Gå til innhold

Panhard

Bruker
  • Innholdsteller

    51
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Panhard

  • Bursdag 03/18/1971

Contact Methods

  • Bosted
    Nord-Trøndelag

Panhard's Achievements

  1. jeg kan legge til at den nye er en scan-tech fra mekonomen.
  2. Etter en del turer, ser det ut at problemet er bare når motoren er blitt varm og termostaten har åpnet.
  3. Hei Jeg skiftet lmm på min 240 her om dagen, men med ny lmm har jeg fått nytt problem, nemmelig at motoren stanser når den har kjørt et stykke uten gasspådrag og trår den i fri. den gir feil 2 3 2.
  4. Problemet løst, det var skit i en kanal i callipter H.F. Blåste med trykk luft, luftet en runde å vips der var det greit.høy og fin pedal, bremsene kniper godt.
  5. blir vel nødt til å prøve å sette trykkluft på i morgen. Har luftet i rekkeføgen til hynes boka, håper den er rett da.
  6. Har skiftet calliptere, og skiver forran på evighets maskinen min i dag, Men eter to runder med lufting, går pedalen forsatt i bunn og varselslampa lyser. Hovedsylender er skiftet mot en anen, ingen forskjell. Den eneste ledetråden jeg har er at det kom svært lite væske ut av øvre høyre lufteskrue, men begge bremsekalipteren gikk lett og fint. Noen som har et forslag til feil.
  7. Mulig det, men det virker som tenninga blir borte i små øyeblikk, for så og komme igjenn. Plugger, pluggledniger, fordeler og rotor ser ut til å værer ok. Noen tips?
  8. Er det noen som har prøvd noe anet enn orginal coil på 230k?, regner ikke med at volvo har slikt på lager lenger.
  9. Min har samme nr, virker som tenninga kutter når den blir kjørt på turtall, turtelleren faller med ca 1000 rpm i ca 0,5sek. så kommer den igjenn, så kan jeg dra den til 6000rpm. Er det noen i "ekspertpanelet" som har tips?
  10. Tja, har dere sett en coil til 230K?
  11. Jeg har mistanke at coilen på min 230K holder på å ta kvelden, hvilken coil kan jeg bruke på den motoren?
  12. Katta er byttet for ca tre år siden, volvo orginal. - kan gammelt bensinfilter gi høyere bensinforbruk? Pumperele er skiftet sist sommer, da den begynte å stoppe her og der, bla midt på gangfeldet på Kvål kl 16:00 midt i beste ferietid, minst 4 km kø bak, masse møtende trafikk. -har aldri hørt et slikt bærte orkester før!
  13. Før var F kjerra gjerrig som bare det, men nå trenger den mere enn en gammel gasser bil. F èn har har ikke blitt herjet med, eller skamkjørt.derimot blir den gammle K-bilen "holdt varm"
  14. Jeg synes at bensinforbruket har økt det siste året på bilen, luftfilter+orginalplugger blir skiftet 1.gang årlig, olje+filter hver 6000km (W10-40), olje på gear og bakende hvert 2.år. Motoren har ikke oljeforbruk, kjørt 302`km.det eneste som ikke er bytet på mange år er bensinfiltret ved pumpa. Som en sammenligning kjører jeg billigere med en 230k med 4 gear som har 410`km på telleren. siste langtur gikk på 0,71, med ikke økonomisk kjørestil. aldri over 1 liter på småkjøring. orginal dekkutrustning på begge bilene.
  15. Hvor kjøper man lmm rimeligst, og kan man med fordel kjøpe en med større dia.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår