-
Innholdsteller
177 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om Danny
- Bursdag 07/28/1989
core_pfieldgroups_99
-
Modell (eks S4)
Golf 4
-
Biltype (eks Audi)
Volkswagen
-
Årsmodell (eks 1995)
2001
-
Yrke eller sivil status
Student
-
Motor (eks 1.6)
1,9 TDI
Contact Methods
-
Bosted
Vestfold
Danny's Achievements
Sersjant (3/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Sånn som det er nå, så koster det mere enn det smaker og bytte fra 1,6 til 1,8T. En golf GTI koster ikke veldig mye mer enn en 1,6 vis du kikker litt rundt :) Det vil koste mer og bytte motoren og alt som hører til enn mellomlegget du må gi for en GTI. Det beste er og selge din 1,6 og kjøpe en 1,8T. Med mindre du kjenner en som gjør jobben for deg for en veldig billig penge :)
-
Det du gjør er og kjøpe angel eyes lykter til golfen din. (Dette finner du flere steder) Etter hva jeg vet så heter de vel bare angel eyes lykter også. Så må du jo kjøpe xenon kit til både nær og fjernlys :) Da får du det slik du vil :)
-
Det finnes mange tråder om dette på forumet, men trenger et raskt svar og fant ingen ordentlig svar på dette spm. Jeg skal kjøpe senkefjører, og lurer på hva som er normalt og senke. Tenkte på 35 ? holder dette? Dette er ikke til min bil, for jeg vet ikke hvor mye min er senket for øyeblikket, men regner vel med at det er mellom 35-40.
-
Det er ettermontert :) Tror nok ikke du får denne bilen med original xenon.
-
Hehe, ja den var mye finere enn den originale, og det er fint uten, men venter isåfall til sommeren. Fant ut at det faktisk er litt praktisk og ha den nå som det er vinter, selvom jeg omtrent ikke ser ut av bakruten ettersom den er så mørk ;)
-
Er veldig fornøyd med infinty høytalerne jeg har i døren. Spiller høyt, rent og klart. Blir ikke "trøkk" i bilen så lenge du ikke kjører en bass i bagasjen.. Vet ikke hva du syntes er bra, men blir ikke fryktelig bra lyd om du ikke har denne eksterne basseren. Kjører MA audio sub, og det spiller pent : )
-
ESP er ikke standard.. :) Har du ikke ESP knapp så har du ikke det heller, som blir sagt over. Senkesett er ikke vanskelig og få godkjent, og ihvertfall ikke det du har tenkt til og senke den. Bare og vise den og få den godkjent det, null stress.
-
Blitt en del klokere etter dette spm ble stilt, men noe som er feil er det du sier om pupedyse. 115 hk utgaven får du også i pumpedyse. Eneste motor-typen i disse bilene som det er stor forskjell på er 150 utgaven. 130 utgaven har også denne større turboen som heter garret gt17, men 150 motoren har også denne bare i oppgradert verson. 150 hk utgaven har annen topp, cooler som du sier og andre kammer. Selvsagt turboen også.
-
Jeg er ikke helt sikker hvor den guiden ligger, men gå inn her: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1835863 Så finner du bilde guide på hvordan det gjøres :) Er ikke så vanskelig som det ser ut som. Er noen skruer under.. Du må stille speilet helt til siden og så finner du en skrue bak der også.
-
Det kan jeg vet du :) Bare og sende en melding på PM når det blir aktuelt, så skal jeg ringe han :) Har selv veldig lyst på IC, og tror nok jeg går for det. Er spennende med noe nytt, men som sagt er det jo ikke veldig utbredt og jeg tror ikke det er så mange som har hørt om dette før. Er det noen som tester det ut, så legg ut en tråd om dette :) Hadde vært gull om det hadde funket bra!
-
Man trenger ikke bytte ut de dysene nei. For min egen del, og de jeg vet som har gjort det samme, så funker disse dysene mer enn nok. Spørs helt hvor mye du tenker du skal ha i motoren. Skal det være litt over 200 så funker de. Når du chipper den hos noen som spesial-lager chippen til din bil så vet de hvor smertegrensen går, og det er holdbart. Når det gjelder den eksosen så har jeg veldig lite peiling på hvor det skaffes :/ Jeg ville kansje søkt litt rundt på nettet.. Eller så er det mange som har peiling på det og bygge eksos. Kan sikkert spørre på thorsov også, for de selger rør og vet omtrent hva du trenger for og bygge. Eller så kan du snakke med de på svendsen :)
-
Jeg chippet den hos et firma i Drammen som har veldig god peiling, Men kom akkurat i kontakt med en spesialist som har utrolig god erfaring med akkurat dette. Kan Snakke med han for deg, om du er interessert i og chippe. Tenkte og chippe den der selv etter jeg har byttet til en ny turbo :) Selv har han hatt en 1,9 tdi men med 150 hk originalt. Han fikk over 230 hk i den og hadde mer og hente. Så en film hvor den spant i rundinger på tørr asvalt.. var altså en 4motion. Så blir prosjektet mitt selv og få min bil til det nivået. Den eksosen tror jeg ikke jeg ville tenkt på i første omgang om jeg hadde vært deg. Det er som sagt veldig dyrt, men det er mye bedre om du bygger den selv om du har mulighet til dette.Vet ikke om du kansje kjenner noen som kan sveise? :) En intercoller hadde isåfall vært min førsteprioritet. Dette tjener du som sagt ca 10 hk på, og det ser bra ut i tillegg :)
-
Men en ting jeg la merke til på denne BSR siden også.. Ser ut som om de også bare kjører en standard prosedyre. De skriver f.eks det at om du har en 150 hk 1,9 tdi så chipper de den til 180hk/370 nm. Bare da jeg hadde 155 hk i bilen min, hadde jeg 390 nm. Dette var fordi de skreddersydde "chippen/softwaren" til min bil. Nå yter den over 420 nm.. Jeg vet ikke hvordan disse oppererer, men ser ut som om de også bare dytter inn en software som er ferdiglaget. Er ikke imponerende og gå fra 150 hk til 180.. 150 hk utgavaen har også en garret gt17 og man kan hente mye mer ut av denne bilen her, enn hva de har oppført. Den tåler faktisk mye før den ryker.
-
Ja nå vet jeg hva du mener med Bsr :)!men har ikke mye kjennskap til de :) er sikkert gode som gull! Uansett, Det blir jo ikke helt strake rør hele veien, men du vil hente inn noen hester av og bytte eksos helt frem. Så høres det bedre ut også =) Bare hyggelig og kunne svare på spm =) Driver jo og trimmer og styrer på denne golfen min også, så lærer mye underveis :)
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.