Gå til innhold

ralf2

Bruker
  • Innholdsteller

    275
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om ralf2

  • Bursdag 12/25/1983

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    142, 242 og hilux
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo, Toyota
  • Årsmodell (eks 1995)
    1969
  • Motor (eks 1.6)
    2,3
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    etterhvert t5 i 142. T5 i 242 nå, snart 2,5 v70awd motor i stedet.

Contact Methods

  • Bosted
    Telemark

ralf2's Achievements

  1. Det er ikke noe jeg mener.. Det er det som står i Volvo's godkjente produktendringer. Ville tatt en prat med Volvo Norge om det er noe du lurer på med de "krava".
  2. Fra godkjente produktendringer for Volvo
  3. Kan godt fungere på andre biler. Broder har en 63 impala som han bygde om på samtidig med tannstang fra volvo. Der har han parallelle hjul ved maks sving. Bedre altså, men fortsatt ikke helt riktig. Så vi venter bare på at det skal komme kit til den "over der" For at bilen skal svinge riktig må innerhjulet svinge noe raskere. På 140 gjøres det pga utforminga på lenkearmene som står på snekke og hjelpesnekke. Enkleste for å se om det fungerer er å montere på en tannstang og bare feste den provisorisk og svinge i vei. Det som også har noe å si er hvor tannstanga er leddet. Det påvirker om hjula står rett i hele fjæringsveien. Så lenge det er riktig med bilen på bakken i kjørehøyde går det stort sett greit. Men på broders impala med luftfjæring har det faktisk en del å si. Så det er ikke bare å slenge på ei tannstang. Men er du heldig kan det jo passe. Og det er jo bedre å kjøre med;)
  4. Hadde tannstang fra 460 på en 145 jeg hadde. Det fungerte fint langs veien, men når man svinger litt mer blir det feil. Styrings-geometrien på 140 vil aldri fungere riktig med tannstang. Hjulet i yttersving vil etterhvert når man svinger, svinge mer enn innnerhjulet. Det skal være motsatt. Det har med hvor styrestagene er festet i forhold til hvor hjulet svinger om. Til eldre amerikanere fåes det sånne ombyggingsett fra snekke til tannstang. Da byttes delene som gjør at det blir riktig. Det går jo å kjøre med men ved maks rattutslag ser man det lett at det er feil. Det er jo ikke ideelt for glatt veg og kansje heller ikke sidelengs på banen. Og så får man det jo aldri godkjent. Derfor satser jeg på 164 snekke.
  5. ralf2

    1wd Truetrac

    Jeg har 25mm stag bak, poly-foringer hele veien, bilstein cs og lesjøfors. Foreløpig har truetrac'n fungert fint hos meg. Har brukt den 5-6 ganger på bane, men har ikke blitt så mange km utenom. For mitt bruk så har den fungert veldig bra siden jeg endelig får grepp på begge eller sladd på begge når jeg ønsker det;)
  6. Tok kontakt med han igjen. Enten bare å vente eller få noen andre til å gjøre det.
  7. Tennant er for originalbiler. Min er forsikret i sparebank1. Kun 30 år som er kravet der. Står på foreldrene mine siden jeg har kun firmabil. Men de har heller ikke annet enn veteranbiler. Er vel god kunde opp gjennom åra som har gjort at det går greit. Eller så er det mulig "trikset" til -TORE- som har vært inne i bildet. Husk at det også er forskjell på årsavgiftene, så er jo ikke bare forsikringa enn sparer på.
  8. ralf2

    b21 turbo i 142

    Mener det meste står her: http://www.bilforumet.no/140/168041-prosjekt-volvo-142-b230fk.html
  9. Ser du er ny her, men les litt på denne tråden: http://www.bilforumet.no/140/168041-prosjekt-volvo-142-b230fk.html Det er riktig nok en del du kan hoppe over der siden du ikke skal ha turbo og innsprøytning? Så å bytte til b23 er en del enklere. Men der får du hvertfall en del tips og kansje svar på mye du lurer på.
  10. ralf2

    D24 i 140

    Er vel bare å prøve det. Det meste går jo på en måte, med mer eller mindre ombygging. Men den er vel litt lang. Og veier vel litt.
  11. Det jeg mente var at kammene på hvitmotor ikke er montert på samme måte som rødmotor. Når du skrur av topplokket så blir kammene løse. Så du kommer ikke til på samme måte som rødmotor for å sjekke klaringen. Men du får det tydligvis på de nyeste toppene. Så det er jo løst på en måte. Står litt om topper på tpc. Her hvis du er medlem. Og sikkert mange flere tråder der. http://forum.turboperformanceclub.com/viewtopic.php?f=40&t=211550&sid=c42a4869d25a53771fef878d84e055a3 Er ikke så mange med suge5er så hadde vært moro og sett resultatet.
  12. Nei, søkte litt og fant ut at den ikke var god å bruke. Særlig deletilgang. Om det ikke er plass frammover må du jo bare gå bakover. donflaem nevnte noe på det med regler om forandringer i torpedoveggen. Er bilen gammel nok er det bare å bygge om så lenge det gjøres ordentlig. Tror det var rundt 1970. Står i tråden hans tror jeg.
  13. Hva med B36. Er vel ikke så mange som har det:blunk:
  14. Litt off topic men siden det er en del av tråden. Hvordan er det med mekaniske løftere i disse toppene? Det er jo ikke mulig å sjekke ventilklaring på disse pga at topplokk og øvre lagerhalvdel til kammene er en del.... Skru på et "jukselokk" som bare er til for å måle klaring?
  15. Hadde egentlig vært interessant og sett regnestykket ditt også Reodor. Så man virkelig hadde sett hva slikt koster:wonder: Jeg spør for det jeg ikke vet, og holder meg til 5er med pustehjelp, da det hvertfall er langt billigere. Og er en fantastisk lyd:cocain: Nei, nå må jeg ut og kjøre litt igjen:driving
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår