Gå til innhold

losvr6

Bruker
  • Innholdsteller

    23
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om losvr6

  • Bursdag 12/12/1975

Contact Methods

  • Bosted
    bergen

losvr6's Achievements

  1. losvr6

    vr6

    Da har ikke du mye peil på vr6! Det er 20 bolter og de er strekkbolter så de skal byttes hver gang. Pakning og nye bolter koster en del. Dessuten er det en del demontering for å gjøre jobben. Eg ville vært skeptisk til å kjøpe en vr6 til den pris med høy km og defekt motor. Du har jo ingen garanti for tilstand på motor ellers. Register strammere og glidere er kjent svakhet på disse motorene, hvis det ikke er tatt så kan du garantert regne med bytte av det også. Hvis det er snakk om andre feil/slitasje på motor begynner tusenlappene å fly. Har nettopp selv tatt full overhaling på en slik...
  2. Hadde klart gått for original vr6 framfor ombygd bil....
  3. det er ikke toll på bildeler, du betaler frakt + mva(av kjøpesum + frakt). Turbokit gir mest hk for penga. http://www.kineticmotorsport.com/catalog/MKIII_VR6-99-1.html
  4. losvr6

    Vr6 2.8 - 2.9

    Bunndelen på 2,9 har boring 82 mm mens 2,8 har 81 mm mener jeg. Ellers er shortblocken på dem ganske lik. Forskjell ligger vel i det som er nevnt over (innsug, spjeldhus o.s.v). Husk at det finnes flere varianter av begge motorene; med og uten coilpack, OBD1 og OBD2 motorer ( en del forskjell på disse).
  5. Toll betaler du ikke på bildeler. Du betaler frakt og moms. Usikker på frakt fordi jeg bestilte masse andre deler i samme bestillingen. Tror ikke frakten er så høy fordi de sender med USPS.
  6. http://www.pap-parts.com/prodinfo.asp?number=PEL%2002A Her kjøpte jeg min, god dollarkurs nå så løp å kjøp. Regn med like mye for innmontering i kassen hvis ikke du er en kløpper med gearkasser.
  7. ville kjøpt meg quaife eller peloquin differensial hvis du skal ta ut 300 hk. Det er differensialen som tar kvelden på disse gearkassene. Da får du også mindre hjulspinn. Ny clutch er vel en god investering.
  8. Selg bilen og kjøp en original vr6 eller g60. Det er nok det rimeligste og enkleste alternativet.
  9. Godkjenning av motorbytte er aldri bare papirarbeid. Hvis det hadde vært så lett så hadde vel selger gjort dette selv og solgt bilen godkjent som vr6 = mer peng.
  10. 02a gearkassen i vr6 tåler litt juling, det er differesialen i disse kassene som er svakheten. Oppgrader til peloquin eller quaife diff så tåler nok kassen litt juling. Alt med måte selvfølgelig.
  11. Dette skal inneholde det du trenger ja. Kan sikkert lønne seg med en oppgradert clutch og kanskje peloquin eller quaife differensial i gearkasssen din.
  12. VF-Engineering - Forced Induction Systems for Volkswagen, Audi, BMW and Porsche Får steg 1 fra disse for 3500 $ + frakt og moms. 250 hp.
  13. Ok. Takk for tipset. Mulig eg leverer den inn til Polly. Funnet ut av feilen med 1. gear?
  14. Holder på med full motoroverhaling nå. Skal borre til 2,9l. Tre lags toppakning. ARP bolter til topplokk, rammebukker og veivstaker. Sachs power clutch. Og mulig VF engineering kompressor kit når økonomien har kommet seg etter motoroverhaling:)
  15. Halloen. Driver på med et Golf 2 VR6 prosjekt. Fikk Peloquin diff fra USA her om dagen og er ute etter noen som kan splitte kassen og montere den. Fikk du noe pris på jobben hos Polly? Regner med det er Polly i Godvik dere snakker om.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår