Hei
Poster denne her og siden det er litt mer aktivitet blandt 240 gjengen...
Er det noen som VET hvor mye trykk jeg kan kjøre på originalsprutet i min 745. Det er en -89 B230FT med LH-2,2 og EZ-K tenning. Original bensinpumpe og dyser, men med just regulator. Turboen er en turbonetics T3/T4 på en Sten Parner blokk og innmat. Kjører i dag på ca en bar, men er redd bensinen ikke rekker til stort mer + at tenningen ikke retarderer nok under høyt trykk.
Lada en gang 1,7 med originalblokk (feiltagelse) men det gikk ikke særlig bra... 1. stempel gjennom blokka og råden gjennom bunnpanna samt knekt aggregat-aksling og splitta blokk.
Har en MS på vei med lambda og skal kjøre EDIS 4 på tenning, men før det er på plass (i vinter) vil jeg ta ut det jeg kan foreløpig.
Bør vel legge til at jeg også bruker 1,5mm skjær-toppakning så kompen er nok litt lavere enn original, men jeg har aldri regnet den ut. Dette er opprinnelig en 165 hk motor med kat. Nå uten kat og 3” rør.
Jeg vet det finnes folk her på forumet som har kunnskap til å uttale seg om dette!