Gå til innhold

hipolehip

Bruker
  • Innholdsteller

    262
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om hipolehip

  • Bursdag 04/07/1989

Contact Methods

  • Bosted
    Hareid

hipolehip's Achievements

  1. Eg har sjekka røret mellom pumpa og blokka. Det var fint begge ganger. Og har til og med trett inn på ein O-ring på kvar side for og få det litt strammare. So der er tett. Eg har koblet ut olje-kjøleren. so det kan ikkje vere den. Eg måler trykket på rører som går til turboen. Mulig det viser litt lavare en det som er i kanalane i blokka? Sida der er flow. Eller er det so stor motstand i turboen att eg får samme trykket der? Har 10mm rør fra blokka og til turboen. Men der er ei struping rett før turboen. Strupinga er ETTER manometeret og akumulatoren(trykktransmitteren). Har mest troen på det er en lekasje intert i motoren eg og, so oljen renner tilbake i bunnpanna. Men det er liksom det å finne den. Er det en spesiell olje som kan bli brukt for motorer som sliter med oljetrykket? Mvh Ole-Johan
  2. Men det kom so fort. Hadde en bar på tomgang sist med samme motoren.
  3. Ingen som har vert borti lignende?
  4. Bruker samme blokk,veiv,råder og lager som var orginalt i den bunndelen. Og har aldri vert noke problem med oljetrykket før. Men det er som sagt ikkje målt nei. Ole-Johan
  5. Har montert sammen en motor som består av følgende: Blokk: B230FX Topp : B234F (16V) Veiv : B230FX Råder: B230FX Stempel : B230FT (maskinert) Turbo: Holset HX35 Insprøytning : Haltech E6X Bruker oljepumpe fra en B230FT 96mod. Den har turbo og underspyling av stempel, so skulle levere rikelig. Når motoren er kald har eg 4bar på tomgang. Og når den har stått og gått på tomgang til vanntemperaturen er 85 grader, er oljetrykket nede på 1,5bar og temperaturen 60grader. Og viss eg kjører i sirka 15min detter oljetrykket ned på 0,5bar på tomgang og temperaturen er 75 grader. Det sier seg sjølv att 0,5bar er for lite på tomgang. (1000rpm) Har prøvd W5-40 og W20-40 Olje. Biltema og Texaco. Hva kan vere galt? Har prøvd og bytte oljepumpe. Og sjekka O-ringane sitter rett. Struping til turboen er 2,5mm. Er open for alle forslag:) Takk for hjelpen! MVh Ole-Johan
  6. Eg kjører med B230FB blokk, b234F topp og hx 35 turbo. Der er hydrauliske løftere, lager og turbo. Oljepumpen og bunnpanne er fra B20 motor, og kjører med 5-40 olje. Motoren er brukt so sikkert litt slitt, men ikkje det heilt store. Når motoren er kald ligger oljetrykket på 2 bar, når den blir varm synker det til 0,5 bar på tomgang. Stiger litt når turtallet auker, men er generelt veldig lavt. Hva kan gjør dette? Og korleis kan eg få meir trykk? Ka trykk kjører dokke andre som har dette oppsette med? Ser Sten Parner selger oljepumpe "Använd oljepump "144" så får du mera tryck" - Noen som har prøvd denne? Er det orginal pumpe, der han bare har skifta fjør? Eller klarer den mer flow også? Mvh Ole-Johan
  7. Er det noken som kjører med Haltech E6X og B230F\FK\FT og fordelerløst her? Eller veit om det er mulig og bruke 60-2 svinghjul og til og trigge tenningen med? Og home signal. Har prøvd mykkje forskjellig men får ikkje start. Hadde vert fint om noen med dette oppsette kunne delt oppsette sitt. Ole-Johan
  8. No har eg koblet til den orginale triggersensoren som er på svinghjulet. Og modifisert en fordeler fra 240 so eg får home signal. Eg har prøvd mykkje men får ikkje bilen til og gå. Har gnist på alle pluggane og bilen får bensin. Det er bare mye smelling og feiltenning. Noken som har E6X som kunne sent over instillingene sine? Ole-Johan
  9. Klipper vekk alle untatt en, og stiller sprutet på Rising home Edge.
  10. Har skaffet fordeler med hallgiver i no. Hjulet som går runt der har 4 operom og 4 biter kanter. For og modifisere denne skal eg da klippe vekk 3 av dei kantane? Eller skal eg tette gjenn 3 operom so eg får bare eit operom? Mvh Ole-Johan
  11. Ja trigger sensoren er grei. Men for og få det home signalet som er problemet. Har kjøpt MSD coiler so skal kjøre fordelerløst. Kan eg bruke fordeler fra E motor fra 240 og bruke bare den nederste biten av den so eg får plass til den? Der er ein sensor i den. Ingen som kjører 16v og fordelerløst her? Ole-Johan
  12. So da bruker eg den svinghjulsensoren eg har? Den fungerer bra som trigger sensor. Skal kjøre med full sekvens so må ha ein sensor på kam`en også. For home signal. Skal home signalet ha ein piik akkurat når motoren er i ØDP ? Takk for svar. Ole-Johan
  13. Hei. Har ein B230 blokk med 16v topp og HX35 turbo. Den står i en volvo 242. Eg starta motoren først med fordeler i bak kant av toppen og den orginale trigger sensoren som står i bak kant av motoren og ned på svinghjulet. No som eg har plassert motoren i 242en har eg ikkje plass til fordeler og må kjøre fordelerløst. Hvordan skal eg plassere trigger sensoren og home sensoren for og få dette oppsette til og fungere? Mvh Ole-Johan
  14. Hei. Eg har 760 med delt aksling og skal bygge og til trutrac. Hvilken trutrac bestilte du? Har du navnet på den? Er det samme som blir brukt i 1031 akslingane? Hadde vert fint om du kunne lagt ved en link til den som passer på denne sida : Buy Performance Car Parts at Summit Racing! Ellers kjempe fin bil!! Veldi bra prosjekt!:)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår