Gå til innhold

Polyfibe

Bruker
  • Innholdsteller

    359
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Polyfibe

  • Bursdag 09/05/1988

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Kjemikaler, bil, bygging..
  • Modell (eks S4)
    520i
  • Biltype (eks Audi)
    BMW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1990
  • Yrke eller sivil status
    Snekker
  • Motor (eks 1.6)
    m20
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Effekt anlegg, powerfilter-konisk. Power juice box++
  • Fylke
    Malvik

Contact Methods

  • Bosted
    Trondheim

Polyfibe's Achievements

  1. Hei! Ønsker litt pekepinner på småting ang. passaten jeg :) - Når man åpner førerdøren, SKAL det komme en pipelyd som indikerer at lysene står på, dette fungerer ikke plutselig mere til oss, men først når jeg åpner døren, og viss jeg llirker litt på selve kroklåsen i døra. Da fungerer dørlyset under døren, og pipelyden. samt. lyset på passasjerdøra er borte, og bagasjelyset fungerer ikke :S - Bilen er visstnok bygget om fra varebil til 5seter stasjonsvogn. Det snedige er at det finnes ikke noen motordata på bilen, hverken mekonomen elr etc. finner bilen i databasen? Jeg vet ikke engang om det er forskjellige dempere fra varebil til vanlig? - Ladetrykket på turboen, evt. motor. Synes ikke at turboen guffer til noe særlig og det er liksom ikke slik dieselturbo motorlyd om dere skjønner :-p hehe Hadde bilen på madsen bil på verdaln her forleden for og rette opp en forsikringsskade, og de kunne fortelle meg at samt. 8 lenkearmer var slitte, og måtte byttes. Billlig hvor? ser norskbildesenter har komplett sett til 4990,- på forhånd, takk! :-)
  2. Hei, Har et sett 18` til E34 stående. 2stk med bra dekk, og 2stk meget slitte dekk pga. feilstilling. Kan legge ut bilde om ønskelig, men bilder ligger i prosjekttråden min, de bakfelgene med masse eiker :)
  3. Mener at jeg oppfattet "diagrammet" ditt :) Men om jeg velger og koble xenon i lyktene istede, skal jeg da forholde meg til samme koblings system? tenker på jordinga fra ballastene osv. Tegnet opp et kjapt et i paint med det samme, ut ifra det du sa :) Takk! :D
  4. Jeg skulle få med en bunt med ledninger og relè. + fra batteriet via relè. Jording i ramme. og styrestrøm til kupè via fjernlyshendel, så til egen bryter?
  5. Hei! Har handlet 2stk Hella rally 3003 for og montere fremme. Lurer litt på om noen kan være behjelpelig med og dele informasjon om hvordan evt. og koble opp slik at jeg kan bruke de sammen med langlysene, altså via hendelen i bilen? :rules: tenker også at jeg må ha en bryter inne i bilen, slik at jeg kan slå de helt av og om ønskelig:) Prøvde og søke litt, men fant liksom ingen som svarte mitt problem :P Legg gjerne ut bilder evt. av løsninger! takk :)
  6. Bra folk er mest glade i bilder;) Menmen, delebila ble henta sist torsdag, og fult nedribba på natta og levert hos høggern fredagsmorgen ;) så da har jeg någenlunde alt som trengs for manuell giring + div. nipsnaps! :D
  7. Henter delebil nå til uken, så kunne vært kjekt og fått svar? :S
  8. Overhodet noen som kan gi meg et innspill i hvor om det går overhodet an og demontere AC anlegget? :S det er "brukt opp" for gass, og er egentlig bare i veien. Kan jeg plugge dette, evt. hvordan? Og med det samme, hva er den sylinderen på sjåførsiden bak hovedlykta? Oljeånding eller noe?. Ser den på andre siden er til AC, og siden jeg tenkte og kjøre IC rør via de hullene som faktisk er der, så vil jeg ha svar! :P:rules:
  9. Nedplukkingen er påbegynt og vaskingen er begynt. Fikk demontert alt i front, samlet ledninger osv. trekker opp disse på nytt, i ordtlige kabelstrømper, og ikke den urgamle svarte tyske militærteipen! :P Ble veldig overrasket over hvor utrolig lite rust det var, bortsett fra ett og ett skruehode som var litt oppspist.. Veldig mye oljesøl og sand/lort på sjåførsiden. så blir brukt en del avfetting og skrape, vasket litt og "smekksmekk" kjempefint.. :) Må gå over flere ganger da. :) lakkere opp motorommet igjen til den sølvfargen den "engang" var ;) Uno question :P
  10. Fikk prøvemontert ei snurre før jeg begynte og ribbe motorommet en dag. Viste seg at avgasshuset ble helt feil med den typen. Det virker som at turboen er speilvendt?! :S Ser tydelig at jeg må finne ei snurre som er rett vei! :P
  11. Oversikt! Fuelrail M50, med AN8 anslutninger Diverse AN koblinger og AN stålomspunnen slanger Bildet er "tatt" fra et annet prosjekt, men blir i bunn og grunn noe av det samme til eksos, og grenrør :)
  12. Planene har blitt lagt og endret med tiden. Men de planene jeg har, er iallefall disse! :) Motormessig: Første på handlelista: 315cc dyser (300hk+) 420cc om mere. PPF Bmw E34 520i Bosch Chip, Tilpasset etter behov T3/T4 Turbo Evt. turbo kit i førsteomgang AN koblinger og stålspunnede slanger på alt Fuel rail, Nuke Performance fra PPF :) IC med 2,5 utløp Oljekjøler, catchtank WG fra PPF stålrørbend og rør fra PPF til grenrør Eksosbrakett fra PPF lens til T3/T4 for og sveise collectoren. Oljefilter adapter for 2 koblingspunkt til oljekjøler, + mulighet for utak for olje til turbo. Monteringsdeler osv. Leker litt på tanken med innsug i sveist Alu. :) vi får se:) Listen blir nok lengre etterhvert:P Drivverk/understell: Mulig det blir coilovers med tiden! Powerflex foringer M5 bremser, evt. 750i understell med bremser Manuellkasse. kaste bort automat drittn! Sinter clutch og sviktstålakslinger? +++ ting vil komme med tiden fremover :)
  13. Litt bider fra innvendig og ute slik bilen ble etter skiftet av interiør og slik den hade stått 2mnd. før jeg begynte nå :) Dark cloud voltmeter inne i luftutblås på dash. ser den såvidt. Motorrommet: Batterifestet eller Fulgebrettet på bildet! ble fjernet, borret ut punktsveisene, pusset rent og punktet igjen og preppa for lakk. Til planer som kommer senere;)
  14. Blir lagt inn litt av hver her de neste dagene, har litt som må samles opp før det kan legges ut :) Men! Iallefall, det som er gjort med bilen kan nevnes:) Interiør: Alt ble demontert og skrudd ut inne i bilen, samt bagasjerom. Likte ikke det "goe" gamle stoff interiøret. grått tøystoff, og svart dashbord. samt alle skinnområder. Dette skiftet jeg med et kjempefint, nesten ubrukt fult grått skinninteriør. (Om det er noe spesielt med dette, vet jeg ikke). i dette interiørsettet inkl. : Kapteinstoler fremme, (Ergoluftputer, varme fra lår til nakke) 2 X El.vinduer fremme. Solsjerming for og dra opp, innbygd i dører bak, + skjerming for det lille vinduet på dørene bak. H/V. La opp alt av nye kabler til og bytte ifra manuell sveivluke, til elektrisk 2-veis takluke. Elektrisk solskjermingsheis i bakvindu, (ikke montert). hodestøtter bak. ++ Skiftet hele taket innvendig, med spotlys i hver stolpe bak, midten fremme og solskjermer. montert fester for solskjerming bakrute. Nye clips, og lister. Gulvteppe ut, og nytt inn! :P klimaanlegg nytt. Hatthylle laget selv, med innfreste MDF plater og glassfier, tilpasset for manuell solskjerming, og elektrisk. Speedometer ombygget med Innopart plasmaskiver (ikke montert!) Men voltmeteret er montert inne i luftespjeldet i midt, dash. er av typen smoked, så sees ikke nesten slukket:) Utvendig: Lite gjort egentlig. :P men tanklukefester ble byttet. ( ABEFALER IKKE OG PRØVE OG TA VARE PÅ DE GAMLE, KJØP NYE! De ryker fortere en faen!:P Baklykter av M5, smoked blinkers Blinklys fremme byttet med klarglass, smoked. Montert xenon hvite LED striper nederst på framfanger 3stk LED H/V. Emblemer fra E36 ;) bedre passform og i plast! de gamle var tydeligvis i støpejern!:P Motor/drivverk/elektrisk: H1 xenon 6000K i nærlys, Würth bio-pærer i blink. xenon hvite LED i park. Ny renoverte coiler, byttet ECU. samt kabler. Byttet relefester og punkter. Batteri fjernet og plassert i ferdig anlagt plass under baksetet, passasjersiden. Kabler trekt om og sammenkoblet via spenningkoblingspunkt fremme og bak. Remus chrome dobbel eksos, helsveist ifra manifolder, med simons lydemper i midten. standsmessig så er motoren i kjempestand, ikke en ulyd, hverken tikking i ventiler eller noe. har gått 250000km på karosseriet, motor 165000km Har eneste byttet toppdekselet, siden dette var tydeligvs behandlet litt røft. pyntedekselet ar knust og i biter. Iallefall litt av det som er gjort :)
  15. Ja!, da ble det en ny tråd igjen da:) Ble litt dumt og fortsette med en ny bil på forrige prosjektbiltråd:P Bilen er en E34 520i godkjent ombygd fra M20-B20 / M50-B20 Importert i `98. Merke: BMW Modell: 5 Serie (E34) Typ: 520i Kat Den har en fin spesiell sølv farge, med ekstra flakes. hellakkert i 2006, helt ned. Dette vises da på enkelte flekker, at tiden har begynt og ta den igjen:P Men det er bare småplukket.. :) Dette er nå tredje E34 jeg har, og blir aldri lei! :) Men denne skal få en fin oppussingm samt. turbo konvertering :) Små bilder av bilen før bortparkering:)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår