Gå til innhold

Hans AA

Bruker
  • Innholdsteller

    26
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Hans AA

  • Bursdag 05/20/1979

Contact Methods

  • Bosted
    Trondheim

Hans AA's Achievements

  1. Jepps, jeg har noen motorsykkeldeler i alu jeg skulle hatt sveisa. Ikke mye jobb, men jeg har verken sveiseapp eller kunnskapen. Kan kontaktes via PM eller hansarild@gmail.com. Kom igjen!
  2. Det er jo i såfall helt fantastisk! Trenger dem ikke i dag, men skulle hatt dem før ferietur neste helg. Mazda 929 og toyota hiace blir vel sjekka ut på høggern når jeg har sete å sitte i igjen. :)
  3. Hei, jeg har en 1975 240D mercedes som jeg skulle hatt nye baksetebelter til. De må være av den typen som gir ut belte når de er montert horisontalt. Snellene ligger nemlig på hattehylla. Er det noen som har tips om i hvilke biler jeg kan finne slikt?
  4. Hvorfor gidder du å krangle på noe du ikke har noe greie på? Det er godt mulig at volvo 240'en din har 90 grader på termostaten. Min har 81. Jeg har som sagt funnet løsninga uansett. Tråden er død. Framover vil jeg råde deg til å la være med å komme med forslag som f.eks å kjøpe ny motor dersom en fyr har startet en tråd vedrørende ujevn tomgang. Det var liksom ikke derfor han startet tråden. Verden er bedre tjent uten den type tips. Har du for mye fritid kan du ta deg en tur i garasjen istedet. Bare et forslag.
  5. Dette oppsettet blir altså med to trinn på vifta. Hvilket relè trenger jeg da? Vekslende eller dobbeltrelè? Tempbryteren har tre kontakter og to trinn. Fungerer et vekslende slik at det veksler ved styrestrøm, og i utganspunktet slutter en krets? Da trenger jeg vel et dobbelrelè, gjør jeg ikke?
  6. Jepps. Du mener det er best altså? At jeg ikke har tenkt på det. dukenukem He, he. Javel? Hvor lenge skal man tygge? Les lenger opp. Har uansett funnet løsningen.
  7. Siden denne løsningen blir en totrinns, hadde det vært greit med en diode med to farger. Er det noen som vet hvor en kan lete?
  8. Romnes hadde ingen oversikt over tempene, men jeg fant omsider hva jeg lette etter hos en Peugeot J5. En tostegs tempbryter som slår inn på 83 og 88 grader. Perfekt. Romnes solgte den derimot til halvpris i forhold til vanlig Peugeot-pris. Under 300 mener jeg. Ja, om man ikke lar seg forstyrre av å skru på varmeapparetet på full deng midt på sommeren, med alle vinduer åpne; er jo det faktisk en løsning. :pray Jeg skal inn med en 300TDT-motor snart, og kommer til å trekke med den også. Jeg trenger kjøling.
  9. Dægern! De kjente jeg ikke til. Selvfølgelig. Rett dit i morgen. Takk!
  10. Finnes det? Biltema har bare til 92 grader. Er nettopp ferdig med installasjon av elvifte på min 1975 /8 mercedes 240D. Trenger ikke rare kjølinga på den motoren egentlig, men jeg skal inn med en 300TDT-motor etterhvert. Den originale termostaten legger tempen til ca 82 grader. Finnes det termobrytere/temperaturgivere til som kan matche dette? Det ser ut til at diesler har lavere temp på kjølevannet, kan 80-tallsgolfer være en plass å lete? Har også hørt at peugeot j5 har noen snertne temp.løsninger. Kan de være noe?
  11. Jepps. 2300, altså. Kan også ta i mot bytter på forstekere 3-4-5 kanalere.
  12. Selger min Alpine 9855R. Det er mitt første bygg, og jeg har ikke bruk for en så avansert spiller til å begynne med. Var toppmodell og prisvinner da den kom ut, og lå da på rundt 6500. Den har aldri vært montert og er new in box. Pris: 2300kr
  13. Slik ser bilen ut. Gammel dieselmerce. Nytt gulv, gen restaurasjon. Lyddempet som juling. Takker for svar, men vil ha det litt ordentlig etter alt peset. Dermed blir det nok motorisert antenne bak, venstre etterhvert. Inntil da kommer jeg nok til å bruke gødetrådene i bakruta som antenne. Veldig enkelt å slutte seg på der. Gidder ikke mer karosseripess akkurat nå. Bore, tilpasse og mas, mas, mas... Får støtte meg til rocken over fjellet inntil videre;)
  14. He, he. Ja, dæven. Altså det var en diskret innvendig installasjon festet øverst på frontruta jeg tenkte på. Er det forresten noen som vet hvem som har slike?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår