Gå til innhold

Badmotorfinger

Bruker
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Badmotorfinger

  • Bursdag 08/16/1979

Contact Methods

  • Bosted
    Sørlandet

Badmotorfinger's Achievements

  1. Forgasser og innsug har jeg liggende. Så da trenger jeg tenninga fra en B230A. Hvor mye må jeg gi for slikt noe? Trenger også choke og gasswire fra en 230A. Fåes de kjøpt på Volvo?
  2. Leste i en annen post her på forumet, at man trenger choke og gasswire fra A motor for å utføre gasser bytte. Kan jeg bruke wirer fra en B21A? Kan jeg bruke fordeleren og resten av tenninga også fra denne motoren?
  3. Har en del av disse liggende: Kanskje ikke denne typen du var ute etter?
  4. kingno: og hvilken betydning har det at K motoren har forbrenningskamrene i toppen? Dessuten så ligger vel forbrenningskamrene i stemplene på en heron motor? Er vel dette som gjør denne motoren litt spesiell? Er det en fordel å bytte tenninga også fra en A motor i samme slengen, slik at en kan få vekk all den vakuumdritten? Føleren som ligger på svinghjulet kan en vel også ta vekk?
  5. Kan jeg bruke gasser og innsug fra en 84:a B23A? Er en Pierburg 175CD som står på denne. Hva gjør jeg med alle vakuumslangene som går fra tenninga og inn på forgasseren? Er jo en hel haug med slanger og klokker i motorrommet.
  6. Har nøyaktig samme problemene med min 87a med K motor. 240GL: Hvor finner jeg denne vakuumklokka? Kan jeg bruke gasser og innsug fra en 84:a B23A? Er en Pierburg 175CD som står på denne. Hva gjør jeg med alle vakuumslangene som går fra tenninga og inn på forgasseren? Er jo en hel haug med slanger og klokker i motorrommet.
  7. Hei! Har dessverre ikke svar på spørsmålet ditt. Men jeg lurer rett og slett på hva dette EGR systemet er for noe, og hva er hensikten med å tette det?
  8. Er det ingen her inne som kan svare meg på dette?
  9. Hei! Har en 87mod 240 med katastrofemotoren, B230K. Nå har coilen sagt takk for seg. Dette er forøvrig en firkanta snodig sak, helt ulik de fra andre Volvo motoren. Spørsmålet er ganske enkelt; kan jeg bruke en coil som jeg har liggende, fra en B23A, eller må jeg til å kjøpe ny firkanta?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår