Gå til innhold

Einserstein

Bruker
  • Innholdsteller

    76
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Einserstein

  • Bursdag 04/30/1988

Contact Methods

  • Bosted
    Hordaland

Einserstein's Achievements

  1. Tenkte jeg skulle bruke gamle felgene jeg hadde på tidligere, men skal absolutt ta noen flere bilder, men tiden har dratt litt ifra meg, for jeg bytter jobb om dagen, så siden jeg skal bytte jobb måtte jeg bare ta den hjem i garasjen min før jeg sluttet, så ble litt sånn hastehaste greier.. Fargen vises helt feil på disse bildene.. Den er litt lysere og mye blåere i virkligheten men ta den for det den er nå, så skal jeg få med meg noen med speilrefleks nærmere sommeren for å prøve å få frem effekten :)
  2. Takk, takk! :) Jeg ble ganske fornøyd selv òg :)
  3. Og deretter plukket jeg dritten ned igjen for innv lakk, og da ble fargevalget..!...... ... .... ... hehe.. EN EGENMIXET BLÅFARGE UT IFRA EN VW FARGE :) TILSATTE EXTRAGROVE METALLIC I DEN, så den forandrer seg TOTALT når sol-lyset kommer.. Ubeskrivelig forandring som ikke kan tas med mitt kompaktkamera desverre :) Enjoy.!
  4. Deretter var det sliping av fylleren, og klargjøring for lakk :)
  5. Fyller første strøk på sparkelflekker og andre ujevnheter :) Og etter fyller på sparkelflekkene så ble det 2gode strøk med god tynnerbasert fyller, og deretter et strøk med mørkere blanding som et slipestrøk over der igjen :)
  6. Ny rustgrunning/syregrunning før fyller :)
  7. Da var tiden kommet for resultatet.. Har ikke vært flink til å oppdatert innimellom, men kom plutselig på at jeg hadde en tråd gående her som jeg måtte oppdatere :P Ting som er blitt gjort: - Sveist rust i hjulbuer bak, begge sider, Innv. utv. plater. - Sveist rust i nedre del A stolpe + Kanal begge sider. - Byttet h. dør gr. skade og rust. Lakkert dører, skjermer, dørkarmer, og fjernet rust som var der. Lagt nye fuger i dører nedre kant. + lagt bodyshoot innv på skjermer nedre kant i utsatt slitasjepunkt. - Rettet bakpanel + frontpanel og lagt på ny strukturmasse. jevnet ut/slettet dører nedre del hvor det var strukturmasse orginalt. - Sveist igjen antennehull i V.skjerm. + sveist igjen hull til plastdeksel/hjulbuedeksel nedre kant ved hjulbue bak begge sider. - Tilpasset nytt tanklokk. - Fuget opp igjen fuger på bakpanel mellom bakskjerm og liten bakplate/karroseridel. Er vel det jeg kommer på i farten, men kan vel si at jeg òg har rettet de bulkene som ellers var på bilen, som egentlig var veldig mye arbeid :P Enjoy! http://i253.photobucket.com/albums/hh63/Einserstein/Golf%201/Nyoppusset%20golf/IMG_2978.jpg[/img
  8. Spiller det bra det anlegget i bilen? Føler man mister en god del trøkk i disse bilene med vanlig kasse.. Er det løsningen og legge bassrefleksene oppover sammen med elementet? Finfin bil du har der ;)
  9. Jeg jobber med det, og har limt en del ruter. Det er egentlig IKKE en jobb som gjøres hjemme i garasjen, da for det første: - Ruten er egentlig en del av det selvbærende karroseriet, så det er greit at limen "limer" og sitter hele veien, med rikelig feste og god heft til gammel lim - Og faren for vannlekkasje er meget stor om du aldri har limt ruter før, eller har sett noen som har gjort det og vet hvordan det fungerer. Drar du til ditt nærmeste verksted så har de sikkert produkter og verktøy til deg.. Når man har gjort det et par ganger, så tar man et ruteskift på en drøy time ellerno, og lar det stå til rundt slutten på dagen og tørke, evnt til dagen etterpå, men har man aldri skjært ut, eller klargjort for ny liming før, tar det fort litt tid..
  10. Har planer om å bruke de rondellhjulene som er avbildet i tidligere nevnt link. Når lakkeringen er ferdig og bilen er montert, så skal jeg forhåpentligvis anskaffe meg senkesett, så den legger seg jevnt og pent nedtil hjulene, så tror det blir 40-60 på denne.. Er meget tøft med old-school, men tror desverre ikke denne skal få det looket.. :P Har en plan på det, og det er ikke skam-senk, med små kantfelger..hehe.. Selv om at jeg syns det er dritt-tøft å se på :D
  11. Det vil jo tiden vise om den blir ferdig :P hehe.. Litt ivrig igrunn, for har tegnet litt og dillet litt, så har en bra plan på den.. Fargevalget er i bunn og grunn greit, for den skal bli hvit, men desverre ikke orginalfarge :P deretter har jeg planer om noe smådill, men har ikke helt bestemt meg 100% for hva som skal gjøres, og jeg har en del igjen før lakkeringen begynner, men skal prøve å oppdatere litt innimellom.. :)
  12. Hei..Da var jeg tilbake, og valgte denne gangen å starte en prosjekt-tråd, da dette prosjektet blir litt mer omfattende enn planlagt i første stund. Historien til bilen er i bunn og grunn grei. For spes. intresserte kan man lese litt om hva som er gjort her http://http://www.bilforumet.no/golf-1/191012-einserstein-sin-81-golf-1-a.html Det jeg har begynt med nå er i bunn og grunn det at jeg skulle fjerne den rusten som var.. Har òg begynt som bil-lakkør, og fant ut at skulle jeg få et resultat jeg kunne være litt stolt av, eller fornøyd med, ble jeg nødt til å spandere på den tid til en hel-lakkering.. Jobben stlller delvis med lokaler og materiell, så får vi håpe regningen ikke blir for høy når jeg er ferdig.. =) Bilen i sin tidligere stand kan òg sees i tidligere nevnt tråd.. =) Bilen i skrivende stund er nå begynt å komme seg bra, og ser slik ut..
  13. hehe..du sier noe.! DET fikk ikke jeg med meg :P
  14. DET er vel ikke helt riktig. Jord skal være kortest mulig,med god kontakt til karroseriet. Batteriet er jordet på samme måte, så hvis du mener jordingsledningen bør være så kort som fysisk mulig burde man kanskje omformulert den kommentaren, litt! mangen gode tips, kjør på med å slipe ned jordingspunktet til forsterker til metallet, men for all del, glem ikke å kontroller jordingspunktet til batteriet òg. =) Kan selfølgelig òg komme hvis du har lagt signalkabler av dårlig kvalitet uten skjerming over ledninger til f.eks bensinpumpen o.l. Hvis jordingspunktene er rene, prøv å flytt signalkablene litt rundt om hvor du vet de ikke er i kryssende kontakt, eller stripset opptil andre ledninger i bilen. Hvis dette ikke hjelper, eller du ikke har mulighet til dette kan du surre inn phonokabelen i aluminiumsfolie for å "skjerme" den.. Om dette fungerer, så er det bare til å bestille seg kvalitetskabler :P
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår