Gå til innhold

bjornier

Bruker
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om bjornier

  • Bursdag 05/19/1987

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, Fotball
  • Modell (eks S4)
    A3
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998
  • Yrke eller sivil status
    Vikler
  • Motor (eks 1.6)
    1.8 T
  • Fylke
    Østfold

Contact Methods

  • MSN
    bjornier@hotmail.com
  • Bosted
    Råde

bjornier's Achievements

  1. Jeg synes jeg har hørt at det ikke er samme på A3 som på A4, men skal sjekke det ut jeg:) Takkskaduha!
  2. Sinter? Er det dårlig det eller?
  3. Hei! Clutchen min begynner å bli gåen og tenkte når jeg først byttet den kunne jeg kjøpt en litt mer oppgradert en.. Siden jeg har tenkt til å beegynne med å dra litt mer hester ut av bilen. Noen som vet noe om dette??:hellothere:
  4. bjornier

    Ny turbo?

    Takk for info=) Ja, skal huske på å skrive motorstørrelse neste gang;) Men må jo ha intercooler kit til denne synes jeg.. Noen forslag der da?
  5. bjornier

    Ny turbo?

    Noen andre forslag da? Det er Garrett turbo som fulgte med kitet. Så ellers greit ut. Manifoldene er sveiset og ikke støpt. eBay Motors: Audi Volkswagen A4 TT Golf GTI 1.8T T3/T4 Turbo Kit 20v (item 290206908726 end time Feb-21-08 21:10:39 PST) Her er linken så kan du sjekke selv:)
  6. bjornier

    Ny turbo?

    Har funnet ett oppgraderingssett med turbo og intercooler ++ , men Passer det til min Audi A3 98??? 99-04 Audi / Volkswagen 1.8L 20v T3/T4 Turbo Kit with Stainless Steel Manifold (100% NEW!) Applications: All 99-04 Audi / Volkswagen 1.8L 20V engine applications Item Features: BRAND NEW COMPONENTS! STAINLESS STEEL MANIFOLD - Provides excellent performance for moderate boost applications. CNC-Machined Flanges with TIG and MIG Welded for strength. Mandrel Bent High Quality SUS-304 Stainless Steel Manifold for maximum exhaust flow. Tested to be able to withstand the stress and heat of turbocharged applications. INTERCOOLER - Our 27" x 9.0" x 2.5" is included! 2.25" inlet/outlet. Bar and plate design for excellent cooling and low pressure drop across the core. Shaped end tanks allow better air flow through the core. Large surface area for effective cooling. Low pressure drop rate across the core. BLOW OFF VALVE AND FLANGE PIPE - Includes our Dual Stage Pull type Blow off valve and compatible Aluminum Flange Pipe! Easily changeable spring in Blow off Valve to match your desired set-up and gives a great turbo sound! Aluminum flange pipe has low pipe thickness to diameter ratio for maximum air flow! Lets you customize blow off valve placement with nothing else to buy! BOOST CONTROLLER - Includes our In Cabin Boost Controller (ICBC). Performance manual boost controller is installable inside the cabin for adjustments on the fly! (Boost Gauge recommended!) 38mm WASTEGATE (not pictured) - Quality wastegate unit has long operating life and provides reliable performance. TURBOCHARGER - T3/T4 Flange, T04E Hybrid Turbocharger with .57 compressor wheel trim, .50 A/R Compressor, .63 A/R Turbine, 3" inlet / 2" outlet. Quality turbine and compressor for reliable performance. 30PSI+ potential. Compressor and Turbine housing size designed for smaller displacement motors. Offers excellent spool-up. Capable of 450 horsepower. INTERCOOLER PIPING AND COUPLERS - Mandrel Bent High Quality 2.50" Aluminum Pipes for smooth consistent air flow. High Quality 3-ply Silicon Couplers will not crack or split. High Quality T-bolt Clamps included. TURBO TIMER - JDM Automatic Digital Turbo Timer included! Protect your performance investment with a turbo timer ensuring longevity of your turbocharger and other components. OIL FEED LINE - Braided Stainless Steel Oil feed line Included! OIL CATCH CAN - A must for longevity of your powertrain. Crafted from T6061 Aluminum, external level indicator, 750ml capacity, 6.25" Height x 3.25" Diameter LARGE power gain potential with this kit using stock engine. INCLUDE EVERYTHING PICTURED ABOVE AND 38mm WASTEGATE (not pictured) ECU UPGRADE AND TUNING IS REQUIRED!!! RECOMMENDATIONS FOR HIGH BOOST SET-UPS - larger injectors, fuel pump, adjustable cam gears, catback exhaust system
  7. bjornier

    Min A3 1.8 TQ

    Hvor du kjøpte den f.eks? Hvor får man kjøpt Fmic.. Nen fakta kanskje...?:happyhappy:
  8. bjornier

    Min A3 1.8 TQ

    Kan du si noe om Fmic`en din? Vurderer dette sterkt selv..
  9. hvordan får man den nye posen til å passe den gamle ramma da? Den nye posen er jo myye mindre enn den gamle ramma..angry2 Noen som vet noe om dette eller har forklarende bilder? det adde vært kos:P
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår