Gå til innhold

volvo240_tic

Bruker
  • Innholdsteller

    107
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om volvo240_tic

  • Bursdag 01/11/1986

Contact Methods

  • Bosted
    Sarpsborg

volvo240_tic's Achievements

  1. hadde det samme problemet på min nå.. alt funker som det skal.. får bensin og greit med gnist.. har tørka pluggene non ganger nå.. og den siste gangen jeg prøvde var det ikke tegn til liv.. dro ned på biltema, handla 4nye plugger.. og nå står den å går så fint
  2. var ikke akkuratt det jeg tenke på når jeg monterte..Så når jeg sjekka over slangene ista rant det full fart igjennom slangene. men var noe syk struping i koblingene som jeg ikke tenkte no på.. var kanskje 6mm hull eller no i koblingene.. gjør ikke den oljeretur feilen en gang til. for detta ble dyrere enn jeg hadde planlagt
  3. Fikk starta opp for 2dager siden.. fuska som ett uvær gett.. etter litt feilsøking. pluggkablen til 4`ern sto vist ikke skikkelig nedi fordelerlokket. Fiksa det.. fuska fortsatt.. Satt i Nye plugger. Gikk strøkent.. Så begynte faanskapet. sykt mye røyk rundt bilen brått. Fant feilen
  4. En på jobben fiksa opp sine engang.. brukte veldig fint sandpapir og pussa over hele lykta.. tørka over lampene me bremse rens. sikkert mye annet som funker fint å. så tilslutt noen lag me klarlakk.. ble mye finere når lakken hadde tørka.
  5. når jeg viste bilen min på BT, så hadde jeg kun me ett papir fra volvo at de dokumenterte at den var "riktig" ombygd, pluss at de skrev ned motornr og reg.nr på bilen min på papiret. på BT tok det maks 10 min. fyren sjekka kun om motor.nr mitt stemte med det som volvo hadde skrevet. så spurte han om den gikk under avgasskrava. svarte bare at det var orginal eksos me katalysator på. da sa han bare ok og sa jeg kunne kjøre bilen ut igjen.. slapp kontrollør kanskje :p
  6. Eiker felgene mine. med en liten farge
  7. radiatoren handla jeg på ebay.. kosta meg rundt 1500 spenn.. passer rimelig greit nedi motorrommet synes jeg. http://stores.ebay.com/KMJ-PERFORMANCE
  8. vært å skrudd litt igjen. så nå nærmer det seg kansje no oppstart igjen. hadde vært artig det. lenge siden den har rulla for egen maskin igjen. 3"eksos med en lyddemper Ny "filterflytter" det blå mellomstykket fra biltema. passa rett på å me plass til olje temp og trykk. pluss oljetrykk til turboen ut fra den gamle "filterflytteren" knakk den a gett returen, gjenga syrefast rør som har o-ring i topp&bunn. pluss motor pakningssement Feste ved turboen Hittils i motorrommet Neste er å sveise ferdi festene til radiatoren og lage rør til luftfiltret og til og fra intercooler
  9. har en 93 stv selv og kontakta på "tuta" i rattet har en tendens til å hoppe ta på bilen min hvertfall
  10. Arbeidslysta har sneket seg på litt så fått gjort litt igjen gamle turboen.. lekt litt olje den der Fått montert intercooleren Ordna så jeg får ekstern wastegate, må jo prøve no nytt Orginal lambda og innovate bbl
  11. kjøpte filterholderen og den "adapteren" på pedersen racing. betalte 5-600kr tilsammen mener jeg
  12. jeg viste bilen min på volvo først. så da hadde jeg papir me regnr og motor nr. og at den var godkjent ombygd i henhold til volvo sine papirer. så når jeg var på biltilsynet sjekke han bare at motornr på papiret stemte med motoren i bilen. og ikke no mere.Så jeg var ikke på BT mer enn 10min
  13. har kjørt me den lille slangen ned på den nippelen og en store ned foran turboen.. ikke hatt noe problem me blårøyk og lukt. så da har det tydeligvis funka :D
  14. Kan være som Reodor sier.. og siden bilen min ikke går for tiden, så ska jeg skru ut den nippelen å se åssen den er.. visst jeg husker det imorgen da
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår