Gå til innhold

Betek

Bruker
  • Innholdsteller

    20
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Betek

  • Bursdag 06/07/1979

Contact Methods

  • Bosted
    Brumunddal

Betek's Achievements

  1. Tar det lang tid før det kommer varme i bilen da? og blir lufta så varm som den normalt skal bli? Hvis lufta er så varm som den skal være er det ikke termostaten, hvis den bare blir "lunken" etter å ha kjørt langt er det termostaten som ikke fungerer.. dvs den står åpen hele tida. Ville eventuelt sjekket temp-føleren som motortemp'en er kobla til Termostaten befinner seg akkurat der den tykke slangen går inn på toppen motoren sett fra venstresiden. skru løs slangen så kommer du til termostaten. mulig du mister noe kjøleveske i det du tar av slangen, men ettersom den sitter så høyt på motoren vil det ikke bli store mengder.
  2. Hei! noen som har vært borti at revers-lampene henger seg opp? vil tro det er en form for bryter som har hengt seg opp eller rett og slett er slitt ut, når jeg tar den ut av fri slokker reverslampene i ca 5 sekunder før dem setter seg på igjen. Noen som vet hvor den bryteren eventuelt sitter?
  3. lurer på om det ikke var 4,5 tomms elementer foran i disse.. er så lenge siden jeg monterte anlegget at jeg ikke husker størrelsen, 5,25 går iallefall i hatthylla.
  4. ja.. har bilde under panseret på både nye og gamle modellen. Ser bare etter steder jeg kan legge dem ut.. gikk visst ikke på forumet her. Aha.. der ja! da kommer det bilder snart :) http://www.bilforumet.no/galleriet/showgallery.php/ppuser/24934/cat/500
  5. er jo tydelig at noe har skjedd i forbindelse med utskiftingen av delene på forstillingen, kontroller at alt er riktig satt på, og at de boltene som har blitt skrudd på er trekt til skikkelig. hvis du har mulighet til å få den på løftebukk kunne du sett under bilen mens den går i gir. Vil lettere kunne se eventuelt hva som er galt med bilen da.
  6. jeg har 1,8 literen, men kan ikke huske å ha sett noe sånt, skal ta en ekstra god titt i morra. jeg har 2 sensorer på min, og napper jeg ut den ene stopper motoren tvert. mulig det er forskjell på 1,8 og 2 literen.
  7. Hvis luftmengdemåleren ikke fungerer som den skal vil den begynne å hoppe veldig på tomgang, og tilslutt bare stoppe. jeg tror jeg har problemer med nettopp denne. Denne derimot delen er ikke videre billig.. har satt inn en fast motstand i luft-mengdemåler kontakta som jeg fikk kjøpt fra england. Skulle visstnok gi litt mer effekt også, men det har så langt uteblitt. Poenget var iallefall å få feilsøkt litt. Men har fortsatt problemet med at den hopper på tomgang. Mulig den drar litt falsk luft. Så derfor lurer jeg litt på hvor du har fått tak i ett slikt apparat som du kan feilsøke med?
  8. da var det luft ja ;) flott at du fant ut av det!
  9. Nei så morro! dem holder jo til rett oppi gata her jo! Da skal jeg innom og sjekke det settet dem har lagt ut
  10. ser du har testet både el. og bensin tilførsel. hva med luft? fungerer luft-mengdemåleren din? høres nesten ut som om at den ikke får riktig bensin/luft forhold. Lambdasonden er også med på gi info om hvordan dette forholdet skal være.
  11. Jeg har hørt mange som har sagt at det bare er å skifte til det nye panseret og bytte ut lyktene. Vel.. jeg var på en vrakplass nå senest i dag og prøvde å sammenligne de to forskjellige modellene. tok også noen bilder men ser ikke ut til at jeg får lagt ved noen vedlegg her. For meg ser det iallefall ut som litt mer jobb en først antatt. eldre modeller har som regel en lykt-brønn.. det har ikke de nyere modellene. dessuten er jeg ikke sikker på om låsemekanismen for panseret sitter akkurat på samme plass.
  12. Vel.. de går på hver sin side av bilen langs med dørene.. strømførende kabel på venstre side og signal-kabler på høyre side.. tror det er noe dårlig skjerming på den ene signal-kabelen, så jeg får vel bytte ut denne. Men det skjer ikke før det er 35 grader varmere
  13. Jeg har nå bygd litt anlegg i 460 en, det jeg fikk en smule problemer med var støy fra dynamo. Har satt på ett filter mellom dynamo og batteri som silte ut en mesteparten av støyen, men fortsatt høres tikking som følger turtallet. Filter på selve signal-kabelen er også en mulighet, men ikke hatt initiativ til å gjøre det enda :P Ellers er det kurrant å bygge i denne bilen. Enkelt å få av lister og løfte opp teppet for å gjemme kabler. litt dårlig plass i dashbordet bak spilleren, men prøver man å holde mengder med kabler til ett minimum, burde det ikke være no problem.. trekking av strømkabel bakover er heller ikke noe stort stress da det er store gummi-foringer i torpedo-veggen. sitter nå en alpine spiller, 5x100w denon mosfet forsterker og 4 (6) polk ex i kupeen.. har to 8"ere i "push and pull" kasse baki. som i grunn er litt i minste laget for å få den dypeste bassen.. men gidder ikke å bytte dem ut. :P Hattehylla har preget inn sirkler til høyttalerne på undersiden, hvis disse ikke allerede er skjært ut. 5,25" Alt er vel ettersom hvor mye flid man har tenkt å legge i det.
  14. Appropo bakre demper.. hvor får man lettvint kjøpt effektpotte til 460 1,8i ? og eventuelt hvor mye koster'n?
  15. Det høres rart ut.. jeg har selv satt på mine egne uten senterring de siste 9 årene. og selv med rundt 10 gram ubalanse både utvendig og innvendig, merkes det ikke på bilen i det hele tatt.. kan jo prøve å løsne boltene en halv runde for så å stramme dem igjen.. selv koningen burde jo senterere bra nok så lenge man ikke strammer den første bolten helt.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår