Gå til innhold

RamDodge

Bruker
  • Innholdsteller

    28
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om RamDodge

  • Bursdag 11/25/1967

Contact Methods

  • Bosted
    Særp

RamDodge's Achievements

  1. Det tror jeg du kan glemme med en gang, for det første så er de så smale innvendig (2,44) at en ikke får opp døra etter en har kjørt inn. Deretter så må en søke komunen om byggetilatelse om en skal lagre slikt på sin egen eiendom lenger en 3 måneder. Tror ikke de er så keen på slikt på en privateiendom, er masse regler som kommer inn med reguleringsplaner og slikt.
  2. Jeg har brukt California Shipping på stykkgods tidligere, tror jeg betalte $200 pr m3. Er det større volum så spør om pristilbud. Problemet er at Holger Fischer som er agenten deres her i Norge klasker på alle slags gebyrer som drar opp prisen på småpartier. Veldig fornøyd med servicen deres, Thomas som eier California Shipping er svensk, og jeg har for det meste hatt kontakt med Ingegerd som forstår utmerket norsk (svensk hun også) Dårlig erfaring med Schumacher Cargo, selv om de reklamerer friskt i Amcar og slikt så brukte de laaang tid for å få over Dodgen min. Den var alltid forsinket på båten, det viste seg til sist at containerene hadde blitt holdt igjen på kaia i Oslo for de hadde ikke penger til å løse de ut :(.
  3. http://www.rockauto.com er stedet å handle slitedeler til USA-bil, deretter sendes det hjem med jetcarrier. Har handlet fra Rock Auto ved flere anledninger og de er superseriøse, anbefales.
  4. Har veldig god erfaring med California Shipping i Stanton, CA (i nærheten av Anaheim) Det er en svenske som driver det (Thomas) og de har også svensker ansatt. Om du ringer de og spør etter Ingegerd så får du topp service. Tlf +1 714 590 1999 http://www.calship.com Frakta kommer på rundt 10-13000 i container til Oslo i samlast med andre biler. Det spiller ingen rolle på prisen om den er kjørbar eller ikke, tror ca 40% bilene de laster er objekter/delebiler. Nordtrafik skiper ut i fra Oakland og til Oslo, har også bra erfaring med de, men er trege å svare på mailer om pristilbud. 40 000 i frakt er altfor dyrt! Innenlandsfrakt i USA er også fordyrende. Få bilen til nærmeste havn og ta den gjerne i 20 fots container, det blir ofte billigere en å frakte den lange avstander med bilfrakter.
  5. Orginal Title må følge bilen til utskipningshavna, ellers slipper ikke det Amerikanske tollvesenet bilen ut av landet. Det er den som fysisk har Titelen som er eieren av bilen, er bilen finansiert så ligger Titelen ofte hos finanisieringselskapet som sikkerhet. En rubrikk på Titelen er "Lien", er denne avkrysset eller fyllt ut så er det heftelser på bilen. Du må også få "Bill of Sale" fra selger som er salgsmelding og kvittering på salgsummen, den er veldig viktig for avgiftsberegningen her hjemme. Du må også være forberedt på å måtte dokumentere summen på Bill of Sale med kvittering på bankoverførsel e.l. Det norske Tollvesenet kan også gå inn i banksystemet og sjekke dine pengeoverføringer til utlandet. For frakt hjem så kan du kontakte California Shipping, Nordtrafik, WillhelmsenWallenius Lines eller Autotransport. Du har masse valg på havner på frakt hjem. De mest brukte er Oakland/San Francisco, Long Beach/Los Angeles, Houston, Miami, Charlston, New Jersey/New York. Skal du ha bilen fra østkysten blir det enkleste og billigste å sende Ro-Ro, fra vestkysten så går de stort sett i container. En kan skipe fra andre havner, men disse er mest brukt og tollvesenet er vant med bileksport i disse havnene. Du finner ofte de fineste bilene på vestkysten, et tips er Seattle helt nordvest opp mot canada. De har litt Bergensklima om vinteren, men de salter ikke veiene. Det er her jeg har funnet de fineste bilene gjennom årene. Å kjøpe fra en forhandler er ikke nødvendigvis noen sikkerhet, spesielt ikke uavhengige forhandlere. Alle fordommer en har om bilselgere er sanne i USA. Terylenbukser er fortsatt mote i bilbransjen der borte :)Jeg har selv handlet med både firma og privat, og selv om jeg var meget fornøyd med bilfirmaet som var superseriøse så foretrekker jeg private. Vær obs på at en del mennesker er skeptiske til utlendinger som vil kjøpe bilen deres. De er også plaget av Nigeriasvindlere og Russisk mafia. Et meget viktig råd er å IKKE kjøpe bil usett derfra, de 10 000.- som det koster for en flybilett og leiebil i noen dager er vel investerte penger! Bilder lyver, og selgere er ofte blinde for skavanker og "glemmer" å ta bilder av ting som kjøper ville gjerne ha sett. Et annet hett tips om hvor en kan finne fine og rimelige biler er http://www.craigslist.net
  6. Tja, en Cummins som det er snakk om her er en rekkesekser på 5,9l og er mye brukt som motor i mellomklasse lastebiler. Mens en Duramax er en V8 utviklet og produsert av Isuzu, og er ment som en motor for lettere lastebiler. Et tips til motordonator, Cummins B serie ble levert i 170 hk Ford Cargo, det burde stå noen slike rundt på skroter nå. Skal en konvertere en slik med en diesel så er det jo mye enklere om en bruker en helt mekanisk motor. En Duramax er vel bortimot umulig å få til å fungere i en gammel bil med all elektronikken. En gammel 6,2 er vel stort sett brukendes som moring. Må en bruke en V8 diesel så må det være bedre å bruke en IH 6,9 eller IH 7,3
  7. Enten så har dere jobba noe jævlig eller så har du bomma litt på årsmodellen, for noen 55 Chrysler Windsor er det ikke :shake .
  8. Ja du er jaggu inne på noe der gitt. Så da kan vi kanskje ta en historietime i Mercedes Benz. Bilen på bildet er en W123 ca.1983. Etterfølgeren heter W124 og er fra 1986 til 1994. Det siste året (1994) så kallte de den for E200, E250D, E300 osv, osv. E-Klasse har aldri blitt brukt som betegnelse før 1994, så Actros2554 har helt rett.
  9. Jeg er spent på hva svaret for Plymouth blir jeg? Det her er vel noe av det dummeste trådene som har blitt startet her?
  10. Den beste metoden er å jekke opp hjulet så det er så vidt over bakken og ta et kort spett og sett det under hjulet. Forsøk og løfte hjulet med spettet, er det slark i en bærekule så vi du se slarken på kula. Dette funker best om du jekker under bærearmen så tyngden belaster fjæra fortsatt. Du kan også ta en kjempestor vannpumpetang og forsøke å klemme bærekula sammen når hjulet henger fritt på jekken.
  11. nææææi, jeg vet ikke jeg? Siden du allerede sitter foran skjermen når du leser dette så kan en muligens forsøke et søk på Google kanskje.... Eller kanskje ta en råsjangse å sjekke hjemmesidene til VAG i Sverige?
  12. Svenskene har ikke EU-kontroll på verksted. De må til statlige Bilprovningen en gang i året for kontroll (Svenske biltilsynet) Det ligger en VW forhandler i Skee rett på utsiden av Strömstad, tror de heter Johansson Bil eller noe sånt (google er din venn) De har vært omtalt i bl.a VG mange ganger, tror de har sånn 70% med norske kunder på verkstedet.
  13. Nå har jeg minimal kjennskap til Fords 1,8 diesel, men kan jo forsøke med litt spekulasjon for det. Først, er det mekanisk eller elektronisk pumpe på den? Siden den ikke ryker eller fusker når du kommer til 3500rpm så kan det virke som om det er "governor" som slår inn for tidlig. Det er en turtallsperre som de fleste mekaniske pumpene har som skal forhindre overusing. Den er enkelt forklart to lodd som er opphengt i fjærer som roterer rundt og når det roterer fort nok slynges loddene ut og stenger for dieseltiførselen. Om en av disse fjørene er knekt eller strekt så blir turtallet der turtallsperra skal slå inn forandret. I så fall så er dette ikke noe en kliner med selv, men du må på et dieselverksted og få fikset det. Det enkleste blir nok da en byttepumpe. Er det elektronisk pumpe så kan en koble til et diagnoseverktøy og de sier som regel fra hva den direkte feilen er. F.eks en dårlig turtallsgiver eller noe sånt.
  14. Ebay er ikke alltid det rette stedet å handle bil. Ofte så er det bruktbiler som er omsatt på store forhandlerauksjoner som blir dumpet bort av de store merkeforhandlerene. Er ikke en bruktbil solgt etter ca. 30 dager blir den kjørt til en slik auksjon. Jeg har en gylden regel med bilkjøp fra USA, KJØP ALDRI BIL USETT! De kronene det koster for en flybilett og leiebil tjener du inn mange ganger. Bilselgere har en utrolig evne å ikke få med småbulker og stygge riper på bilder, Bilklargjøring er også en stor kunst der borte. Tok hjem min egen Dodge Ram, og har fungert som agent eller mellomann på en del eldre biler i de senere åra. Sjekk ut http://www.autotrader.com, der finner du det største utvalget. Det er ikke uvanlig å prute 10-20% på prisene de oppgir. Skal du sende fra østkysten så er det ro-ro som gjelder. Autotransport i Drammen er greie å ha med å gjøre, en annen er Nordtrafik. De aller fleste går med Wilhelmsen-Wallenius Lines, er ikke sikker på om det går å booke direkte hos dem? Jeg brukte selv Schumacker fra vestkysten, og vil ikke anbefale dem selv om de også skiper fra østkysten.
  15. Det er en kondensator som demper tenningstøy i radioen.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår