Gå til innhold

aiviatorman

Bruker
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om aiviatorman

  • Bursdag 01/01/1981

Contact Methods

  • Bosted
    Bergen (bodø)

aiviatorman's Achievements

  1. 2000 - 20006 forsvarets Flyskole. 2006 - dags dato.Bodø Hovedflystasjon. ps. Maten på Ørlandet er langt mer spiselig enn i bodø. så lenge dere aldri må spise lasagne på Haakonsvern skal dere prise dere lykkelige.... Gjør rett, Frykt intet
  2. joda, ser poenget ditt. hadde blitt litt i overkant kanskje... isotoven ser ut som om den kan bli veldig....spennende i bruk. mulig å få vite hva den har dyttet på tidligere? hadde kanskje gjort seg på snøskuter. må jo tydeligvis venne meg til at jeg bor i nordnorge. stikker du innom bodø engang får du se om du klarer å opprette kontakt, jeg kan ikke love noe men vi har jo noen tosetere som drar betraktelig bedre enn en Leo. selv om de ikke har belter. har til og med mindre vinger enn noen av disse Hondavidunderene som vises fram støtt og stadig. Men bilforumet er vel dårlig grunnlag for timeføring så nå drar jeg hjemmate. skal følge med på framdriften og se om jeg blir inspirert....
  3. nå husker jeg ikke akkurat hva den veier inn på menn at du må over i kjøretøyklasse for over 7500 kg for bare motor vil jeg tro. problemet ligger vel mer i at ud-2-1 mener at trygg avstand i utblåsretningen må ligger på 300m og at det ihvertfall varmer i kinnene ved 75m bak. du ser kanskje problemet med en motorsyklist i speilet da...... kan forøvrig nevne at jeg så en tilsvarende chevyvan som den du vil stappe leomotor i, utrustet med ikke mindre enn 12 x 20kg jatopoder. (Jato= Jetassisted Takeoff) denne galningen kom selvfølgelig fra texas og hadde bilen klar på runway en gang da jeg tok litt utdanning i USA. han fikk startnekt og bruksforbud av runway og det var det siste man hørte til den karen. skal forøvrig diskutere utlånsmuligheter med logistikksjef 132. luftving ved passende anledning. jeg regner med at du kjenner til utlånspraksis i forsvaret. det blir stort sett som en gave å regne. støtter ihvertfall din ivrige prosjektering og håper våre veier endag krysses i jobbsammenheng. PS. rullebane til testing klarer vi i hvertfall å ordne. *ps. etter nærmere konsultasjon med crewchief kom vi fram til at motormodul med vifter, uten inntakskanaler veier inn på ca 7,4 tonn. grunnen til de såpass omtrentlige tallene er åpenhetsgraden av kommunikasjonsforum. nærmere spesifikasjoner finnes nok ute på veven. *pps. du vil nok aldri finne to kjennere som er helt enig med hverandre hva en motor veier da hvilke deler man regner innunder motomodulen avviker fra miljø til miljø. men at den er tung og noe uhamselig i bil vil jeg sette som forutsetning. med hilsen.
  4. trenger du eksosutblås til giganten kan man jo se hva man har liggende i diverse shelter her oppe på hovedflystasjonen... forsvaret har sikkert ikke noe i mot litt uveksling av utstyr mellom diverse grener. men vil du låne motor av typen:Pratt and Whitney F100-220E, må jeg nok spørre veldig pent først. digger alle prosjektene dine selv om det går litt tid for å holde seg oppdatert i perioder der russere prøver å se om vi er med på div. leker. Gjør rett, frykt intet, smil og vær glad. *rettet opp en lei typografblunder.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår