en 1992 Golf 3 1.8L stående, og hvis ikke jeg tar helt feil nå, er vel motoren i den, og Corradoen identiske, bortsett fra G-laderen så klart. Da hadde det vel vært yppelig å kjøpe en Corrado, å kjøre den originalt, mens jeg river ut motoren av golfen og bygger den til "ett råskinn", og når tiden er inne, slenger jeg golf motoren oppi Corradoen. Tror dette er en fin måte å lære på, men hvis dere mener dette er å ta alt for mye vann over hodet, eller er en plundrete måte å starte på, så si ifra her. Har hørt noen steder at Vanchel motor er lettere å skru på.. Men denne gamle VAG motoren er vel ikke så komplisert kontra andre motorer den heller. La ut akkurat samme tråden på Corrado forumet, men var dårlig med respons der. PS: Gjærne kom med tips til hvordan jeg kan lære fortere, nettsider som er fine? Bøker som kan kjøpes? Kanskje noen kurst man kan ta? etc. alt hjelper Mvh. Ivrig og lære villig noob ;)
-
Tragisk at du i det hele tatt velger å se det som en mulighet... kanskje du er fyren som ville gjort noe slikt selv? Så lavt vil ihvertfall jeg aldri vurdere å synke en gang!!
-
Ok, hvis det viser seg at jeg ikke kommer noen vei med dette, hvor kan jeg finne en god SR20DET??? Kan jo ikke gi opp 200'n min så lett.. Også bare for morroskyld; Er det mulig å få den godkjent å på skilter med noe annet enn original motor.. Rekkesekser? V6? V8?! ... evt CA18DET? Takker for innspill alle sammen.
-
peilet olja før jeg dro ut på noe som ville bli den siste turen. Da var det olje nesten på fullt på pinnen (ÆRLIG!), etter ca 40min med rolig kjøring (JA, ROLIG KJØRING!!) så jeg ikke annet enn blårøyk i bakruta, og det kom mye rare lyder fra motor.
-
Peilet olje flere ganger om dagen, og fylte på når det trengtes. Fylte også på kjøleveske på radiator og "kjølevesketank" regelmessig.
-
I kontraken står det så klart, bilen selges som den står, kjøper har prøvekjørt, liten lekasje fra oljeretur på turbo, og at det er noen skjønnhetsfeil. Så en kar skrev her "IKKE PRØV, å si du har kjørt pent".. Vel så klart har jeg dratt på litt ett par ganger, men tro det eller ei, jeg har kjørt utolig pent med den, har seg slik at jeg har kun "one more strike" så går lappe i 2år. Så jeg er ekstremt flink med fartsgrenser etc. Har ringt selger, han nekter for at han viste noe om tingene, og sier fra seg alt av ansvar. Jeg kan ikke allverden om motor, så jeg kan ikke uttale meg om det er rådebank eller ikke, men en kompis av meg som satt på, som har gått ferdig mekken, og har skrudd mye bil i sitt liv (er omtrent det eneste han gjør) mente det var det.
-
Heisann. Jeg er 19år og har lenge hatt lyst på en Nissan 200SX S14, så etter mye jobbing og sparing av penger fikk jeg omsider råd til en slik. Fant en 95mod S14 på nettet som hadde gått 169.000km til 110.000,- skulle være i god stand, litt kosmetiske skader, og en liten oljelekasje fra oljeretur på turbo, men ellers veldig brukbar. Fikk prøvekjøre bilen da jeg var å så på den, bilen gikk fint, startet og fusket ikke, kveltes noen ganger ved pådrag fulgt av clutch, men dette var ingen stor sak å fikse fikk jeg beskjed om. Selgeren sa han hadde kjørt pent med bilen og at den var blitt tatt godt vare på med tanke på oljeskifting osv. Dette er dag nr 3 jeg har bilen, har knapt kjørt 30mil, ikke noe hard kjøring. Motoren har nå fått: - Rådebank - Klakking i ventilene - Oljelekasjer fra andre steder enn turbo - Frost/kjøleveske lekasje - Piping i bremsene - Tomgang varierer fra alt mellom 3000rpm og 200rpm - Og Air Condition'en blåser kunn kald luft. Jeg føler meg lurt og urettferdig behandlet, har betalt 110.000,- for en bil med en motor som var nummeret før defekt, og dette ble ikke opplyst om på forhånd. Som sagt er det nå dag 3 med bilen, som nå bare står stille og ikke kan kjøres med. Kan jeg med loven på min side heve dette kjøpe å enten kreve pengene tilbake eller kreve at selger betaler verksted regninga for å få motoren i normal stand igjen?? Takker for svar.
-
Chevy V8 av nyere årgang er vel dyrt å kjøpe og få montert går jeg ut ifra, også blir det vel en stor utfordring å få skilter på noe sånt i vårt fantastiske avgifts fylte land<3 Ingen andre litt mindre motorer som egner seg greit under panseret på en Rx-7?? hva med en MR2, 200SX eller en gammel Volvo motor kanskje?? Og kan noen svare på om jeg MÅ ta en motor fra en bakhjulstrekker, eller om jeg f.eks kan montere en motor fra en Eclipse eller Golf GTI (Som da er forhjulstrekkere) ?? Takker =D
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.