Gå til innhold

[Spider]

Bruker
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om [Spider]

  • Bursdag 05/27/1988

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    740
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1988
  • Motor (eks 1.6)
    b230ft

Contact Methods

  • Bosted
    Horten

[Spider]'s Achievements

  1. Da har man bytta lmm og det hjalp jo litt, iallefall nok til at den har slutta å dø ut konstant.. men så snart den blir varm så oppfører den seg fortsatt litt rart og lambda sonden gir meg 0.79v til 0,82v på tomgang, Etter pådrag raser tomgangen ned til rundt 500rpm og noenganger under det også men den drar seg opp igjen og står å jager noen sekunder før den roer seg ned på rundt 750 rpm.. Noen som har noen ide om hva det kan være? :confused: kan det være lambda sonden som er moden for bytte?
  2. Hmm har ikke noen annen å prøve med, og hvis det var den som var problemet, skulle vel motoren hatt samme problemene når den er kald? mulig jeg tar feil så da får dere rette meg. Det er vanskelig å si egentlig, har jo kjørt med åpen dump stort sett hele tiden jeg har hatt den så da har jeg jo hatt det standard problemet b230ft har med åpne dumpventiler, men det i seg selv var aldri nok til at motoren døde etter pådrag.. men i det siste så har den begynt å dø ut over alt, for alt og ingenting rett og slett men, kun når motor er varm.. når motor er kald så går den som den skal.. Er ikke lh 2.4 på motoren så får ikke lest ut feilkoder :shake Ja jeg har det ja, men den oppfører helt likt selvom jeg kjører uten dumpventilen.. Har fortsatt ikke fått no greie på hva det kan være så er fortsatt åpen for forslag :)
  3. Som tittelen sier så sliter jeg med at b230ft motoren i bilen min har lett for å stoppe etter selv de minste pådrag når den er varm, men skjer mest ved litt kraftigere pådrag, noen som har peil på hva det kan være? den kan også være litt rar på tomgang(les jaging) noen ganger når den er varm.. jager mellom 1000-2000 rpm plutselig så like plutselig slutter den å jage og detter ned på tomgang igjen men den kan også dø ut av det hvis den er varm.. har målt verdier på lambda og den ligger på mellom 0.8v og 0.85v på tomgang.. ligger på ca det samme når jeg gir gass men i det jeg slipper gassen og bilen nesten dør så raser volten ned til alt mellom 0.7v og 0,2v :wonder: Er en relativt standard b230ft maskin eneste endringene på den er vel at den har v-kam isteden for t-kam.. kjører også med åpen-dump men den er sånn uten dump også. Har rensa gass-spjeldhuset, kanalene til tomgangs-skruen og tomgangsmotor/IAC Så hvis noen har noen ide om hva det kan være så setter jeg stor pris på alle svar! :volvopower:
  4. blei bra detta ja :) no fete felger + addon styling så hadde den vel blitt enda litt fetere:D
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår