Gå til innhold

780V8

Bruker
  • Innholdsteller

    897
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om 780V8

  • Bursdag 02/23/1968

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    780 V8
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1988
  • Yrke eller sivil status
    Service-teknikker
  • Motor (eks 1.6)
    5,7 TPI
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Chevrolet motor, TH700 auto-trans, Hel mellom-aksel, 3" eksos, K&N filter, Bilstein framme, Koni bak
  • Fylke
    Vestfold

Contact Methods

  • Bosted
    Tønsberg

780V8's Achievements

  1. Alt mekanisk er det samme som på 760, så der er det ikke noe problem med deler. Karroserideler er det verre med, men foreløpig er det meste å få fra Volvo. Interiør deler begyner det å bli mindre av, og enkelte ting er allerede utgått. Men er en del brukt å få tak i. Søk litt på Bildelsbasen. Finner mye der. Og er du virkelig gira så får du komplett bil fra Sverige fra 20000 SKr. Blir mye deler det :) Fint om vi blir flere med 780 her, for jeg er ofte ganske aleine på treffa :)
  2. Letteste er vel kanskje å "parre" sammen fremre del av "clutch-huset" fra automat-kassa med bakre del av clutchuset fra kassa du vil montere.... Krever en god sveiser men betydelig lettere å finne det enn det manuelle clutchuset :)
  3. M90 klarer nok en standard B280, da det ble brukt M46 på manuelle 264. Problemet er at du må få tak i clutchhus til V6 motoren, og de gror ikke på trær :) Dessuten er disse bare for M45/6/7, så bolt-on blir det ikke med M90. Noen veldig tidlige 264 ble levert med M50/M51 kasser , som, etter det jeg har hørt, er Getrag kasser. Men disse er enda vanskligere å finne. Men lykke til :)
  4. Stemmer, men det er ikke HK som er problemet når det gjelder V8 motor; det er dreimomentet, og det er alt for høyt på Rover motoren i forhold til det 140 er godkjent for..
  5. Takker :) Kommer ikke så godt fram på bildene, men SuperDTM felgene fyller mye bedre opp i hjulhusa, så ser betydelig bedre ut :D
  6. Neida ikke helt :) Men pussig du spør, da jeg akkurat har demontert den gamle diffen og holder på og montere den nye "as we speak" :) Men merket at driv-knutene lugget en hel del, så må få tak i nye, men regner med det kanskje blir i morgen... Prisen på akslingene kom på ca. 7500 damndamn Kommer tilbake med flere updates ganske snart...
  7. Tjaaa. Vil jeg ha pest eller kolera :D Men må vel til nød velge MB da de har flere tøffe coupe'er....
  8. USA Bildelar i Sverige har masse motorer: USA Bildelar
  9. Er vel ikke original Z-28 dette?? For i såfall skal det vel være en 302 motor.
  10. Her tar du feil. Gassen blir ikke "brukt opp". Det eneste som "bruker opp" gassen er lekkasje i systemet, og det kan man få ved å IKKE ha anlegget i gang jevnlig. Det er pakningen til inngående aksel som tørker og gir lekkasje som regel, og ved å bruke anlegget smøres denne. Så jeg ville ikke slått av anlegget om vinteren.
  11. Er ikke å anbefalle den typen som "JagsThatRun" selger. Med den typen må du borre hull og sveise i rammevangene, og det kan bli trøbbel ved godkjenning. De festene jeg har, og også de Falken´ lagde, brukte de originale festehullene i traversen. Altså ingen modifikasjoner av rammevanger og travers....
  12. Send en PM til "Falken`" her på forumet. Han hadde en jigg som han kunne lage motorfester til 700 serien. Vet ikke om han fortsatt har den men sjekk....
  13. Ikke noe alternativ i en 940. Katalysatorkravet og avgasskravet setter effektivt en stopper for gammel gasser.
  14. Er maks 310Nm i 700 og 900 serien, og er vel det som er vanskeligst å klare. En 350TPI har vel rundt 260-270HK og runt 400Nm, så den skal du vel slite litt med :) Men mye er gjort med en god søknad og en god dialog med trafikkstasjonen FØR du begynner å skru.. Lykke til. Men tror du kan glemme å bruke den M47 kassa bak en V8. Den tåler jo knapt en original B230...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår