Gå til innhold

rdank

Bruker
  • Innholdsteller

    27
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om rdank

  • Bursdag 04/29/1975

Contact Methods

  • Bosted
    Florø

rdank's Achievements

  1. Se Autodb annonse: http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?AdItemId=1074207;Modified=1268776287
  2. Men nå når den ikke starter: Har den gnist og går på startgass? Og pumpa går?
  3. Hehe ja, men det utelukker i alle fall at det er noe galt med svinghjulssensor og kontakter ;) I og med at du har gnist, den går på startgass og du har signal på dysene vil jeg si at bensinpumpa ikke går eller leverer nok trykk. Sjekk om pumperelèet klikker (hold på det når du setter på tenningen og kinner) Hvis ikke -- Skift relè. Har du koblingsskjema kan du jo legge en juksekobling for å tvangskjøre pumpene. Hovedpumpa ligger omtrent midt under bilen og kan tydelig høres. Du kan også kjøre 12v rett på hovedpumpen og se om den starter da. Er det ingenting som hjelper, men du hører pumpa gå, må du nok få målt bensintrykket.
  4. Går motoren på startgass? (For å eliminere evnt tenningsproblem)
  5. Det er med andre ord 912A588 som gjelder.
  6. Jeg hadde omtrent samme symptomer. Da var det dårlig jording på solenoiden til OD´en. Du bør vel også sjekke oljenivå i kassa.
  7. Heisann Jeg vet emnet har vert diskutert opp og ned på forumet, men finner ikke svar på akkurat mitt spørsmål: Er det samme bakaksel (Dana 30 m 27 spline) på 240 og 740, slik at det bare er utvekslingen som bestemmer hvilken type diff jeg må bestille? Skal bestille Detroit Trutrac fra statene, og vil bare sikre meg at det blir rett ;) Bilen er en -89 745 TIC.
  8. Skal stramme for en kompis, og tenkte høre her først ;)
  9. Takker! Du mener altså at det er mangelen på bensin som er det største problemet? Kommer nok snart en pumpe fra KRB. Har noen 270 dyser fra cosworth liggende og en justerbar regulator. Hva med tenninga? Hvor langt henger den med? Prøvde en gang å få tak i chip, men det ble da påstått at det ikke ble laget til denne ECU`en.
  10. Hmm mente alle av samma årgang var like, men det kommer vel litt an på hvem som bygde de om på det daværende tidspungt. My bad;)
  11. Nei På toppen av fjærbeina sitter det noen plater som bygger opp framfjærene. Så er det hengt på blylodd for å senke den til "vanlig" traktorhøyde. Dette er gjort for å få større lastekapasitet som varebil. Bare å fjerne lodd og plater så blir den normal. Har nettop gjort dette selv på en -93 mod. Jeg har forresten baksete og alt du trenger til omb hvis du er intressert:)
  12. Hei Poster denne her og siden det er litt mer aktivitet blandt 240 gjengen... Er det noen som VET hvor mye trykk jeg kan kjøre på originalsprutet i min 745. Det er en -89 B230FT med LH-2,2 og EZ-K tenning. Original bensinpumpe og dyser, men med just regulator. Turboen er en turbonetics T3/T4 på en Sten Parner blokk og innmat. Kjører i dag på ca en bar, men er redd bensinen ikke rekker til stort mer + at tenningen ikke retarderer nok under høyt trykk. Lada en gang 1,7 med originalblokk (feiltagelse) men det gikk ikke særlig bra... 1. stempel gjennom blokka og råden gjennom bunnpanna samt knekt aggregat-aksling og splitta blokk. Har en MS på vei med lambda og skal kjøre EDIS 4 på tenning, men før det er på plass (i vinter) vil jeg ta ut det jeg kan foreløpig. Bør vel legge til at jeg også bruker 1,5mm skjær-toppakning så kompen er nok litt lavere enn original, men jeg har aldri regnet den ut. Dette er opprinnelig en 165 hk motor med kat. Nå uten kat og 3” rør. Jeg vet det finnes folk her på forumet som har kunnskap til å uttale seg om dette!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår