Gå til innhold

MixTrix

Bruker
  • Innholdsteller

    109
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om MixTrix

  • Bursdag 02/26/1987

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Passat
  • Biltype (eks Audi)
    Vw
  • Årsmodell (eks 1995)
    1999
  • Motor (eks 1.6)
    2,8 V6
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    VMAXX senkesett, fullt streetfighter kitt, superstar rowel felger..
  • Fylke
    Hordaland

Contact Methods

  • MSN
    mikstriks@hotmail.com
  • Bosted
    bergen/frekhaug/holme

MixTrix's Achievements

  1. Jeg hadde den inne på vanlig EU kontroll for rundt en 3-4 år siden... Gikk selvsagt ikke gjennom der pg av alle endringene... Så var det opp til biltilsynet der de slapp eksos, lykter, felger og senking gjennom, men ikke stylingen. Der de mente at jeg ikke hadde gode nok papirer. Så etter mye hyling, skriking, krangling, brev, mail, telefoner, venner, familie og biltilsyn så har det endelig glidd gjennom. Alt godkjent og skrevet inn i vognkortet og skilter er kommet på. :D
  2. Etter ca 3 års kamp mot Biltilsynet, har det endelig gått iboks.... Vil takke alle som har hjulpet meg på veien med å få på skilter igjen...
  3. Den som venter og ikke gir HELT opp..... Ja den får skilter på bilen til slutt..:D
  4. Er ikke bare å ta på igjen det orginale , breddingen er tross alt veldig godt festet...:D Ellers så kan jeg ikke søke nå, det blir for dumt å søke nå når de alt vet at bilen er blitt ombygd... ! Nå har derimot pro street sagt at de skal skaffe TüV papirer til i februar, mars, så satser på at jeg får det til da, da skal jo det bli godkjent, med tanke på at det er eneste kravet de har der... Viss ikke kommer jeg nok til å gå retten sin vei. For de kan da ikke ha lov å forskjellsbehandle slikt, de andre bilene er ikke noe mer eller mindre kollisjonsikker enn min...!!
  5. Skal garantert, og husk å ta med varme klær siden vinteren kommer for fult nå....=)
  6. Er jo en mulighet det, men hadde lite lyst å ta det så langt, de kan da ikke være så vannskelig med å godkjenne den, og slik jeg har forstått det så har jeg stillt med mer papirer enn de andre. I hvertfall i forhold til de jeg har snakket med.
  7. Her er svaret jeg fikk: På kontrollseddel fra 08.05.08, bes det om å dokumentasjon på stylingsettet. Ved kontrollen denne dagen ble det opplyst at det måtte skaffes dokumentasjon fra kompetent uavhengig labratoritum på at dette stylingsettet var godkjent til denne bilen. Materialgodkjenningen fra SKZ ble da ikke funnet til strekkelig. Ut i fra kopien som ble levert fra SKZ, ser det ut som om SKZ kun har foretatt een materialprove av plastmaterialet. På oppdrag fra firmaet Reichold i Sandefjord, har SKZ testet et plastmateriale med tanke på "Splittersicherheit". På første siden ovenfor underskriften står det at rapporten består av tre tekstsider, samt tre bilder. I de tre tekstsidene står det ingenting om at prøvene fra SKZ er gjort opp mot en bilmodell. Det er heller ikke levert inn tre bilder. Det følger midlertidig en ramme med tekst og bilde på høyre side av ark 2 fra SKZ, men dette ser ut til å være hentet fra et annet sted. Innholder i denne rammen, som ser ut til å stamme fra "pro street" kan knyttes til Passat 3B. Ettersom det fremgår i teksten her , så dreier det seg ikke om en ABE-godkjenning, men esnarer en veilendning ved vurdereing opp mot kjøretøyforskriftene. "Dieses Gutachten ist kein Teilegutachten oder ABE. Es soll lediglich als Arbeitsrerleichterung bei der Abnahme nach § 21b stVZO diene" Den innleverte dokumentasjonen på stylingen som er referetr til i klagen, anses derfor som mangelfull. Det vises vider i klagen til andre biler som er blitt registert med samme type styling. Saksgangen i andre tilfeller blir ofte ulik, i et av tilfellene som det referers til (ole jonny sin bil) lå det til grunn en søkeprosess i forkant av ombyggingen. I den saken finnes det også TUV-papirer på komponentene som er benyttet. I tilfelle til klagen ble bilen forevist ved en forvaltningskontroll, hvor inspektrøen var forberedt på at det gjaldt en kontroll av senkesett. Da inspekttøren så at det i dette tilfellet dreide seg om en større ombygging av bilen, ønsket han derfor dokumentasjon på at dette stylingsettet var godkjent for åbruk på denne bilen. Det henvises ofte til at andre biler er blitt registrert med likt utstyr, men det er ikke vanlig å legge tilsvarende godkjenninger til grunn ved enkeltgodkjenninger av utstyr/ombygginger. Detter er en sak som er underlagt to trinns behandling, og i andre saker har vi fått persisert fra den som utfører trinn2 . behandlingen, at vi ikke kan legge til grunn data/opplysninger fra andre registrerte biler ved godkjenninger. Det er i tilfellet det som vil bli gjordt her, om vi godkjenner denne bilen ut i fra bilene som er nevnt godkjent i klagen. Region vest opprettholder således sitt tidligere vedtak og eieren av bilen oppfordres til å skaffe til veie dokumentasjon fra et kompetent uavhening laboratrium, for eksempel TUV, DEKRA eller RDW, og levere detter inn på en etterkontroll. Det vises til punkt 7 i kappitel 7 i kjøretøyforskriftene, som omhandler krav til dokumentasjon ved reprasjon/ombygging/oppbygging. Så vil jeg bare ligge til at Ole johnny ikke har vist frem papirer på stylingen, som de sier her i svaret, han har bare vist frem på senkesett, felger, lykter osv... Dette har jeg og gjort, og mangler bare stylingen... Og det med at de bare trodde jeg skulle godkjenne senkesett, så hadde jeg gitt beskjed da jeg bestilte time at jeg skulle på etterkontroll med bilen, i forhold til eu godkjenning og at jeg gav beskjed om at senkesett, felger, eksos, og styling skulle godkjennes... At de som tar i mot bestillingen av timen ikke får dette med seg, kan ikke jeg ta på meg, og da jeg stillte hadde jeg med meg alle papirene som jeg hadde fått tak i , som pro street hadde gitt meg... Er det noen som vet hva jeg kan gjøre videre, for jeg aner ikke hva jeg kan gjøre, og har ikke lyst å gi opp helt ennå....
  8. Hei. Søker om råd ang forskjellsbehandling og hva statensvegvesen har lov til, viss noen vet. Jeg prøver å få godkjent min vw passat med streetfighter kit, de vil ikke godkjenne den selv om jeg har stillt med alle papirer som går ann å få tak i. (i hvertfall som jeg har fått med meg) Har vært to ganger oppe i fyllingsdalen, og de ville ikke godkjenne den, sendte inn en klage og fikk ikke svar før det hadde gått 3 mnd, der stod det at de ikke kunne godkjenne bilen min ut i fra at andre biler var godkjent, og at ene bilen hadde levert inn papirer på komponentene (har snakket med vedkommende og han har ikke levert inn noen papirer på stylingen) Og at jeg måtte levere inn andre papirer enn de jeg hadde levert inn. Jeg har levert inn SKZ papirer der plastikken er testet med fallhøyde og slike ting, og monteringsanvisninv. I mellomtiden mens jeg ventet på svar fra Statens vegvesen reiste jeg til Førde, der sa de at de mest sannsynlig hadde godkjent den hadde det ikke vært for at jeg hadde hatt en klage inne på den. Så nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Med tanke på at det går mange slike biler som alt er godkjent her i Norge, uten noe mer papirer enn hva jeg har hatt, har de da lov å ikke godkjenne min? For slik jeg har skjønt det så går det vel 4 om ikke 5 andre biler som er godkjent her i norge. Vet at Den som norsk bildelsenter har er godkjent. Ole johnny sin er godkjent Den mørkblå er godkjent. Også har man den burgunderrøde/rosa saken med audi front, litt usikker på om den er godkjent, også er det en til som er blå som og har slik audi front, er heller ikke sikker på om den er godkjent. Noen som har noe tips på hva jeg kan gjøre? Noen som kan disse reglene helt klart? For jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, og er så utrolig kjiipt å ha en sånn bil og ikke kunne bruke den, og i hvertfall når jeg vet at det er så mange andre biler med lik styling som er godkjent.....
  9. Vel vel, så lenge jeg får drømme bilen min så bryr jeg meg lite, jeg har stillt opp med det jeg kan... :D Gidd liksom ikke ligge ut så mye penger også skal jeg rote med tingene selv og ikke få det skikkelig til, da lar jeg heller folk som kan det fikse det for meg.... :D
  10. Hey hey folkens, sprer ordet videre fra BGK, håper mange stiller.... :D Vi nærmer oss midten av mars, og våren har begynt å gi sine små tegn. Solen viser seg i form av noen lysglimt innimellom snøen og regnet mens fuglene er begynt så vidt å kvitre. Andre sikre tegn på at våren er i anmarsj er go’bilene. Flere og flere drar go’bilene ut på noen lufteturer. Garasjeprosjekter er begynt å se dagslys i form av prøveturer og lysten på å vise frem hva man har fått til i vinter. Om ikke mange ukene kommer vi nok også til å se nyvaskede biler og felger i bøtter og spann. Men det er slik vi liker det. Vi liker å preike bil, skryte, fortelle røverhistorier og se hva kompiser og bekjente har klart å få i stand i løpet av vinteren. At bilmiljøet er på vei til å bli stort er ikke så vanskelig å fatte hvis man følger litt med, og at Vestlandet har mange spennende bilbygg er ingen stor nyhet. Flere og flere velger å bruke tid og penger på bil, noe som resulterer i en større og bredere bilpark av modifiserte og spesielle biler. Både offisielle og uoffisielle streetmeets kommer det også til å være en del av. Streetmeets er en ypperlig måte å få vist frem go’bilen sin på, og ikke minst få inspirasjon fra andre. Allerede 24. Mars arrangerer Bergen Gatebilklubb sitt årlige påsketreff, dette blir på Kleppestø kaien på Askøy, klokken 16.00. De siste gangene Bergen Gatebilklubb har arrangert treff på Kleppestø kaien har det stort sett vært fullt på parkeringen. Mangfoldet og bredden på bilparken er stor da det kommer biler fra stort sett hele Vestlandet. At dette kommer til å bli en begivenhetsrik vår og sommer er ingen tvil om. I tillegg til Gatebilfestivalene på andre siden av fjellet, kommer det til å skje saker og ting på Vestlandet også i år. Med et voksende gatebilmiljø i tillegg til et voksende driftingmiljø er det klart det kommer til å skje ting i år. Vi håper og regner selvsagt med at stadig flere kommer til å prøve seg på banekjøring og møte opp på biltreff, her er både familiebilen og superbilen velkommen. Terminlister for banekjøringer kommer litt utpå våren. Så med dette ønsker vi i Bergen Gatebilklubb dere velkommen til årets første offisielle biltreff på Kleppestø kaien 24. Mars klokken 16.00. Vel møtt.
  11. Er veldig happy med bilen,skal forhåpentligvis mekke litt i helgen, så da er det ikke lenge til den er på veien igjen forhåpentligvis...:D
  12. Bergen Gatebilklubb arrangere Steet Meet søndag 21. Oktober på Kleppestø Kai, muligens siste street meet før vinteren?? Møt opp klokken 17.00 med go'bilen. Og vist mye regn blir treffet avlyst. (men vi alle er jo vantette og tåler jo litt regn ) Vi oppfordrer ALLE til å overholde vei trafikkloven og kjøre pent og ikke drive med grise kjøring.
  13. Da er det av en eller annen grunn flyttet til vestkanten, men samme dag og tidspunkt som før... bare ikke lagunen.... vestkanten som gjelder nå...:D
  14. Streetmeet på lagunen lørdag 29.09 klokken 20.30.... Håper folk stiller.... Selv om kort beskjed og slikt... =) :partyon:
  15. Er flere som mener det mangler noe svart der ja... Får se hva som skjer videre til våren, nå til vinteren blir det vel lite utvendig gjort...=)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår