Gå til innhold

volvoticc

Bruker
  • Innholdsteller

    210
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om volvoticc

  • Bursdag 05/24/1989

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    BIL
  • Modell (eks S4)
    240 turbo
  • Biltype (eks Audi)
    volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1986
  • Yrke eller sivil status
    vk1 kjøretøy
  • Motor (eks 1.6)
    b230et
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    b230et, chippa, stoor cooler, 3"+++
  • Fylke
    telemark

Contact Methods

  • Bosted
    Lunde

volvoticc's Achievements

  1. hei. jeg skal kjøpe m5 fram og bak fanger til min e39. veit noen hvor jeg får tak i dette billig og bra? har kikka på blant annet gs, koed og motortechnik. mener jeg så fram fangeren på tilbud på en nettside for ikke så lenge siden, men husker ikke hvor. noen som kjenner til det? Håper på svar=)
  2. hei. har bygd b230f motor i 240'n min. så jeg har byttet fremre del a ledningsnettet pluss motornettet. motor starter og går den, men tenninga på bilen står på konstant , og det skjer ingenting inni instrument panelet mens tenningen er på, med en gang batteriet er tilkoblet. trodde først det kunne være noe galt i ledningsnettet, så nå har jeg bytta fremre leningsnett inni bilen en gang til, uten at dette hjalp noe. jeg har også gått over alt jeg har gjort veldig nøye, men kan ikke finne noen feil. antagligvis er det vel jeg som har feilkobla noe, men håper noen kan hjelpe meg og finne det ut...begynner å bli ganske frustrerans nå! takker for svar=)
  3. hei..treneger tenningshjerne og bensinhjerne til fk/ft innsprut. veit noen om hvor jeg kan få tak i dette brukt?? vis noen har så er det forresten bare og hyle ut! =)=)
  4. det er allerede prøvd med annen bensinhjerne og luftmengdemåler, så dette kan utelukkes...
  5. hei er jeg som eier bilen...har ikke hatt så mye tilgang til nettet idag.. det er ikke justerbaer btr på den. bilen har chip(men har nå satt tilbake til orginal chippen for og være sikker)vanskelig å se turbotrykk pga fjusk, men er nok på 0.7-0.8 bar. åsså har jeg orginal dyser på den. har prøvd både bensinhjerne og luftmengde måler fra en annen bil for og være sikker, men var akkurat det samme da...:S HJELP!
  6. som overskriften sier, så fjukser min b230et over ca 0,5 bar. har satt i vikingchip, men dette skulle vel ikke være grunnen?har akkurat satt i sammen motoren så fikk ikke prøvd å kjøre med orginal chip. for meg så høres det ut som et typisk tenningsproblem, med skyting og smelling men hva kan jeg gjøre med tenningen på denne? justeres ikke den av seg sjølv egentlig? håper noen har innspill:)
  7. med gr-a kam mener du da noe guppe a kam eller er det bare vanlige a-kammen som står i 530 toppen?
  8. hørte på bsr chip til et'n. den skulle gi 240 hk på 0.95 bar påstod han. spørs nok om jeg må prøve den. kan vel ikke være langt unna 250 hk med den chippen, 3", stor ic og litt mere trykk og muligens en btr. får bare håpe motoren får nok bensin så:D
  9. jaja..da er spørsmålet igjen hvilke dyser er det som er litt større?er det forresten noen som skal selge eller vet om noen som vil selge 531 topp eller 940 grenrør?:)
  10. har allerede kjøpt viking chippen så får prøve den. den klarer ikke det med orginal turboen åsså?? er vel vært å prøve billig turbon, har hørt at den har holdt bra for noen jeg da. trudde å at turbokammen uansett ville hjelpe?
  11. etter å ha forhørt meg litt rundt så fant jeg ut at det ikke blei noe 300 hester motor ut a den motronic innspruten. så har satt et lavere mål på 250 "ekte" hester. bcb mente at det skulle gå fint. tror dere jeg vil klare det med nyoverhalt bunn med ft råder, viking chip, turbo-kam, stor intercooler og rundt 1 bars trykk?? åsså har jeg kjøpt en sånn billig t3/t4 turbo fra ebay som hadde vært morro å PRØVD hvertfall.
  12. har skjønt at det sprutet er litt lettere å trimme..men som sagt så er planen bare å dra ut mest mulig hester av det sprutet der.. noen andre som vet hvilke dyser som passer til dette?:S
  13. har akkurat fått tak i noen råder i fra en 230ft, så ellers takk;) men saker her er at jeg har verken penger eller peiling nok til å begynne med datasprut enda. har akkurat bygd om til 230et nett i 240'n så det blir nok ståans litt til. så derfor håpet jeg på å få litt hjelp til å finne riktige dyser. for jeg trenger vel det??
  14. har ikke altfor mye peiling på akkurat dette med dysene skjønner du. har orginal 230et sprut, har vikingchip og den skulle visst gi 220-240hk. men siden jeg bytter kam, turbo++ så håper jeg å få noe mer enn dette. tenkte derfor det var lurt å bytte dysene!?
  15. hei. lurte litt på å kjøpe r-dyser a et eller annet slag fra Performance Fuel Injectors - Bosch Injectors, Siemens, Denso - FiveOMotorsport men er litt i tvil om hvilke jeg ska ha på min b230et? kankje noen kan gi meg svar på dette?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår