Gå til innhold

Maxpowha

Bruker
  • Innholdsteller

    36
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Maxpowha

  • Bursdag 03/14/1976

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.bilforumet.no/200-serien/154792-240-b234f-turbo-prosjekt.html
  • Bosted
    Mo i Rana

Maxpowha's Achievements

  1. http://www.purewheels.no/PW%20Figaro.htm DekkPartner har disse felgene, sikkert flere.
  2. HALLO! Er vel ikke noen som bruker 40000 (inkl. mva.)på en topp som er ødelagte ventiler i!!!!!! Wake upp.....
  3. En ok 240 med 450 driftssikre hester koster minst 150000 uten kosmetik, men motor, driv og understell. Sånn er det bare. som de fleste vet gir en 16v med standard topp ca. 450 hk i motoren....
  4. Skal du bruke b234 blokka i en 240 må du bruke datasprut, eller foreta en kraftig modifisering av torpedoveggen. Tror ikke det finnes noe annen løsning. Motorfestet på innsugssiden er bare litt modifisert, mens motorfestet på eksos siden er helt nytt custom byggd, skal være bilde av et her i tråden, om ikke kan jeg slenge ut ett.
  5. Bilen ble mappet med veldig bra resultat 20 august. Er veldig fornøyd med resultatet med tanke på at det er første motorbygg. Fikk kjørt ca 15 mil på sommertreffet sist helg og det fungerte veldig bra. Var jo veldig vått vær, så det var veldig glatt:) Blir vel en del oppdateringer av bremser og toppen i vinter. I bremsebenken hos MotorNord, Sundsvall
  6. 5000 personer x 5% = 250 personer Ca 5% e vel veldig rett :)
  7. Bi vel å ta en tur, så fremt at det går bra på mapinga den 20ènde ;)
  8. Har ikke kjørt så mye med den , men den ladder fra ca 2600 rpm. T3 flens. A/R 106 på eksoshuset, denne turboen var tenk til et rx-7 prosjekt egentlig...... Rister MYE med hockeypucker, så de blir byttet ut mot Valp fester fra SAM. Takk de samme;), er brukt mange timer på dette, heldigvis er vi to eiere på denne, ellers hadde nok dette tatt flere år. Startet med innkjøp av bil, så kjøpte vi motoren i slutte av måneden å etter det har det vært fult øs fra ettermiddag til kveld tre til fire dager i uka å mange helger. Så har det kostet noen lapper.... Takker for positive tilbake meldinger av alle her inne.
  9. Leste litt tideligere i posten her om org innsug og motorfester! Går det ikkje ann og bruke org innsug og motorfester fra 16v motoren i 240:( Du må lage nytt høyre motorfeste og bygge om litt på venstre motorfeste.
  10. Noe bilder;) Festivalsomnmeren nærmer seg slutten og arbeidslysten er kommet tilbake. Har jo fått gjort litt de siste fjorten dagene. Fik start i forrige uke, ikke noe problemer med halgiver og tps denne gangen, må jo si at tpc forumet er fint å ha... Der finner man det meste man lurer på - rett og slett. Bytte jo hjærne fra Haltech E6K til E6X da vi trudde at hjærnen var gåen, men det var bare at den ikke var kompatibel med den gamle motronic tps`n!!! Var å kjørte en tur i går kveld, og det kjentes ut som om at dette kommer til å funke rimelig greit, hadde jo da tenningen fast på 15 grader, har bare mappet opp til 3500 rpm, så dette blir nok bra. Har fått tim for mapping hos motornord i Sundsvall 20 august, så dat får vi se hva resultatet blir, Roger hos motornord mente at det var et betydelig potensiale i dette oppsettet, så det blir gøy å se ;) Nåværende spesifikasjoner: 88Modell Volvo 240GLE Powerflex foringer i hele understellet 25mm. Stabstag Gule koni sport dempere Lesjøfors fjærer ESAB diff Driftevennlig Volvo B234f Motor H-Profil råder Smidde stempel Underspyling av stempel Topp match portet og overhalt Halvarsson racing kamdrev Hjemmelaget grenrør Garrett GT35/40R Hybrid turbo HKS-Kopi Wastegate PPF Dumpventil Nuke Performance fuelrail Precision turbo 895cc@3bar Dyser Stylingbutiken BTR - Blir byttet med Aeromotive (på tur over dammen) 10mm. Bensinrør med industrikoblinger Bosch 255l/t Bensinpumpe Hjemmelaget Catchtank for bensin Mahle bensinfilter Sachs 712 trykkplate 4-Pucks sinterlamell ZF gearkasse E36 M3 Hydraulisk Clutch Haltech E6X Motorstyring Bosch Coilpakke MOMO Rally ratt MOMO Girkule Street Razzer stoler ++++++++++++
  11. Gjør nok det ja :) Litt updates Bensinsystemet er ferdig. har montert en trykk måler i fuelrailen som måler bensintrykket, slik at det vises i cupe`en ute at man trenger å trekke en bensinslange inn i bilen Bare noe småtterier igjen før at det blir oppstart. er ferdig med alt elektrisk utenom + til hjærnen. Det skal gjøres i morgen. Så er det bare slanger til oljekjøler, radiator og rør til intercooler + MASSE småtterier så blir det oppstart:) PS! Som dere ser så går 16v toppen i 240 uten noen store mods!!
  12. Står nedpå denne siden http://www.bilforumet.no/happenings/135537-sommertreff-2007-acr-8-10-juni-31.html
  13. Prøv denne karen:) Han skaffet meg kasse. http://www.blocket.se/vi/7454879.htm?ca=2_s
  14. Skal vel ikke by på noe problem det:) Tar cirka to uker til silikonslangene kommer fra protrim, men skal vel være mulig og se om den starter før det......
  15. Skjer jo litt i garasjen, begynner å se en ende på dette, alle spesiallagde deler er ferdige, så nå er det bare å montere. Har laget nye motorfester, har byttet ut gummi mot hockeypucker:) (dette ble STIVT:)) Skal begynne med oppkobling av innsprøytning og slanger og rør til oljekjøler, radiator og intercooler. Har kjøpt en radiator til sierra 1.8TD , type kraftig, går akkurat mellom vangene og er meget tykk. Denne hadde inn og utganger på de rette plassene. Adapter mellom bmw kassen og volvo mellomaksel. Traversen ombygd for å passe til bmw kassen. Grenrøret endelig ferdig til montering på motor Motoren er kommet i bilen etter all tilpassing, så nå blir den værende hær, forhåpentligvis til høsten er her. Dumpventilen er annkomet fra pure-pf.com :) Det var alt for idag, kommer mere
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår