Har et litt merkelig problem. Har hatt litt problemer med en tett bakre potte på min Kia Sephia 96-modell som har ført til litt tap av effekt, med litt drilling og staking har jeg klart å kontre problemet, men etter siste drilling ble motoren kald! Jeg vet ikke om det er noen sammenheng eller om det var en ren tilfeldighet.
Vi var 5 stykker i bilen med et fullstappet bagasjerom så motoren fikk kjørt seg, men temperaturnålen rikket seg ikke. I tro om at måleren var ødelagt skrudde jeg temperaturen i kupeen på fult for å se om vi fikk varme inn, men det var svært lite. Svingte raskt inn til siden for å se om det ikke var tomt for vann, men der fant vi bare en motor som var knapt lunken (kunne fint legge hånden på den). Det som er snålt med dette er at dette var rett etter jeg drillet hull i potten og hadde derfor en bil som var sprek som juling (kan ikke huske sist den oppførte seg så godt i alle fall). Er ikke dette brudd på diverse av fysikkens lover?