Gå til innhold

Revolvo

Bruker
  • Innholdsteller

    522
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Revolvo

  • Bursdag 10/08/1989

Contact Methods

  • Bosted
    Hardanger

Revolvo's Achievements

Løyntant

Løyntant (5/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. minnet mye om min den her... bare at jeg har litt større motor og norske skilt;D
  2. er en bedrift i odda som heter odda plast. de driver med absolutt alt innenfor plast og kan helt sikkert hjelpe deg med et par spørsmål;P
  3. klracing selger også noen eksemplarer av disse visst jeg ikke husker feil;P
  4. sliten turbobil med sveist sperre ville jeg styrt unna. garantert herja med som bare d...
  5. hey fant ut at jeg ikke hadde baklys på den nye 240 enn min i dag. har virket tidligere da... har ikke strøm i ledningsnettet som går til baklysa. har bare bremselys. og sikringene er like hele. forslag hvor jeg skal begynne å feilsøke?
  6. hei.. dette er for dere som ser på tv3;) er en reklame for all film som går på tv3 i helgene osv..ser klipp av spiderman3 blant annet og mangen andre bra filmer. d høres utrolig ut som madonna som synger! er nesten 100% sikker på at d er henne, men har ennå ikke klart å finne sangen. noen som kan hjelpe meg?:D
  7. hei har fått en e motor på hånd som jeg har lyst å sette i min 240 med a motor. hva er d i hovedsak jeg må skifte på min bil for at dette skal fungere? takker for svar;)
  8. huff.. visst d er sånn at folk ikke kan kjøre med sveist diff fordi den vil gå litt rett fram, og slippe i en sving på snø ved gasspådrag så kan de ikke kjøre bil! har kjørt mye 240 med sveist diff og har aldri hatt problemer med d. i fjor reiste vi på treff i danmark...bilen holdt med mye burning og d var ingen problem å kjøre med. på snø må du bare ta d helt piano når du bremser ned og skal inn på en avkjørsel. et lite pump på bremsen når den understyrer og så er d problemet borte. visst du liker å sladde på vinteren så er d et must...gjør sladdingen mye letter og 10 ganger mer kontrolert. og du slipper den jævla kontraen ikke minst. d er ikke lovlig men purken tar deg jo ikke for d. på eu. kan du bare erstatte den ene stikkskslingen med en som er kappet.
  9. evt. så kan du jo bare montere en turbotimer. da kan du slå av tenningen, gå ut og låse bilen, men motoren vil gå x anntall minutter etter hva du har stilt turbotimeren på;)
  10. var usikker før jeg tok steget og skiftet min diff og men dette er virkelig ikke noe problem. du trenger ikke ta ned akslingen engang som de sir i den tråden. jeg sto i en grav...og du trenger kun d vanligste av verktøy. du skrur av lokket og penhard staget. løsner lagerskålene på diffen. av med hjul, bremser, håndbrekk og så løsner du stikkaksler og drar dem ut. diffen sitter ofte litt fast så jeg brukte en dekkspade for å jekke den ut. så er d av med kronhjul og de gamle difflagrene for å ta vare på shimsene som ligger bak lagerene.(husk hvilken som ligger til høyre og venstre!!) så er d speedometer delen..vet ikke om du har en "løs" ring eller et slags drev som jeg hadde i 940 enn. men tonehjul kan uansett kjøpes på volvo. er minst 2 forskjellige typer og er ikke sikker på hvilket du har men d ser du med en gang du opner klokka. truetrac diffen må dreies ned et par millimeter i den enden som hjulet skal innpå for at d skal passe og så punktsveises. (veldig enkel jobb for en med dreiebenk og et sveiseapparat) så er d bare å legge på plass igjen shimsene, presse på nye lager og skru på kronhjul. dytte alt på plass igjen slik d stod;) sikkert ikke dumt å skifte hjulager i samme slengen slik jeg gjordet. diffen bestiller du på summit,(samme om du har 1030 eller 1031 aksling.passer uansett) og da anbefaler jeg at du bestiller et overhauling kit i samme sleng. koster ikke mye, og der får du med nye difflager, pinjonglager osv. PS. ta vare på de boltene som står org. på kronhjulet og ikke bruk de som er i overhauling kittet! den tabben gjordet jeg og de løsna ganske fort.( bruk også locktite på disse.) legger ved litt bilder fra min diff.
  11. hei. jeg trenger lykter...fanger og den metallskinna som går fra skjerm til skjerm. den som lyktene står på. og turbogrill visst du har d. send pm med pris visst du har;)
  12. hei. har nå blitt eier av en rimelig slitt caddilac 500 cid. big block motor fra 73. motorkunskapene er ikke helt på topp, så lurer på om d er noen som vet om folk som er flinke med denne typen motor her til lands?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår