Gå til innhold

kosen

Bruker
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om kosen

  • Bursdag 11/17/1979

Contact Methods

  • Bosted
    norge

kosen's Achievements

  1. Har følgende ledninger mot hovedlykta Grå hvit svart svart/hvit grønn gul brun x 4
  2. Skal koble opp to 1000 metringer på min vectra c, noen som vet hvilken farge det er på ledningen man skal ta styrestrømmen fra på hovedlykta?
  3. den er orginalt 100hk og er oppjustert med powerbox til 120. kan man øke noe mer? Evt hva kan man gjøre for å få en bil som er mer akselerasjons vennlig? uten at det koster skjorta
  4. Har en opel vectra 2004 model stv med en 2.0 gli. Som opprinnelig har 100hk. Men er oppjustert til 120 hk. Hvor mye kan man justere opp hk/dreiemoment på en slik bil? Og hva kan man evt gjøre for at den skal "reagere" litt kjapper. Er ikke verdens mest hurtige bil :P Den drar like bra over hele registeret men bruke feks 13-14 sekunder på å oppnå 100km/t
  5. Etter litt mer testing, så er jeg kommet frem til følgende: Detter er en feil som kommer og går. Når den kommer så er det enten å slepe bilen i gang eller lade batteriet. Så da kan man vel utelukke at det er batteriet? Noen som kan konkretisere problemet bedre da?
  6. Har nå fått en del svar på forskjellige forum. Og trur alle har kommet med alle mulige løsninger på hva som kan være feil. desverre så er det slik at jeg ikke er noen mekaniker av noe slag. Så er det noen i brønnøysund området som kunne ha vært så snill og sett på dette for meg hadde jeg vært meget glad :)
  7. Har nå satt batteriet på lading. er et såkalt lukket batteri. Slik at det kun er en indikator på det som viser om det er i orden eller ikke. Og den viste at batteriet må lades. Satser på at det er nok å lade batteriet. Hvor får man tak i en belastningstester? Har målt ladespenningen på polene med kun parklys på. Og det viste 13.66 (muligens litt lite...) Han som var med meg og hjalp meg sist. han sa at det klikket i motorrommet da jeg vridde rundt nøkkeln, men bilen ville ikke starte. Er et biltema batteri. mener det bare er ca 1 år på det. Så skal vel være en garantisak? Men skulle man hatt ny dynamo og som lader bedre?
  8. Noen som kan hjelpe meg mon tro... Opel omega B 97 mod stv 2.0 gli Har opplevd to ganger den siste uken at når jeg skal vri rundt nøkkelen så skjer det ikke noe. Alt av lys på instrumentbordet blir borte. Og motoren vil ikke starte. Den er "død". Vifte, lys og radio virker helt fint. Er ikke noe som tyder på at det er for lite strøm. Første gang dette skjedde så ga viking meg strøm, og den startet som bare det etter litt filing. Bilen fungerte da fint i nesten 3 dager. Og så skjedde det samme igjen. En kompis prøvde da å gi meg strøm, men det hjalp ikke (mulig det var litt for dårlig kontakt med kabelene). Så han slepte meg i gang. Og det funket helt fint. Har startet og stoppet bilen flere ganger etter dette. Og den funker helt fint. Så er mitt store spørsmål, hva er feil? - Batteri? - Starter? - Rele? - ??? Edit: viking målte at det var 13.66 amper inn på batteriet når bilen gikk på tomgang og kun parklys sto på
  9. Var dynamo som var ødelagt (grunnet en lur kar som hadde klart å sette batteriet inn feil vei) Men nå når jeg har fått skiftet dynamo og batteri, er et annet problem oppstått. Får ikke radio, info display og kupe lyset (det som slår seg på når man åpner døren) til å fungere. Noen som har noen gode tips til dette? Kikket på sikringene, men der det står at det skal være radio (plass nr 6) så var det ingen sikring (og radio har fungert helt fint helt til nå). Fant heller ikke ut at sikringen til info dispalyet var ødelagt. men var ei tysk instruksjonsbok jeg kikket i, så kan ha lest feil. prøvde og å måle om det var volt på kupe lampa, men fikk ingenting
  10. hva betalte du for denne delen?
  11. har et lite problem med at jeg ikke får lading på batteriet fra dynamo. Spenning (volt) faller på batteriet når moteren går og batterilampa lyser på dashbordet. Har tatt ut dynamo. Børstene ser helt fine ut. Kan hvilket som helst merkeverksted måle om dynamo funker uten at det står i bilen? Evt hva annet kan være feil siden det ikke lader til batteriet? Er ikke så lett å komme til å måle ladinga på dynamo når den står på bilen, da det er litt trangt på baksiden av dynamo der ledningene sitter. Hva koster det at et firma måler spenninga på dynamo?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår