Gå til innhold

Kurt Olsson

Bruker
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Kurt Olsson

  • Bursdag 09/30/1969

Contact Methods

  • Bosted
    Lørenskog

Kurt Olsson's Achievements

  1. Se her http://nbs.audiclub.no/?s=chip
  2. Kjører en slik bil og har aldri opplevd den som dau (jeg kjører relativt "normalt for fort"). Har i hvert fall ingen betenkeligheter med å handle 1.8L neste gang. Er ikke eksosanlegget skiftet på den så sett av noen kroner til det...
  3. Sjekk også http://www.veng.no/
  4. Har selv kjøpt deler her: http://www.veng.no/
  5. Hadde samme feil med A4 1.8 '98 modell. Etter to turer på verksted i sommer pga lekkasje av kjølevæske fikk jeg ikke mer enn lunken luft ut av anlegget. Umulig å si hvor lenge det har vært slik siden jeg oppdaget det først etter sommeren... Fikk ikke noe feilkoder på panelet i bilen. Viste seg at det var masse dritt/rust i rørene/varmeanlegget inne i bilen. Nappa ut begge kjølevæskerørene (obs - ikke en racer i fagspråket her) som går inn og ut av torpedoveggen (fra pansersiden så klart) og blåste med trykkluft(!). Da spruta det ut brun kjølevæske og shite. Etter dette luftet vi ut anlegget og nå er varmeanlegget som nytt. Har tømt oppi radiatorrens nå og skal rense med vann og skifte til ny kjølevæske etter 10-20 timers kjøring. I følge en mekaniker skal man smekke i radiatorrens annenhvert år. Sikkert greit for oss med 10 år gammel bil...
  6. Dama har lignende problem. Når det er kaldt går ikke dørene opp og hun må klatre inn bakdøra (stasjonsvogn). På verkstedet sa de at det kan være pumpa eller noe olje-kabel-greier (?). Er det vanskelig å finne og skru ut pumpa? Og, sikkert et dumt spørsmål, men hva er elektrorens?
  7. Hei, etter tips på dette forumet har jeg renset gasspjeldet - noe som hjalp veldig (takk!). Fikk tips fra verksted om å skifte kablene til pluggene også - dette sa de var et veldig typisk problem for Polo og det hjalp veldig på kjerringas Polo. Nå er bilen sprek som bare det. Det som står igjen er å justere tomgangen. Før Poloen er blitt varm så stopper den på tomgang. Denne er nede i 500, men skal vel helst være på 7-800 (har jeg forstått). Har liten erfaring som mekaniker så setter pris på om noen kan gi meg tips på hvor jeg skal justere opp tomgangen. Bilen er en 1.6 liter, 98 modell.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår