-
Innholdsteller
256 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om AstraG
- Bursdag 08/20/1987
core_pfieldgroups_99
-
Interesser
Bil
-
Modell (eks S4)
Vectra B
-
Biltype (eks Audi)
Opel
-
Årsmodell (eks 1995)
2000
-
Yrke eller sivil status
Anleggsarbeider
-
Motor (eks 1.6)
2.0 DTI
-
Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
Sotede ruter, alufelg, xenon, stereo...
-
Fylke
Troms
Contact Methods
-
Bosted
Tromsø
AstraG's Achievements
Sersjant (3/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
AstraG reagerte på et innlegg i et emne: 2000 HiAce TD Startproblemer
-
Hei! Har en 2000 mod. HiAce TD med ca 300K på telleren. Har problemer med at den ikke starter av og til. Det som skjer er: Når jeg vrir på tenningen så starter alt som skal starte. Men, når jeg vrir for å starte motoren så hører man bare en høy "elektrisk" knatrelyd!? Denne lyden varer like lenge som man holder på nøkkelen. Dette kan skje mange ganger etter hverandre før bilen til slutt starter. Bilen er nettopp eu-godkjent med nye batterier og ny startmotor. Noe som vet hva dette kan skyldes?
-
Ja, jeg synes det er kjempekjekt at folk poster løsningen på problemet de har hatt slik at folk som senere kommer å leser tråden kanskje får svaret de trenger uten å stille noen spørsmål :) I dette tilfellet da er det jo bedre seint enn aldri :)
-
Du trenger vel strengt tatt bare montere den nye "låseramma" som følger med den nye spilleren. Alt etter hvordan spiller du har kjøpt er det stort sett plug&play. I enkelte tilfeller må du ha overgang fra bilens orginale kontakter til den nye kontaktene på spilleren.
-
Hvilken årsmodell er dette da? Regner med det er en bensiner? Bruk gjerne elektrospray eller annen type rengjøringsmiddel som fjerner fukt på utsatte steder som f.eks. i plugghettene osv.
-
Høres ut som om dette ikke er noe du har planer om å løse på egenhånd. Om feilene dine som du beskriver her er reelle, så ville jeg solgt bilen som delebil hel, eller i deler.. Ev. kan du kjøre bilen til et verksted og betale et sted mellom 20.000 og 50.000 kroner for å få den reparert.
-
Jeg har et forslag sånn litt ute av det blå. Har hatt noe lignende på min bil, men det er en diesel da. Mye av de samme feilkodene også. Jeg måtte bytte en dyse som va deffekt. Kan jo være en ide å få testet dysene dine.
-
Æsj da...Går vel ikke å jukse med noen følere heller da for og få det til?
-
Halla! Er det noen her inne som har gjort eller vet hvordan man enkelt kan får justert opp turbotrykk å ev. dieselmengden på en 2.0 116 HK MK3? Da tenker jeg selvfølgelig utenom å montere powerboks eller chippe motoren. Lar det seg gjøre på disse "moderne" motorene? Jeg har en vakumslange på wastegate jeg har forsøkt å nappe ut (det gode gamle trikset), men det førte bare til at bilen gikk dårligere :uhhmmwhat?:
-
Beklager sent svar folkens. Fikk ikke noe varsler på svar i tråden og har samtidig glemt helt å sjekke. Her er hvertfall enden på visa: Grunnen til at glødelampa blinker er jo fordi at den er en feilkode som må leses av. I dette tilfellet lå feilen på en av dysene. Etter en del turer inn og ut fra verkstedet ble det konkludert med at den ene dysa måtte byttes. Kosta rundt 3500 kr. Dette er nå en del måneder siden og bilen har fungert 100% feilfritt etter dette :) Bilen gikk forøvrig dårlig i og med at motoren gikk i et "nødmodus" når feilkoden slo inn.
-
Hei! Har en 2006 modell MK3 jeg kjøpte for litt over 2 mnd. siden. Lav km. 116.000 km. Automat Triptronic stv. 2.0 TDCI. Her i går merket jeg at glødelampa begynte å blinke mens jeg kjørte. Stoppet bilen og startet den igjen, så var blinkingen borte. På en lengre biltur samme dag startet den å blinke igjen, men denne gangen mistet jeg også effekt. Virker som om turboen sluttet å fungere? Klarer fint å holde fartsgrensa, men trekk-kraften er lik 0... Nå kom også motorlampa på. Idag når jeg skulle starte bilen gikk den uhorvelig ugjenvnt på tomgang. Tok meg en liten prøvetur med bilen for å se om den ble bedre. Ugjenvheta forsvant når motoren ble varm, men glødelampa blinker, motorlampa lyser og trekk-krafta er fremdeles borte. Nå i sta forsøkte jeg å starte bilen på nytt for å gi hjelpestrøm til en reservebil jeg har. Men, nå vil ikke bilen gå på tomgang lengre. I det øyeblikket jeg slipper gassen så stopper motoren. Den går kun om jeg ruser den. Noen som vet hva dette kan skyldes? Har enda bruktbilgaranti på bilen en liten stund til, så jeg skal ringe verkstedet i morgen. Det kjipe er at jeg har 50 km. til verksted. Håper jeg klarer å kjøre bilen til dem, hvis ikke må den hentes :/
-
Dempere byttet for ca et år siden bak. Ikke fremme. Fjærene er i orden å det er enda mye igjen av demperene fremme.
-
Hei! Min Vectra stv. oppfører seg rart i knappe svinger når jeg holder 75-80 kmt eller mer. Det kjennes ut som om bilen "gir etter" på en måte. Er litt vanskelig å forklare. Kan nesten kjennes ut som om dekkene er så myke at de flekser/gir etter uten å skrense. Eller at karosseriet flytter på seg uten at dekken endrer spor.....som om man ikke har noe stabilitet i sving. Gir dette noe mening? Det er i allefall meget ubehagelig. Er et ganske kraftig rykk sideveis i bilen midt i svingen. Jeg kan videre fortelle at jeg kjører med 17" hjul. Forholdsvis nye dekk men de er billidekk som forhandler har importert selv. jeg har skiftet Stabstag-, Lenkearm- og innfestnings-foringer i bakstellet. Fremme er stabstagforinger samt endeledd skiftet. Bærekuler også. Er det noen her som i det hele tatt skjønner problemstillingen min og kanskje kan hjelpe meg? :P Setter pris på alle svar! :)
-
Jeg får prøve å få dysene testet da. Har en annen vectra av samme type og årsmodell hvor pumpa tok kveld. Sendte den til Storbritania for overhaling. Kostet meg 2800. Gjorde all demontering og montering selv. Funket fjell. Såe, får se om jeg gidder å ta dem ut eller om jeg bare parkerer bilen på et verksted, så får de sjekke å finne ut av hvorfor han ikke får diesel. Takker for svar :)
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.