nå husker jeg ikke akkurat hva den veier inn på menn at du må over i kjøretøyklasse for over 7500 kg for bare motor vil jeg tro. problemet ligger vel mer i at ud-2-1 mener at trygg avstand i utblåsretningen må ligger på 300m og at det ihvertfall varmer i kinnene ved 75m bak. du ser kanskje problemet med en motorsyklist i speilet da......
kan forøvrig nevne at jeg så en tilsvarende chevyvan som den du vil stappe leomotor i, utrustet med ikke mindre enn 12 x 20kg jatopoder. (Jato= Jetassisted Takeoff)
denne galningen kom selvfølgelig fra texas og hadde bilen klar på runway en gang da jeg tok litt utdanning i USA. han fikk startnekt og bruksforbud av runway og det var det siste man hørte til den karen.
skal forøvrig diskutere utlånsmuligheter med logistikksjef 132. luftving ved passende anledning. jeg regner med at du kjenner til utlånspraksis i forsvaret. det blir stort sett som en gave å regne.
støtter ihvertfall din ivrige prosjektering og håper våre veier endag krysses i jobbsammenheng.
PS. rullebane til testing klarer vi i hvertfall å ordne.
*ps. etter nærmere konsultasjon med crewchief kom vi fram til at motormodul med vifter, uten inntakskanaler veier inn på ca 7,4 tonn. grunnen til de såpass omtrentlige tallene er åpenhetsgraden av kommunikasjonsforum. nærmere spesifikasjoner finnes nok ute på veven.
*pps. du vil nok aldri finne to kjennere som er helt enig med hverandre hva en motor veier da hvilke deler man regner innunder motomodulen avviker fra miljø til miljø. men at den er tung og noe uhamselig i bil vil jeg sette som forutsetning.
med hilsen.