Gå til innhold

matss

Bruker
  • Innholdsteller

    138
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om matss

  • Bursdag 10/15/1989

Contact Methods

  • Bosted
    Sørumsand

matss's Achievements

  1. Hei! Den har et enkelt 3" innløp/utløp. Den er helt ubrukt, og ny i eske. Klar for å hentes/sendes. Med varmeskjold rundt. (Følger ikke med TUV-papirer) Fikk ikke bruk for den da jeg solgte bilen jeg skulle ha den på. Holder til på Sørumsand/Akershus. Like ved Lillestrøm. Minstepris er 500kr + evt. frakt. Mvh Mats
  2. Selger nå min BMW 323iC grunnet kjøp av nyere bil. Dette er en ettertraktet og meget påkostet bil. Aldri hatt noen problemer med bilen i det hele tatt! Ikke vinterkjørt de tre siste vinterene som jeg vet om. Blitt lagret tørt og varmt i mitt eie (November-April, 6 mnd). Ellers er den blitt tatt godt vare på med polering/lakkbehandling, og rens når det har vært bruk for det. Bilen er kun vasket for hånd i mitt eie. Men dog noen få riper og sår i lakken fra tidligere eiere dessverre. Oljeservice er gjort ca hver 10.000 km, hvor oljefilter er byttet, samt ny frisk kvalitetsolje fra Castrol. Drivverket er tight og fint, da det er byttet til komplett brukt og overhalt M3 3.0 drivverk med powerflex polyurethan foringer. Dette er en bil med god komfort, gode kjøreegenskaper, og mye bra utstyr! (Se utstyrsliste) Ingen tekniske mangler. Starter lett, og har en pen gange. Interiøret er helt og pent, da det er blitt byttet til Alcantara delskinn, Sportsseter. For dere som er ute etter 325i, skal dere vite at forskjellen på disse to motorene er at 323i har strupet innsug, noe 325i ikke har. Men likevel har de eksakt samme tid 0-100 km/t (8,0 sek.) Har derfor byttet til M50 innsug for noe mer effektuttak på høyere turtall. 323i skal også være billigere å forsikre enn både 320i og 325i, da ulykkesrisikoen er lavere. Diverse kvitteringer medfølger. Generelt: - BMW 323i - Coupe, 2 Dørs - Sylindervolum: 2,5 L. (24V) - 170 HK @5500 rpm / 245 NM @3950 rpm - Registrert som sen 1995-modell - Km. stand: 232.000km - Farge: BMW-Cosmosschwarz-Metallic - I mitt eie siden 03.04.09 - Servicehefte medfølger - EU-godkjent til 31.03.2011 Motor/drivverk: - Motorkode: M52B25, enkel Vanos - Byttet til M50B25 innsug for mer effekt på høyere turtall - Chippet for å matche større innsug, og omprogrammering til 98 oktan - M3 3.0, 5 trinns manuell girkasse, med K-Sport justerbar shortshift - M3 3.0 mellomaksel - M3 3.0 komplett bakstilling med 25% Diff.sperre (3,15 utveksling) Eksteriør: - M3 frontfanger, med orginale tåkelys og bremseluftkanaler - M3 bakfanger, diffuser til doble enderør - M3 speil, elektrisk justering - M3 sidelister (BMW Motorsport International emblem) - M3 GT-splittere - Sorte nyrer (Grill) - Taksenker Lykter: - Frontlykter: Angel eyes - Baklykter: M3 Hvite/røde - Grøftelys: Orginale - Blinklys: Mørke/lett sotet hvite blinklys i front, og matchende blinklys på sidene Felger: - Sommer: GS-felgpakke: 8,5x19" og 9,5x19" med 235-35-19 rundt baut (BBS Le Mans Replica, med gullsenter) Kjøpt nye Juni 2010 for 12.000,- - Vinter: Orginale 16" BMW felger med 205-55-16 slitte piggfri dekk Understell: - Front: V-MAXX høydejusterbart senkesett (TUV-papirer medfølger) - Bak: Bilstein B8 Sprint dempere og høydejusterbare V-MAXX fjører (TUV-papirer medfølger) - Powerflex Polyurethan foringer i forstilling/bakstilling Bremser: - Front: Orginale 323i skiver og klosser - Bak: M3 3.0 skiver og klosser Interiør: - Sportsseter, Alcantara delskinn - 50/50 Nedfellbare Alcantara delskinn bakseter - "BMW ///M Power" belteputer - Midtarmlene i skinn - Org. skinnratt med airbag - ///M-gulvmatter - BMW girkule m/ matchende orange lys i tallene - Komplett svart taktrekk fra E36 M3 Utstyrsliste: - Servo - Skinnratt - Sportsseter, Alcantara delskinn - 2x El. Speil - 2x El. Vinduer - Varmeseter - Nedfellbare bakseter - M3 3,0 drivverk - Diff. sperre - Tåkelys - ABS - 2x Airbag - Farget glass - Digitalt klimaanlegg - 7 knappers kjørecomputer (Klokke, dato, ute temp.) - Skinn midtarmlene - Fjernstyrt alarm - Sentrallås - Alu. felger - S./V. hjul - Galv. karosseri - Just. ratt - Servicehefte - Lyktespylere - CD/Radio/DVD - DEFA-Alarm - Metallic lakk Diverse: - Effektpotte med doble enderør (Herlig 6'er låt, uten at det bråker!) - Tårnstiver foran og bak - Sportsluftfilter i "Carbon" boks m/ 45 graders 3" alu. rør - Proff lagt solfilm på alle ruter (35% lysgjennomstrømning) - Carbon-look BMW emblem på panser/bagasjeluke - Nyeste type skilter i "www.bimmers.no" skiltplate - Hvite LED skiltlys - Diverse orginaldeler medfølger (Luftfilterboks, crome nyrer, dempere/fjører, osv) Stereo: - Alpine CD-spiller med muligheter for Ipod og Bluetooth (Matchende orange lys) - 10" aktiv subwoofer (Innebygd forsterker) - 6 stk Punch høyttalere Annet (Utført av forrige eier): - Skiftet begge ytre drivakselmansjetter - Nye bærearmer med 4 nye bærekuler - Nye lenkearmer og foringer til stabstag foran - Hatt full understellsbehandling med garanti for 5 år (Kvitt. medfølger) - Skiftet bremsevæske - Skiftet olje på girkasse og diff for ca. 20,000 km siden - Div. foringer - Utført 4-hjulskontroll - Ny frontrute 03.04.09 ++++ Annet (Utført i mitt eie): - Pollenfilter / Klimafilter / Kupèfilter (400,-) - Slepering i ratt (1600,-) - Støtdemperlager fremme (500,-) - Oljeservice (Castrol Magnatec 10w-40, oljefilter + pakninger, bånnplugg + pakning, nullstilt oljeservice-lampe) (1300,-) - Siste oljeservice 04.03.10 (227 000 km) - Komplett nedre bærearm v.f. (1800,-) - 4 x nye gummi jekkfester / gummipropp (400,-) - Komplett ny M-Tech frontfanger (2500,-) - Nye M-tech tåkelys (700,-) - Nytt batteri (1000,-) ++++ Prisen er satt til 90.000,- Men kan selges uten sommerfelgene for 83.000,- MVH Mats A. Leret Holder til på Sørumsand / Akershus. Like ved Lillestrøm. Kontakt meg på PM eller TLF: 4000 80 39
  3. jeg hadde samme prob på min og900 for ikke lenge siden.. han kameraten din har vel ikke tuklet med gasspjeldet i det siste? det hadde seg sånn at det sitter en lite skrue på gasspjeldet der hvor gasswiren kommer inn, den var løsnet på, som gjorde tomgangen høy. er vanskelig å forklare, men håper det hjalp litt.
  4. les bruksanvisninga bakpå kondensfjernern da vel. står vel at hele flaske skal blandes sammen med 20-40 liter bensin :)
  5. nei du, det vet jeg ikke asså.. det var allerede gjort når jeg kjøpte den skjønner du
  6. ja, det blir downpipe så fort som mulig for å si det sånn! :D morro å peise fra dissa overstyla bmw'ene o.l. hehe..
  7. skjønner dere er negative til hva jeg har skrevet i innledninga, men som sagt så er det det jeg har blitt fortalt! skulle jeg tippa ville jeg sagt 230-240 hk.. er lettere for meg å si det, siden det er tross alt jeg som er eieren av bilen.. og ang. det batteriet som må flyttes, det er allerede flyttet og klart for montering av en slik downpipe :)
  8. syns det høres mye ut selv jeg.. skulle jeg tippe ville jeg sagt et sted mellom 230-240 hk! jeg vet ikke om det er gjort no særlig med APC, men org eksos er det ikke!
  9. okey. men da vurderer jeg 17" tror jeg.. når jeg tenker meg om så blir nok 16" litt smått! kommer jo litt ann på hvordan felger der er og da..
  10. ok. hva med 17" da? eventuelt 205 40 17..
  11. http://dump.no/files/c6b1b0d782c0/144_4405.AVI 3" Simons eksos fra turbon, uten katalysator, og 4" utløp.
  12. jeg har begynt å tenke på sommer felger til min 900.. så tenkte jeg litt på 205 40 16 dimmensjon! er det noen her som har noen meninger eller erfaringer, som kan hjelpe meg? vil jo ikke at bilen skal subbe osv.. den har orginalt understell, så det er sagt! hehe..
  13. fikk tatt noen bilder i dag, både utvendig og innvendig :) PS: ikke nyvaska bil.. :P
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår