Gå til innhold

goførti

Bruker
  • Innholdsteller

    449
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om goførti

  • Bursdag 06/22/1989

Contact Methods

  • Bosted
    sortland

goførti's Achievements

  1. jepp, det er fordi jeg ikke har gjort en dritt, og dette forumet har tapt seg til noe skikkelig dritt. Blir nok en ny tråd på VCCN når jeg begynner å gjøre noe med bilen. :)
  2. takker :) tjaa skal få seg en liten oppgradering i vinter, satser på at det ikke blir verre..
  3. Veldig bra tegnet! Jeg syns disse bilene var bra designet, og mener at som en "relansering" av 240, så har disse tegningene så mye likheter til gamle 240 som det går å ha på en ny bil. man ser jo tydelig på stv. at den er inspirert av 245!
  4. Grøftelysene er fra biltema, har kuttet bort de rillene som er over glassene orginalt. Skar hull i leppa, å brukte rutelim for å lime dem fast..
  5. Nå er 245n satt i garasje for vinteren. Ser fram til jeg begynner å få deler til den, å kan begynne å oppgradere!
  6. Galt å galt, satt på en som turbomotoren i 245n tok livet av :D skal være unormalt bra for rust den bilen der.
  7. Nei har du sett, jeg hadde denne bilen før. solgte den vel i mars. da hadde den IKKE de grusome skvettlappene foran, eller stickers på taket! eneste jeg gjorde på denne bilen var å bytte clutchen. + jeg solgte den for myyyyyye mindre en du ga for den, eneste forskjellen var at den ikke hadde 18" og manglet dørtrekk :)
  8. Får ta en liten update her. 245en er nå parkert for vintern, og brukisen er denne: To do listen på 245en i vinter er som følger: Bytte fjærer, dempere, topplager, foringer osv. skal kjøre med bilstein dempere, samt superflex(?) foringer i hele understellet. Kunne også tenkt meg andre stabstag. MÅ ha sperre! Mye hjulspinn nå. Bytte lmm som nok er defekt, må ha større turbo. Bytte fra sinterlamell til vanlig fjæret da sinter + m90 lager mye lyder. + rydde opp i motorrommet. Lakkere den der "leppen" foran som er småsliten, samt speilene. Må også ha en eller to nye felger pga. det eminente veinettet vi har her! tjaaaaaaaaaa, sikkert mye jeg har glemt, blir dyrt dette, men må man så må man. Edit: ja må også ha større bensinpumpe.
  9. Her kommer noen få bilder fra da bilen fikk m90 montert: klar til å klaskes på: Slik er det gjort for å bygge om til wire-clutch: Og slik ser det ut inni bilen :) litt skitten mansjett og slikt, men er helt nymontert. så et lite bilde rett etter jeg har røsket av gammle toppen: og ja, går en del bedre med 531 og vx kam har jeg funnet ut :) Stemnngsbilde: heeerlig, med AC/DC- hells bells på full jamaica i traktorn:)
  10. jaaada, nå har jeg byttet til 531-topp og vx kam... Har et defekt motorfeste så får ikke testet så veldig, men slik som det er nå virker det som om mye av det brutale dreiemomentet i midtregisteret er borte og kreftene er fordelt mer utover, men syns ikke den går bedre i den forstand, men får sjekket bedre med nytt motorfeste. slett ikke umulig at jeg må investere i justerbart kamdrev. 80-120kmt i 3gir går tregere syns jeg, men 120-160 går fortere en før, men er ikke heelt sikker enda, kommer med bedre tilbakemelding med nytt motorfeste :)
  11. morro stuk på den dr ;) hmm, ser ut for at jeg å må lage luftehull i fangeren, ser jo ikke så værst ut..
  12. blir ikke så voldsomt, så satser på at 763 trykkplata holder..
  13. huumm, såppas ja.. da blir den teite sinterlamellen kassert, og byttet ut med en fjæret lamell! ikke sikkert lydene gjør noe, men det irriterer meg :)
  14. Fan at ikke jeg skulle se denne tråden i går! litt sent nå..
  15. takker for informativt svar, det ante meg at det var noe slik.. hørt om noen som har byttet til vanlig fjæret lamell? Hva skjer med skranglingen da?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår