Gå til innhold

tykkelse høyttalerkabel

Ranger emnet

Ricecracker

Anbefalte innlegg

Heisann!

Skal sette inn 5" x 7" kompsett (alpine R-serie 300w max,60w Rms)

Problemet er at det er vanskelig å få igjennom høyttalerkabler fra dør

til coupe. De originale ledningene synes å være veldig tynne. Vil det bli et

problem med å få bra/høyt lydtrykk i mellomtonen ved bruk originalledningene frem til delefilteret i Coupen? skal legge nye kabler fra delefilteret foran og til forsterkeren bak.

Mazda 6

BMW E92 320D ( ex )

Mazda Rx8 ( ex )

Mazda 6 ( ex )

http://www.gauldalgatebil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. en tanke jeg hadde i bakhodet når jeg satte inn frontsett er at bilen en dag skal selges. Så jeg har ikke klippet i det orginale i det hele tatt. kan plukke ut streeon og inn med det gamle uten noe mikk..

Bare tredde inn nye ledninger jeg. brukte en ståltråd. og dro kabelen gjennom gummi slangen mellom dør/ karroseri. MEN bilen min har ikke slik stikk kontakt på de ledningene, det gjorde saken vesentlig lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Skal sette inn 5" x 7" kompsett (alpine R-serie 300w max,60w Rms)

Problemet er at det er vanskelig å få igjennom høyttalerkabler fra dør

til coupe. De originale ledningene synes å være veldig tynne. Vil det bli et

problem med å få bra/høyt lydtrykk i mellomtonen ved bruk originalledningene frem til delefilteret i Coupen? skal legge nye kabler fra delefilteret foran og til forsterkeren bak.

Ville ha gjort det jeg kunne for å få inn 2,5 mm2 høyttalerkabel.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. 0.75 er veldig lite. men jeg ville ha prøvd og hørt hvordan det ble. det jeg ville ha gjort hvis kabelen er lang er, om mulig, klipp av så mye av kabelen som mulig, og lodd på en tykkere kabel. hvis det bare var ett sted du ikke fikk kabelen igjennom?

slet med det der jeg også et par steder. er noe dritt å trekke kabler på enkelte biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de fleste kabelgjennomføringer fra dør til bilkupè så er det som regel alltid minimum 2 ledige hull i plastkontakten.

Disse kan du bore opp med en 6mm bor og tre kabel gjennom.

Pass nå på at du ikke ødelegger isolasjonen eller kablene som allerede er montert i denne kontakten!

Lykke til!

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nesten helt umulig og få trekt kabler gjennom til dørene mine.. Så jeg sparte meg bryet og skjøtet kablene bak spilleren.. Er ikke tykke ledningene som er der.. Hvor mye dårligere lyd jeg får pga dette vet jeg ikke.. Men spiller jo bra.. :)

[-]00 Golf IV GTI Exlusive

[-]91 BMW E36 318i

[x]97 Renault Megane RN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du er fornøyd så er det nok!

Du kan jo gjøre jobben omigjen ved en senere anledning for å få det "100%", men det er ofte sånn at når en har fått lyd, så kan det gå evigheter til en gjør noe mer med anlegget. Det blir ofte utsatt, kan ein si.

Lykke til med byggingen, allikevel!

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider