Gå til innhold

Dennis87

Bruker
  • Innholdsteller

    280
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Dennis87

  • Bursdag 09/12/1987

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Celica
  • Biltype (eks Audi)
    Toyota
  • Årsmodell (eks 1995)
    2000
  • Yrke eller sivil status
    IKT Lærling
  • Motor (eks 1.6)
    1.8
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    konfilter
  • Fylke
    Buskerud

Contact Methods

  • Bosted
    Mjøndalen

Dennis87's Achievements

  1. Selges kr 90 000 ,- http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=29553722
  2. 4 stk 18" Momo X-43 uten dekk selges. Bredde: 8.5" Innpress: 35 Boltsirkel 5x100 Den ene felgen har en skade på innersiden som jeg fikk ca pris på 500-600 for å fikse. Felgene har også noe steinsprut skader og små riper men ikke kantkjørt. Kom med bud, skal bort da jeg har 8stk :P
  3. Ahhh viste jeg hadde sett den logoen før hehe.. var en som sa det betydde at det var metallic lakk. Men når jeg tenker over det er det ikke så mange biler som har det merket:P
  4. Trur det betyr at det er metallic lakk. men er ikke helt sikker
  5. Kjøper ny hvis det er pumpen som er problemet, men er kjedelig å bytte den hvis det feks bare er dårlig kontakt, ledningsnett eller ett rele som er dårlig. Så derfor hadde det jo være greit å fått noen tips om hva det kunne være. Pumpa koster ikke mange kronene så det er ikke problemet, det er bare så jævlig vanskelig å komme til pumpa og verksted er jo nesten ran. Så hvis ett rele kan gjøre at det blir slikt feil bytter jeg helst det først. Skulle på verkstedet og få de til å sjekke hva som er galt, men da fungerte den såklart helt fint i lang tid:P, men har begynt å tulle igjen nå.
  6. Har et merkelig problem på bilen min fortiden. Noen ganger virker ikke spyleren, men starter plutselig å fungere helt fint og kan fungerer fint noen uker og så kan det bli helt stopp noen dager. Når den stopper opp klarer jeg ikke høre at pumpen går. Slangene er ikke tett, og er ikke fryst da den kan stoppe helt opp selv om det er mange varme grader. Det som oftest skjer er at pumpa fungerer helt fint hvis bilen har stått over natten, men slutter å fungere etter enn 2-6 runder med spyling.. Rett før pumpa stopper så spyler den veldig dårlig og så blir det som regel helt stopp, og plutselig blir den helt fin igjen :S Slutter som oftest å funke når jeg virkelig trenger den hehe..:P Så hva kan det være? hvis pumpa er dårlig skulle den vell vært sånn hele tiden? kan kanskje være dårlig kontakt eller kortslutning?
  7. Vanlig politikk for kommunist gjengen AP,Sp og SV. Håper virkelig de ikke vinner neste valg! Men skylda er jo egentlig på de klovene som stemmer på de. Norge må være det landet i verden som bruker minst på sine innbyggere i forhold til hvor mye penger staten har.
  8. Sier igjen, det du sier stemmer ikke med hva resulatater fra undersøkelser viser. så din fetter har vært uheldig, noe som alle kan være. Stoler som sakt mer på alle de testene fra hele verden som viser at Toyota og genrelt japanske biler har lite feil sammenlignet med flere Tyske biler. Nå er BMW de beste blant de tyske utentvil, men de har ikke mange topp plasseringer på undersøkelser fra verksteder ++ Så at du ikke har hatt feil med din BMW men din Fetter har feil min sin Toyota er for meg helt uinteressant. Toyota Camry 2,2 er kjent for å ha veldig lite feil, det kan du bare se på undersøkeler fra den tiden, så hvis du kjøper en Camry har du statistisk mindre sjangs for å få en bil med feil på. og Autoindex er en brukerundersøkelse, den sier ingenting om faktiske feil. De spørr kunden hvor fornøyd de er med bilen de har og service ++. En billig BMW koster også betydelig mer enn enn billig Toyota så er såklart ikke samme opplevd kvalitet på en billig yaris eller aygo som en BMW til 400 000.
  9. Sant det, men Toyota har en god del modeller som mer Aktive kjørere bruker. Er ikke mange av dem i Norge fortiden, men så er Europa og Norge ett veldig lite marked for Toyota og vi ser bare en brøkdel av modellene til Toyota her til lands. Feks Toyota Tundra Pickup med 500 gamp ser vi neppe mye til her i Europa hehe.. Jeg kjører veldig aktivt med min Toyota iallefall, der det er maks turtall minst 3-4 ganger om dagen og svinger i masse fart hehe.. Celica fra 99-06 kom på 3. plass når det kom til minst feil, og er ikke mange gamle gubber som kjører de, så de blir nok generelt ganske aktivt brukt. Honda S2000 er også en sportsbil som ligger veldig bra på statistikk. Og med tanke på at Celica og S2000 er ville turtallsmaskiner er ikke det dårlig, Motoren i Celica TS går til 8400rpm og S2000 9000rpm så de får nok kjørt seg greit hehe... men de er likevell blant de 4 beste med minst feil av alle. Men jeg synes selv ikke det er så ofte jeg blir liggende bak trege Toyota, der synes jeg franske biler er klart værst. Og de Tyske har nok like mange gamle gubber og kjærringer som japser som kun skulle kjørt rulator for lenge siden.
  10. Jeg er også NAF medlem og leser motor. Hva brukerne synes om bilen sin sier egentlig ingen ting. Det man eier selv er alltid det beste for mange, selv om hjulene ramler av og motoren eksploderer hehe..:P Er jo klart at når man har kjøpt seg en ganke dyr bil og svarer på brukerundersøkelser vil man jo såklart si det man har selv er bra. Akkurat som de fleste her på forumet, det de eier er såklart best, samma f... hvor mange feil man har hatt. Kjenner flere som har hatt masse feil, men elsker bilen sin fordet. En kompis har nå byttet deler for 60k på sin Audi A4, blandt forstilling, dempere, lykt, og nesten hele motoren ++ men han mener enda hans Audi A4 er den beste bil i verden, og at han ikke har hatt så mange feil. En forbrukertest kan vise mye rart, men det hard facts som fakktisk viser fakktiske feil på bilen på feks EU kontroll er jo mye mer troverdig en når man spørr en kunde. Hva med alle bilene fra Toyota som ikke er på merkeverksted? er maaange av dem. Rart at de ikke har sakt noe, feks NAF som også utfører service for mange Toyota eiere. Kan banne på at NAF hadde sakt ifra med en gang hvis det var noe som ikke stemte. eller er de kanskje kjøpt å betalt av Toyota? og du mener også at alle de som har jobbet hos Toyota har fått penger for å ikke si noe? Dette begynner mer og mer ligne på en veldig dårlig igjennomtenkt teori.
  11. Alle kan være uheldig å få en mandagsbil, og antall feil varierer også veldig mye fra modell til modell. Avensis ligger veldig bra an på alle slike undersøkelser jeg har sett. Så blir helt feil, og si at din ene bil ikke har noe feil, mens din venns Avensis er feil på så det er dritt. Her en en test: http://www.konsumentverket.se/Documents/press/2005/Bilaga%201%20Utfall%20besiktning%202004%203%20år%20BBG.pdf Den viser hvilke feil de finner under EU kontroll på flere tusen biler. Og der kommer Avensis bra ut, det samme kan ikke sies om BMW. Stoler mer på det resultatene en enn bruker på bilforumet for å si det sånn:P Her er enda en: http://www.whatcar.com/news-special-report.aspx?NA=229285&EL=3223741 Selv har jeg en 2000 modell Celica som aldri har vært noe feil på, og den har gått over 170k. Fikk bytta short-block på den siden Toyota anbefalte det, da enkelte av de tidligste 2000 modellene kunne ha problemer med oljeforbruk. Min bil hadde ikke det problemet men fikk byttet halve motoren fordet, det er service det:D Og Celica fra 99- ligger blant de beste på de fleste undersøkelser,blant annet nr3 på den ene jeg linket til. og det Selv om shortblock blir byttet på en del av de produsert i 99-00 da de kan begynne å bruke Olje. VAG har jo hatt masse problemer med oljeforbruk på enkelte modeller, men de bryr seg ikke en om kundene, har hørt VW sier at 1l olje per 1000km er normalt så de gjør ikke noe med det. og det som denne tråden var om virker jo helt latterlig. Hvordan skulle Toyota som nå er verdens største bilprodusent klart å skjule noe slikt? Bil mekanikere bytter ofte jobb også. Så hvis personen jobbet hos Toyota før hadde jo de såklart sakt det med en gang de sluttet eller byttet jobb, eller er det ingen i verden som har gjort det enda? haha.. tviler på den gitt. Er rett å slett ikke mulig å sjule noe slikt når man er så stor. og Audi måtte jo nylig ta inn en sinnsykt antall biler i USA pga feil, de nektet selv for at det var feil men NHTSA måtte tvinge de til det. Så er vell mer tyskerne som prøver å sjule sine feil:P
  12. "I retten forklarte han at han holdt jevn hastighet, langt under fartsgrensen, da bilen plutselig fikk en skrens" Ikke mange biler som plutselig får en skrens, uansett hvordan man vrir og vender på det har han kjørt for fort etter hvordan forholdene var på veien. Alltid så gøy å lese slikt, og plutselig kom en sving, eller at bilen kjørte av veien. Nei bilen kjørte ikke av veien men sjaføren kjørte bilen av veien. Noe jeg har lagt merke til i mange nyhetsartikler er at om det er en gutt som har kræsja på glatta, da er det sjaføren sin feil selv om det ikke er bevist. men hvis det var en jente, da står det fort heller, den stakars jenta kunne ikke gjøre noe da bilen plutselig kjøre av veien:P
  13. Slo ikke Skyline GTR V-spec og heller ikke Toyotas Lexus LF-A som har 7.24 så har ikke slått japanerne:P Siste listen jeg har sett var iallefall slik: 7:24 Lexus LF-A 7:25 Nissan GT-R V-Spec 7:27.82 Pagani Zonda F Clubsport 7:28 Porsche Carrera GT 7:29 Nissan GT-R 7:32 Porsche 997 GT2 2008 7:34 Koenigsegg CCR Ikke noe fin lyd heller:P Lexus LF-A derimot: http://www.youtube.com/watch?v=ShrOWznZbns Synes også de rundtetidene begynner mer og mer å vise hvilken sjafør som er minst redd for å dø, se den kjøringa da hehehe...
  14. Foreslår at du prøver med den gamle volvoen din, nei den går jo ikke så fort så blir jo vanskelig å teste:P Har selv nesten gått rundt i ca 170 på ACR i en sving når det var vått, den kom ikke forberedt og jeg drev ikke på som han fyren der, fikk retta den opp uten store problemer. Jeg hadde sikkert selv gått rett i autovernet hadde jeg kjørt den Audien da jeg har nesten ingen erfaring med 4wd. Mitt poeng var at det i de fleste tilfeller er lettere å kontrollere en FWD eller en RWD enn 4wd men det skjønte ikke du. Så du trenger ikke kommer her å leke superhelt Du har vell aldri kjørt Audi med Quattro siden du sitter her å sier slik. Kan jo høre med folk som kjører feks S2 hvor lett det er å kontrollere en sleng på den. Det er ikke lett, og folk som klarer det er dyktige sjafører. en RWD er drit enkel i forhold.
  15. Hva med det? lettere å holde kontroll på en bil med nærmere 50/50 vekfordeling og som veier ca 400kg mindre. Ikke noe problem å ligge bredt med bilen min og hente inn kontroll igjen. Vet ikke om du har kjørt Audi S2 eller RS2 men de har en vektfordeling som er heller dårlig, og er veldig vanskelig å kontrollere når man får sleng på den. så veldig heldig og dyktig fyr som redda seg ut av den slengen:)4wd er også mye vanskigere å kontrollere enn FWD, RWD er lettest. Må jo flytte motoren nesten en hel motorlengde bak i en S2 for å få bra vektfordeling:P.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår