Gå til innhold

Ja__9

Bruker
  • Innholdsteller

    328
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Ja__9

  • Bursdag 01/31/1990

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    bil, go cart
  • Biltype (eks Audi)
    Ford
  • Motor (eks 1.6)
    2.9
  • Fylke
    Rogaland

Contact Methods

  • MSN
    janigamer@hotmail.com
  • Bosted
    Haugesund

Ja__9's Achievements

  1. niks, det er alt som står i vognkortet. lakken er frasset av fjørene der nr skulle ha stått så kan ikke se så mye der heller :/ Hvor mye senk kan en 98 mod passat stasjonsvogn med felger 225/70 R18 tåle??
  2. hmh. du får prøve å sjekke opp hvor den kan høre til og evnt lodde den på igjen. Er ikke godt å si hva den går til uten å vite annet enn at det er en løs ledning :ahahahhaha:
  3. er det en tykk eller tynn ledning du står med i hånda?
  4. og hvordan skal han måle om han har ett bra eller dårlig batteri? birthday
  5. Hvis bilen plutselig stoppet men du kjørte er det nok ikke starteren. MEN, starteren står i girkassen. Hvis du står forran bilen blir det på venstre siden ganske langt nede. Er en svart sak med noen ledninger på :p ca på størrelse med 0.5liter cola flaske :p Hvis du er redd for den har skjært seg kan du snu på veiven ( det nederste hjulet på motoren for å se om du får tørna den noen runder. fordel med latmannsarm og pipe på. Evnt kan du ta av register dekselet for å se om kjedet fortsatt står på plass eller om det har røket
  6. Det er nok sikkert du som har glemt å skru det til :thumb Tviler på det er så katastrofalt :) Prøv det jeg skrev i første posten ang å gi starteren noen kakk, hjelper ofte på disse. Stoppet bilen mens du kjørte?
  7. Hører du klakke eller romle lyder om du løfter opp bilen og snurrer på hjulet? Hvis det er slark i hjullageret må det skiftes.
  8. når du skal trille den i gang skal du ikke bruke starteren, du finner noen kompiser til å dytte det de orker mens du har bilen i 2. gir med clutchen inne og tenning i stilling 2. Når de der bak ikke får mer fart slipper du clutchen fort opp og gir litt gass.
  9. Finn deg en kraftig hammer eller en liten slegge å gi starteren 2-3 gode dunk å prøv å start den, hvis den fyrer kan du kjøre til nærmeste høggeri å få deg en ny startmotor. Lett å skifte. hvis ikke det skulle fungere må du sjekke at batteriet er godt oppladet og gå over ledningene ned til starteren. hvis det er mye eir på batteripolene tar du de av og pusser rent med stålbørste eller en kniv. Har ikke DEFA alarm også vel? :thumb Evnt kan du prøve den skumle varianten, hvor det er fare for å kjøre over seg selv hvis du ikke sjekker dette :::: sett den i FRI/NØYTRAL/N ELLER HVA DU VIL KALLE DET og sett ett stort skrujern mellom Den store røde ledningen på starteren og den tynne til startrelèet ( kan være greit med isolert skrujern) :thumb
  10. Hei! Passaten er godkjent med Autotechnics senkesett merket vw46 foran og vw 51 bak. Noen som vet hvem som selger disse? Skal ha bilen på eu neste mnd men ene forfjøra brakk her en dag og vil dermed kjøpe komplett senkesett så alt blir skifta. evnt hvordan finner kan jeg se ut fra de tallene hvor mye senk bilen er godkjent med om autotechnics ikke selges lenger?
  11. likt detta : kan senda deg bilder på tirsdag koss det ser ut. mail adressa?
  12. Det blir feil turtall hvis du har 2.9 speedometer til 2.0L Jeg har 2.0L speedometer som står i komplett delebil. Jeg er på jakt etter speedometer til 2.9 L så hvis du vil bytte hadde det vært flott :disco jeg kan betale frakt for begge speedometerne hvis du vil gjøre et bytte :)
  13. 1 sett en jekk under bilen 2 løft opp bilen og ta av hjulet du skal skifte på. 3 fjern navkoppen (det runde metalldekselet i midten) 4 løsne mutteren bak dekselet du tok av 5 ta av bremsetrommelen ( kan sitte godt fast ) 6 slip bort slitekanten ytterst på bremsetrommelen ( for lettere montering og demontering neste gang) 7 press ut lageret i en presse om du har tilgang til det, hvis ikke kan du muligens bruke dette settet: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Avtrekker/Monteringsverktoy-for-pakkbokser-og-lagerbaner/ har ikke brukt det selv men det burde jo gå greit. Når lageret er ute må du se etter at du har fått ut lagerskålen hvis det er lager med egen lagerskål ( den som lageret skal ligge oppi) ____________________________________________________ hjullager som har lagerskål som skal presses i først http://forsol.com/hjullager/hjullager037.jpg Hjullager som du ikke trenger å tenke på lagerskål http://www.speedoptions.no/images/medium/stp/hjul/AS03200_MED.jpg ____________________________________________________ 8 Se at det lageret du har fått er likt og at det er ferdigpakken med fett. Hvis det ikke er pakket med fett må du gjøre det. (fås kjøpt på mekonomen, biltema etc) Press i lagerskåla og legg lageret oppi ( eller så er det ett komplett lager uten lagerskål som skal presses rett inn i trommelen men dette ser du) Husk å press/slå på den ytterste ringen for å ikke skade lageret. 9 monter på igjen trommel, husk å sett på igjen skive og mutter. Dra til mutter med ca 235 nm 10 monter NY senterkopp 11 Sett på igjen hjulet. Lykke til.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår