Gå til innhold

Bluum

Bruker
  • Innholdsteller

    109
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Bluum

  • Bursdag 07/25/1989

Contact Methods

  • Bosted
    Ut mot havet

Bluum's Achievements

  1. Står bilen skjermet fra regn og snø bør det gå greit å ha vinduet på gløtt, men står bilen i "åpent terreng" må du trekke kabelen gjennom torpedoveggen (veggen mellom motoren og pedalene). Jeg kjøpte en løs kabelbit og monterte på skjøtekontakter etter at kabelen var ført gjennom torpedoveggen. Kupévarmeren kobles til kontakten inni bilen, også har jeg en skjøteledning som er koblet mellom kontakten i motorrommet og et av uttakene i huset. Kosta meg under 1000 kroner totalt (for kupevarmer, 25m skjøteledning, 2 meter løs kabel, 2 skjøtekontakter og et tidsur til å sette i stikkontakten) og alt jeg trengte av verktøy var et vanlig stjerneskrujern. Det er ikke mye jobb, og det er absolutt verdt det når du kommer ut om morran og setter deg i bil med 25-30 grader! :)
  2. Ser ut som en grei start det der, men vil påstå at Speed Detailer ikke er nødvendig. Ville forsøkt å bytta den i en Step 1 Paint Cleaner, den gjør mye bra for utseendet til lakken.
  3. Når du clayer bruker du rette bevegelser, for det kan bli riper, og de synes som regel ikke like godt hvis de er rette. Lakkrensen skal jobbes inn i lakken med sirkelbevegelser, og det er dette steget du bør gjøre mest arbeid utav. Ikke bli overraska om påføringspadden blir svart og skitten etter en kort stund, men det betyr bare at du har jobba masse møkk ut av lakken, så det er bra ;) Pass på at du snur padden eller bytter den ut når den blir veldig skitten. Pass også på at du bruker forskjellig MF til de forskjellige produktene, eller i alle fall vasker de godt mellom hvert produkt. Det samme gjelder påføringspaddene. Spar aller helst en ubrukt pad og en eller to ubrukte MF til voksen. Angående produktvalg, så kan jeg ikke si noe om Auto Glym sin lakkrens, men jeg kan si meg godt fornøyd med Meguiars Step 1 Paint Cleaner. Veldig grei å jobbe med, og ok å tørke av. EDIT: et godt tips er også å vaske paddene så fort som mulig etter du har brukt de. Da har ikke produktet rukket å tørke, og det blir lettere å fjerne. Zalo funker fint når du skal fjerne produktrester fra paddene. Bare pass på å skylle godt etterpå.
  4. Vet at step 1 og 2 skal det, men har vært litt usikker angående Scratch-X. Siterer embalasjen: "Arbeid med en seksjon av gangen. La produktet tørke før det fjernes med en Meguiar's mikrofiberklut." Har fått høre før at man skal jobbe det godt inn i lakken og tørke det av før det tørker, men jeg synes ikke det gir allverdens gode resultater ... Jeg fulgte embalasjens instrukser nå sist gang jeg la på, og resultatet ble veldig bra. Kun RDS igjen å se på lakken. Må si jeg blir litt forvirra når "ekspertene" sier noe, og brukerveiledninga på embalasjen sier noe anna :P Men tror ikke det blir så mye Sc-X fremover uansett. Er lei av alle ripene som kommer tilbake når beskyttelsen forsvinner. Går jo en god stund mellom hver gang, men har likevel bestemt meg for å investere i roterende maskin. Greit å bli kvitt det for godt ;)
  5. Vet at syntetiske sealerer ikke hefter veldig bra på naturlige vokser, men har liksom ikke sett på CW som ekte voks ... Kjørte Step 1 -> Cleaner Wax -> Scratch-X -> Tech Wax 2.0 -> Step 3 Carnauba før, men nå er CW byttet ut med Step 2 (polish). og rekkefølgen har blitt Step 1 -> Scratch-X -> Step 2 -> TW 2.0 -> Carnauba. Har holdt fint siden påske i hvertfall. Beader fint enda, selv om jeg har vaska ganske ofte med NXT såpa blanda på groft øyemål :)
  6. Skal høre om jeg kan avbestille og drøye kontrollen. Men den er satt opp på tirsdag, det spørs om de godtar det .. Nå er det strengt tatt bare spissinga å justere på har jeg hørt, så da er det kanskje ikke like kritisk å drøye?
  7. Som tittelen sier, støtdemperlagrene mine skal byttes, men må jeg inn på firehjulskontroll etterpå? Har akkurat satt på senkesett, så jeg skal inn uansett, men time ble bestillt før jeg fant ut at lagrene var modne for å byttes, og nå lurer jeg litt på om jeg skal avbestille den timen jeg har, for å vente til jeg får satt på de nye lagrene. Gidder jo ikke betale masse for en kontroll nå hvis jeg må ha en ny igjen om et par uker ... Bilen det gjelder er forresten en BMW E36 coupe som har blitt påmontert et Bilsten B14 coiloversett, og Bilsten demperlager er bestillt til alle fire dempere. Lagrene som står på er de orginale som har stått på bilen i 16 år :) Noen som har vært borti lignende problemstilling før?
  8. Har ikke prøvd på slitasjeriper, men den rensen som fulgte med vindusforseglinga til Nano Lotus fjerna i hvertfall de irriterende dråpemønstrene som man gjerne får på eldre ruter. Det står på flaska at det er en lett slipende rens. Kan jo være verd et forsøk ;)
  9. Jeg har lagt Tech Wax på Cleaner Wax før, og merke ikke noe særlig til dårlig holdbarhet .. Nå gikk jeg tom for CW og kjøpte heller Step 2 polishen, men jeg vil ikke si det har vært så fryktelig mye bedre. Mye dypere glans med CW, og jeg har ikke merka noe på holdbarheten enda. Men det kan godt hende du har rett, jeg har jo ikke akkurat drevet forskning på dette her :)
  10. Du har kanskje vært inne hos en av ScandicShine sine bilpleiesentre. De gjør nok en ganske god jobb ja. Bruk gjerne en QD for å holde på glansen, men legg på et lag med voks i ny og ne, så holder beskyttelsen lengre. Tech 2 voksen til Meguiars vil nok ikke sitte særlig godt oppå voks, men du kan kjøpe Carnauba (step 3 i Deep Crystal serien til Meguiars), den vil nok hefte greit nok.
  11. NXT såpa tar ikke voksen :) Hvis du vil vedlikeholde uten å måtte gå gjennom hele rekka med produkter, så kan du bruke Meguiars Cleaner Wax etterfulgt av Tech 2.0 Wax. Det bør gi et ganske pent resultat.
  12. Jeg satte nettopp på et justerbart coiloversettt fra Bilstein, B14 heter det. Har det justert høyest mulig, så i følge specsene er det 35/20mm senking. Bilen ser bedre ut, sitter bedre på veien, og det er faktisk ikke så ukomfortabelt som jeg hadde frykta. Nå var demperene som stod på bilen min 16 år gamle, og fjørene bak var uorginale (les: "billig"-erstatninger satt på av forige eier), så sammenligninga blir vel ikke helt etter boka. De fjørene kan forresten bli dine for en symbolsk hundrelapp eller så + frakt, hvis du vil slippe billigere unna :P Men det er klart at _litt_ "stivere" (føler fastere er et mer passende ord) blir det, men ikke ukomfortabelt stivt. Har ikke vært oppe i 120 enda, men 80-90-100 går uten at bilen plukker opp unormalt mye av underlaget ujevnheter. Ingen subbing med mine 17x8" felger med 225/45 dekk heller, men nå har jeg coupe hvis det skulle ha noen betydning. Vil absolutt anbefale Bilstein. Det er forresten tilbud hos GS for tida, og det er heller ingen ulempe :)
  13. EDIT: Bilstein B14 bestillt, trenger ikke denne tråden lengre.
  14. Det blir letter å fjerne merkene hvis du varmer de opp med en hårføner før du begynner å rive i de. Fungerte i alle fall veldig bra da jeg skulle fjerne et par emblemer fra min bil. Limet tok jeg med spylervæske på en vanlig klut :) Fiskesnøre høres lurt ut, men neglerne funker også. EDIT: brukte spylervæskekonsentrat, men funker sikkert med uttynnet også.
  15. Kan gi deg to råd som jeg har fått når jeg har stillt samme spørsmål som deg. 1. Ikke støp med polyester, bruk heller epoxy. Det koster litt mer, men det lukter ikke (etterherder ikke i lang tid) slik polyesteren gjør. :) 2. Kutt hull i dørtrekket bak elementet (som det er gjort på bildene) og la hele dørtrekket fungere som en baffel, og hele døra som en slags kasse. Du får rett og slett ikke nok liter av en lukka konstruksjon til at du får noen massiv mellombass. Vinyl i riktig farge kan kanskje InstallBay hjelpe deg med å skaffe. Om ikke, så vet de nok hvem som kan ;) Håper det var til litt hjelp.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår