Gå til innhold

dnygaard

Bruker
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om dnygaard

  • Bursdag 08/31/1967

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

dnygaard's Achievements

  1. Jeg var også ute i samme ærend for 2 måneder siden. Funksjonelle krav nesten viktigere enn mye annet - stor hund (60 kg), elektrisk (bor i Oslo) + 4x4 (bor i Oslo Vest - elendige veier). Det ble dyrt, MB EQB, et år gammel. Batteripakkene spiser mye av bagasjeromsplassene og 4x4 tar enda mer. Da blir prisene fort over 500' Skal du ha hund og barnevogn bak, så bør du sjekke ut hva som passer av hundebur også. Det er ikke alltid like trivielt...
  2. Jeg har en lang 2005 2,5 TDI - kombiversjonen! Dvs 2+3 seter og fast skille til bagasjerommet bak. Er veldig fornøyd med bilen men ser jeg bør gjøre noe. Det er steinsprutskader i lakken og de "vanlige" rustskadene nederst langs dørene og visstnok under. Siden jeg har 10 tommeltotter, så må jeg desverre sette bort det meste... Hvilken rekkefølge bør jeg gjøre følgende og hva kan slike jobber med deler komme på så circa? (Regner med at jeg må ha doble kvitteringer, en for å vise kona og en for resten 🙂 ) Bytte drivstoffrør/bremserør, skal visstnok ha litt rust på seg - ikke nok til mangellapp. Bytte eksoanlegget - igjen, litt rust nå, ikke nok til mangellapp, men hvis jeg skal understellsbehandle, så er det sikkert greit å ha unnagjort. Understellsbehandle - er det noe vits i når det er noe rust der fra før? Lakkutbedre/nylakking av hele bilen(?) Støyisolere, ihvertfall bak - blir litt mye støy for bikkja... Bytte ut radio med noe nytt - FM, utdatert satelittnavigering, osv... Bytte/fikse midtkonsollet - den biten på dashboardet som med koppholder m.m., hvis noe sånt finnes? Bytte ut stolene med noe mykere foran, og bak. Vil fortsatt ha 2+3 seter... Er åpen for forslag på mer, og tips om hvem som er flinke på å gjøre slike oppgaver ikke alt for langt unna Oslo. Er ikke redd for brukte komponenter om de er bra og ser pene ut. Vet dette ikke er gratis, og er redd deler av tingene over ikke blir gjort fordi det blir for dyrt og eller ikke er realistisk, men det er lov å drømme. mvh Dag
  3. Manualen sier et eller annet om å løsne forsiktig. Stemmer det? Er det bare å få to fingre under gummiringen å dra til? Det virker som om da vil noe ryke... mvh Dag
  4. Vi hadde registerras på litt før 100' km. En sen søndag kveld med fullastet feriebil, en 2-åring, 3 hunder av den største typen, rett utenfor Hokksund på vei til Oslo sa det bang. Karen fra NAF Kongsberg ymtet frampå om leiebil i Kongsberg av typen Peugeut 104. Det ble tur på lasteplanet til Drammen, maxitaxi derifra til Oslo med hele feriereisegodset og noe å snakke om siden... Ikke helt uventet nektet Møller å ta det på garantien, det var jo gått nesten 6 måneder over garantitiden. Hadde jeg visst bedre hadde jeg tatt bilen rett til verksted når bilens turbo fusket. Men, siden det var mindre enn en måned siden siste service og jeg var på ferie utsatte jeg besøket... Det er nå gått 80'km og jeg begynner å lytte mer etter ulyder... lykke til!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår