Gå til innhold

Redux

Bruker
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Redux

  • Bursdag 04/20/1984

Contact Methods

  • Bosted
    Tellus

Redux's Achievements

  1. Oslo–Bergen og lignende turer ligger jeg nok på rundt 0,6l/milen, men til vanlig kjøring tipper jeg rundt literen, og på vinterstid på korte butikkturer går det vel rundt 2, men da medregnet kaldstart i 20-30 blå.
  2. Er jeg heldig så er faktisk problemet løst nå. Jeg fikk som tidligere nevnt byttet bensinpumpe i den anledning at det var for lavt trykk i tanken slik at jeg måtte «chinne» en del ganger ved kaldstart, og det skulle jaggu vise seg at det var dens feil at bilen kubbet også (evt. et eller annet mekanikerne har vært borti når de har byttet pumpen), for nå fungerer alt strålende – min første langtur etter å ha fått igjen bilen, og jeg kjørte Gjøvik–Bergen uten mer enn en kjapp pissepause på Gudvangen. Hvis alt er i orden nå er det den beste julegaven jeg kunne få i år. For et råskinn denne bilen er på langtur.
  3. Nei, det har jeg ikke fått prøvd. Vet ikke om jeg har forutsetningene for å utføre det selv heller, men det kan vel være verdt et forsøk. Foreløpig venter jeg på at de skal bli få byttet bensinpumpen. Jeg tenker å benytte bilen hjem til Bergen i julen, så får jeg heller legge inn hyppige pauser for å slippe eventuelle motorstans.
  4. Hei igjen, og takk for alle svar. Jeg skrapte sammen en mail med grunnlag i de problemene jeg hadde og det dere eventuelt har foreslått. Svar fra Chrysler er som følger Føler meg litt rådløs, da ingen av verkstedene jeg har vært innom virker til å ha ressurser eller kunnskap nok til å ta dette noe videre, de klarer ikke foreslå hva som kan være feil heller. Foreløpig er regningen på 7000,- her (dette inkluderer bytte av bensinpumpe og alle testene de har gjort) pluss 1000,- hos Møller Bergen, og bilkjøpet ble plutselig mye dyrere enn det opprinnelig skulle være. :(
  5. Fikk motorhavari på første langturen jeg hadde med min Neon. For meg som pendler øst-vest vil dette si MIDT oppe på fjellet, lengst unna folk som overhodet mulig. Følgende scenario: Etter rundt tre timer lugger det litt i pedalen, og motortrykket synker fram til motoren kubber, jeg kan holde fullt pådrag på gassen og det dabber likevel bare av. Etter en obligatorisk runde med sjekking av olje etc. klarer jeg å kjøre et lite stykke før det skjer igjen. Denne gangen blir jeg litt skeptisk og ringer rundt for å rådføre meg hva som skjer. Dette medfører en forholdsvis lang pause, som gjør at bilen får kjølt seg og tydeligvis lar seg kjøre igjen. Bilen leveres hos Møller i Bergen, de kjører diagnoseringsverktøy uten hell, og de skriver bilen ut da de ikke finner noen feil. Jeg returnerer over fjellene, feilen oppstår igjen, og igjen. Når jeg omsider er kommet fram leverer jeg bilen hos Chrysler-forhandleren her i byen, de kjører diagnoseringsverktøyet, til tross for jeg sier det er gjort uten hell tidligere, ringer og sier de ikke finner feil. Etter litt om og men får jeg dem til å trykkteste diverse system. Det har seg nemlig slik at bilen «drikker» kjøleveske; men BARE på disse langturene når det er motorkluss (bilen fungerer utmerket til vanlig småturer). Trykktestingen var uten hell, alle krinkler og kroker er sjekket for lekkasjer, og verkstedsfolkene er rådvill. Er det noen som har vært ute for dette og aner en løsning? - fortvilt eier
  6. Utfra mine preferanser i heimen er Nils Löfgren med «Keith Don't Go» den perfekte demo-låt, er ikke uten grunn HiFi-klubben alltid har denne CDen liggende i nærheten av rommet som demonstrerer Dali-høyttalere. Meget finurlig og pent gitarspill med særdeles detaljert lydbilde hvis man setter pris på mer enn untz-untz. På sikt vil dette være et lydbilde jeg strekker meg mot også i bilen.
  7. I anledning nyinnkjøpt Neon (2l 16VCS 95-mod) har jeg gått til innkjøp av en Pioneer DEH-30MP (fargene matcher dashen så greit). ;) Jeg aner lite om hva som stod i, da den som selger opplyste var defekt og ble kastet, men det stod en skikkelig festebracket i, så det eneste jeg har gjort så langt er å skaffe ISO-overgang og spilleren. Da blir jeg opplyst som følger: Chrysler Neon har jording i radioantennen, og dette er langt fra anbefalt. «Hvor typisk», tenker jeg som har like mye teknisk innsikt som et tilfeldig reptil. Videre får jeg med en kamerat, som om enn ikke har mye peiling ihvertfall har litt mer snøring på hvordan slikt fungerer enn jeg gjør, for å kikke litt på kablene og ISO-overgangen. Etter en runde med voltmeter konkluderer han med at begge strømkablene er konstantstrøm, og at det ikke er en kabel som går innom tenningslåsen. Også svært lite hendig, med tanke på at jeg har et forholdsvis svakt batteri (det skal byttes til vinteren, men foreløpig er det på hold) og kan finne på å glemme å skru av spilleren etter kjøring. Det jeg da lurer på er som følger: 1) Er dette med jordingen tilfelle, og hvordan legger jeg best opp ny jord? Har hørt at kortest mulig jordingskabel er et triks, utover dette er jeg analfabet. 2) Har flere opplevd at kablene går rundt tenningen? Hvordan kan man koble om slik at man er avhengig av tenningsstrømmen for å ha spilleren igang?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår