Gå til innhold

Sailorboy

Bruker
  • Innholdsteller

    883
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Sailorboy

  • Bursdag 10/29/1989

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, og motor
  • Modell (eks S4)
    850 T5R
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1995
  • Yrke eller sivil status
    Citroen Tekniker
  • Motor (eks 1.6)
    2.3 Turbo
  • Fylke
    Rogaland

Contact Methods

  • MSN
    solmort@online.no
  • Website URL
    http://www.littavalt.com
  • Bosted
    Skjold

Sailorboy's Achievements

  1. hei! har en Volvo 240 1990 mod med ett speedometer som ikke er helt i form. når man kjører går det fint så lenge man er under 40. eller over 60. er man mellom der så fyker nåla opp i 120kmt osv. helt bananas. fyren jeg lovde at jeg skulle se på denne bilen har fått byttet givern i bakaksling på ett lokalt verksted her, og jeg har prøvd med 4 forsjellige speedometere. jeg kikka kjappt inn i triggerkransen i diffen, uten at jeg fikk øyeblikkelig tro på at det var den.... noen som har vært borti dette?
  2. ja...sjekket opp vannpumpe, og byttet termostat, samt borret ett lite hull øverst i termostat... slurevifta er "stram" og fin.. alikevell driver den og kødder seg til, spessielt i oppoverbakke.. :( er det noen spessiell prosedyre på og lufte disse drittbilene? har forstått det slik at det skal være litt spessielt, og ja...jeg sjønner jo hvorfor...holder det og bare stå i en god motbakke og åpne ekspansjonstank, og lufteskrue?
  3. hei! har en e34 520 som jeg begynner og få bange toppakning anelser på... men iogmed at jeg ikke til vanlig jobber med disse bilene, vill jeg bare høre litt med dere som beundrer disse tyske "vidunderbilene":) om jeg starter, kan tempen ligge helt perfekt (rett opp) men når jeg dermed kjører helt fint bortover (les Søndagstur) så kan tempen finne på og stige sakte men sikkert til max. om jeg da derimot stopper, tar på tenninga, så vill man med ett våkent ørneblikk finne ut at temperaturmåleren da ligger helt perfekt! men om man starter, tusler den oppover mot max. og andre ganger kan bilen finne på og fungere helt fint. noen som har vært borti at dette kan være noe ANNET enn toppakning? når temperaturen er på max, og jeg kjenner litt på vannslanger og lignende, så er den jo ikke "varm" den er kansje litt kaldere enn hva en slange ville vært om den var driftsvarm. og åpner jeg ekspansjonstanken når den er på "max" på tempmåler, så koker den jo ikke... er det noe tull med disse tempgiverne? eller? siden jeg da vanligvis sverger til Volvo, og denne bilen er kjøpt til min søsster, så kunne jeg tenke meg og slippe ett eventuelt unødvendig toppakningsjobb håper noen har peiling på dette:) Mvh Meg:)
  4. hei! husker for mange måneder siden, enn mann med ett navn jeg har glemt. Solgte Tremec kasser (TKO600/T56) solgte orginalkasse, og forsterket kasser, og kunne blant annet levere disse med Volvo rødblokk clutchus! og kunne være meget behjelpelig med maskinering av diverse deler, svinghjul etc. noen andre som husker en sånn annonse? eventuelt vet hvem dette er? Mvh:
  5. nei, eller...det er jo pakning der da, men den er ok. er ganske tydelig at det lekker ut pakningen på oljefilteret, siden spruten står nesten igjennom radiator når det først bestemmer seg for og sprute.... av en eller annen grunn blir det jævli trykk på olja, det jeg da har resonert meg fram til er at dette må komme av komprisjonstrykk inn i en oljekanal... men for faen... på TO like motorer, på TRE uker? er det noen som har vært borti dette før?
  6. Har en tdk motor som er litt lei.... Går på 2-3 sylindre ved oppstart, og kan finne på og sprute ut olje fra oljefilter...dette er dden andre motoren dette sjer med, noen som har ett konkret svar til meg her? Null erfaring med vag...
  7. somsagt, handlet en "brukt" chipp her en dag.. det skulle jo selfølgelig være en BSR chipp, noe jeg nå tviler MEGET sterkt på at det er. har noen sett denne ettiketten på deres chipp før? skulle da vært meget takknemmelig:) muligens autotech? Mvh Sølve
  8. som sikkert mange vet så står det M56 i 850 T5r.. og nå som jeg alikevell har girkasse havari, tenkte jeg og kansje gå får R kassen, som kansje di fleste vet heter M59. samt bytte til R clutch osv.... men passer disse over hverandre? med tanke på speedo signal osv? kassen jeg har fått tilbud på er fra en 98mod V70 noen som har bytta disse? noen som har noen formening om dette er ei god kasse sånn ellers? Mvh Sølve!
  9. hei! hvordan vill det bli med åpen dump i min 850 T5r? noen som har noen formeninger om dette? Mvh Meg
  10. HER KOMMER FILMEN DA! :P hehe... som beskrevet, den ene filmen lider av en liten eksoslekk... :( samt en dårlig kabel fra coil..hehe :D men anyway, jævli morsomt:)
  11. alt fuller med, dreid/ballansert mellomaksling, radiator osv... hva kan man egentli forlange for ett sånt kitt?
  12. noen som vet? byttet luftmasse måleren som var tatt kveld. men så kunne jeg tenkt meg og slette lyse, og få bilen til og gå ut av nødprogrammet... og hvordan sletter man service lyset? :)
  13. Volvo sier det er 0.7bar på t5R en ivertfall... men så peaker vell jeg nesten 1bar akkuratt i pådrag...men så er det heller ikke det som "teller"... max belasting i 3 gir f.eks så legger min seg nå på 0.7bar, etter bytte av slange til trykkregulatoren:)
  14. noen som vet? min lader 0.5, men trodde det skulle ligge noe høyre enn det?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår