Gå til innhold

Birgerg

Bruker
  • Innholdsteller

    100
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Birgerg

  • Bursdag 10/27/1975

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    320Ci
  • Biltype (eks Audi)
    BMW
  • Årsmodell (eks 1995)
    2002

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.birgerg.com
  • Bosted
    Oslo/Dokka

Birgerg's Achievements

  1. 2WD bunnpanne til Ford Cosworth YB motor ønskes kjøpt Kontakt meg på email, om du har eller vet om noen til salgs.
  2. Jeg er på utkikk etter et lite kompakt varmeapparat, til en banebil. Det originale er alt for stort og tungt. Noen som vet om et lite et som kan brukes. Samme hva det er til, bil eller båt, spiller ingen rolle.. - Birger
  3. Det er jo ikke bare for moroskyld regelen med kjørelys på dagtid finnes. Man ser jo motgående bil en del før, om den har lys. spesielt om det er mot sol. Og om du "klikker" om noen blinker på deg da du kjører uten lys, så burde du vurdere å oppsøke en psykolog.
  4. Lenge siden jeg har kommet med noen oppdateringer her nå Fikk rådebank i motoren på BMW treffet på Vålerbanen. Det kan virke som ikke alle løsningene var 100% gjennomtenkt :angry: Etter å ha fått bilen ferdig, var vi ivrige på å prøve den, så vi la i vei til Våler for å stille på BMW dagene den 20 September 2008. Alt virket som det skulle gå veien, teknisk gikk bra, selv om noen av BMW folka rynket litt på nesten da vi løftet av panseret. Men mange synes det var kult med en Cosworth motor, så mottagelsen var stort sett bra. Etter å ha meldt oss på Drifte heatet (eneste heatet på BMW treff en kan sladde må vite) ventet vi spent i pit-lane. Det store øyeblikket kom, og vi kunne endelig kjøre på en skikkelig bane, og bilen gikk veldig bra og kjentes veldig fin å kjøre. Men etter 2 runder, og godt med hjulspinn og moro, hørte vi plutselig lyder fra motoren.. Vi var så tett vet depotet, vi kunne trille inn i pit. Der fikk vi bekreftet våre mistanken, Rådebank.. Om motoren var helt nyoverhalt, noe var muffens.. Vi fikk bilen hjem, og et postmortem utført, og det så ikke bra ut Lageret på nummer 4 (den lengst unna olje pumpa) var ikke pen. Både lager, råde og veiv var ripete. Men før dere sitter å tenker "Ford er noe dritt" kan jeg avsløre at dette var vår egen feil. Vår konstruksjon av bunnpanne var årsaken. Vi hadde konstruert den med en "vinge" ut på ene siden, noe som førte til at pickupen ikke satt midt i kammeret lenger, pluss at det ikke var tilstrekkelig med skulpeplater. Det har ført til at den har fått luft ved svinger og herjing, da oljen flytter seg mest. Men dette går i boka som en lærepenge, den som intet våger intet vinner.. . Vinteren brukes til å overhale motoren.. igjen..
  5. lite tips, pyntelistene rundt bakvinduene må du tre inn i gummilista før du setter inn rutene i bilen. da går det lett og enkelt, tett ved umulig etter rutene er i bilen. Det er min erfaring.
  6. Etter EuroFighter trakk seg var det vel ingen bombe at JSF vant.. Gripen var vel aldri noe egentlig alternativ.
  7. KYOSHO har bra utvalg.. De har butikk i Kongens Gate i Oslo http://www.kyosho.com/eng/products/diecast/lineup.html?s1=1&s2=5&s3=16&s4=&s5=&Submit=Needle+Setting
  8. Endelig var det dags for å fyre den, og den startet på første forsøk, uten å gjort noe annet enn å legge inn standard software i megasquirten.. Dog noe feil var det jo, men den ble betraktelig bedre når en fikk stokket litt på pluggledningene <embed src="http://www.birgerg.com/images/stories/bil/e30c/video/E30Cosworth_firststart.wmv" enablecontextmenu="1" wmode="opaque" showcontrols="true" autostart="0" type="application/x-mplayer2" border="0" height="264" width="352"> men etter å ha lagt inn et map fra en kompis Toyota Celica gikk den som et skudd Filmen under er fra en prøvetur vi hadde på Dokka gatebil's høsttreff.. det gikk bra helt til en trykkslange blåste av.. Noen barnesykdommer må en regne meg når den fyret for første gang kl 2 natta før.. hehe <embed src="http://www.birgerg.com/images/stories/bil/e30c/video/E30Cosworth-vinjarmoen-firstlaunch.wmv" enablecontextmenu="1" wmode="opaque" showcontrols="true" autostart="0" type="application/x-mplayer2" border="0" height="264" width="352"> Ps.. disse video snuttene er litt assy i firefox, høyreklikk på videorammen og velg play.. da funker det som snus.. Denne oppdateringen består av de 4 foregående innleggene.
  9. Ting skjer fort da en "gunner" hardt, og nå er stolene, beltene ++ på plass. og ledningsnettet på motoren påbegynt. Stian og Klaus sitter i drømmer seg bort, lager motorlyder og er helt med.. hehe Stian og Klaus Ting begynner å ta form, intercooler rørene er snart på plass, de blir en god blanding mellom samco, rustfrie bend, biltema rør og originale slanger fra en sliten passat. Poenget er å få driten kjørbar, lage noe fancy kan vi gjøre senere. Begynner å ta form Lednings nettet til motoren jobbes med.. Vi bruker en Megasquirt2 ecu, med EDIS tenning.. så det gamle slitende nettet fra Ford kastes så langt det kommer, for det er jo bare dritt likevel. Har mer tro på å lage nytt med nye ledninger og det hele.. Ledningnettet til motoren skjer Stian er en ivrig fan av prosjektet og hjelper til med å få det ferdig, takk skal du ha Stian! Stian skrur To sett med OMP 4-punkt seler er på plass, som er levert av Stian, Vi synes det er greit å ikke spare på sikkerhets utstyr, disse er FIA godkjente og virker meget bra.. Stoler og belter på plass Var innom høggern og snappet med meg en ekspansjons tank til kjølesystemet. Nærmeste jeg fant var ei kule fra en golf.. den passer jo helt ypperlig i bimmer'n.. Golf ekspansjonskule Nye felger og Dekk på.. Dekkene er sponset av bridgestone.. Nye felger og dekk
  10. En venn av Klaus kom over en kveld og hjalp til med å få M5 radiatoren til å passe.. Ikke helt trivielt siden den er 11cm for bred til bilen. Men han fikset og ordnet, laget nye fester, pluss at han også monterte viftene. Kjempe bra jobba her er en dyktig venn av Klaus på radiator detail Denne bamsen var litt for stor for E30'n , men skulle nok klare å holde den lille søte cossie motoren kald nok håper vi. BMW E34 M5 radiator Eksosanlegget er ferdig fra downpipe til bakpotte, en potte bra bilrema, og en krommet sak fra thorsov.. fett som faen bakpotta er en mongus sak, som visstnok skal være bra følge merke freakene.. Eksos anlegg ferdig Girspaken er inne, passet ikke helt i det originale hullet så det måtte kappes litt i tunnelen. Girspak Føreplassen tar form, det elektriske nærmer seg slutten, håndbrekket er på plass.. ting flasker seg. Alt det elektriske på bilen er lagt på nytt, ingenting av det originale er igjen..
  11. For noen uker tilbake var avtalen i boks, og vi sendte fjærbena våre til KW i tyskland. Og nå har de kommet tilbake ombygd til et KW Competition 2Way kit.. Competition er den "verste" serien KW lager, og er laget kun for racing, og må ikke forveksles med de vanlige Inox variant 1 2 3 settene. Dette her er myye grommere Vi fikk en meget gunstig avtale med KW, og kan vel betraktes som spons fra deres side. Det var vår gode venn Stian Sørlie som fikset dette for oss, så det skulle jo bare mangle at han ikke fikk være den som monterte det Gutta er veldig fornøyde med det, som du kan se Stian og Klaus Noen flere bilder av godsakene KW Competition 2 Fjærbein foran Her har Stian vært flink gutt å montert det Montert Foran Støtdemper tårn Montert bak
  12. første dagen på Ås.. Takker universitetet for lån av verksted hehe Dashbordet er ferdig, og ble ikke så verst egentlig, synes vi selv.. Reservoarene til pedalboksen ferdig montert, samt dere kan se bensin slangen også.. Og rørene til wastegaten er påbegynt
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår