Ricecracker Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Heisann! Skal sette inn 5" x 7" kompsett (alpine R-serie 300w max,60w Rms) Problemet er at det er vanskelig å få igjennom høyttalerkabler fra dør til coupe. De originale ledningene synes å være veldig tynne. Vil det bli et problem med å få bra/høyt lydtrykk i mellomtonen ved bruk originalledningene frem til delefilteret i Coupen? skal legge nye kabler fra delefilteret foran og til forsterkeren bak. Siter Mazda 6 BMW E92 320D ( ex ) Mazda Rx8 ( ex ) Mazda 6 ( ex ) http://www.gauldalgatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 so regel kan det gå helt greit pga den korte lengden. hvor tykke er de som er der fra før av da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Hmm. en tanke jeg hadde i bakhodet når jeg satte inn frontsett er at bilen en dag skal selges. Så jeg har ikke klippet i det orginale i det hele tatt. kan plukke ut streeon og inn med det gamle uten noe mikk.. Bare tredde inn nye ledninger jeg. brukte en ståltråd. og dro kabelen gjennom gummi slangen mellom dør/ karroseri. MEN bilen min har ikke slik stikk kontakt på de ledningene, det gjorde saken vesentlig lettere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Heisann! Skal sette inn 5" x 7" kompsett (alpine R-serie 300w max,60w Rms) Problemet er at det er vanskelig å få igjennom høyttalerkabler fra dør til coupe. De originale ledningene synes å være veldig tynne. Vil det bli et problem med å få bra/høyt lydtrykk i mellomtonen ved bruk originalledningene frem til delefilteret i Coupen? skal legge nye kabler fra delefilteret foran og til forsterkeren bak. Ville ha gjort det jeg kunne for å få inn 2,5 mm2 høyttalerkabel. Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ricecracker Skrevet Mars 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 vet ikke hvor tykke de er, 0,75 kanskje... Det er kontakten inn i karosseriet som gjør det vanskelig å tre inn nye. Siter Mazda 6 BMW E92 320D ( ex ) Mazda Rx8 ( ex ) Mazda 6 ( ex ) http://www.gauldalgatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 ok. 0.75 er veldig lite. men jeg ville ha prøvd og hørt hvordan det ble. det jeg ville ha gjort hvis kabelen er lang er, om mulig, klipp av så mye av kabelen som mulig, og lodd på en tykkere kabel. hvis det bare var ett sted du ikke fikk kabelen igjennom? slet med det der jeg også et par steder. er noe dritt å trekke kabler på enkelte biler.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 I de fleste kabelgjennomføringer fra dør til bilkupè så er det som regel alltid minimum 2 ledige hull i plastkontakten. Disse kan du bore opp med en 6mm bor og tre kabel gjennom. Pass nå på at du ikke ødelegger isolasjonen eller kablene som allerede er montert i denne kontakten! Lykke til! Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eyzo Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Så nesten helt umulig og få trekt kabler gjennom til dørene mine.. Så jeg sparte meg bryet og skjøtet kablene bak spilleren.. Er ikke tykke ledningene som er der.. Hvor mye dårligere lyd jeg får pga dette vet jeg ikke.. Men spiller jo bra.. :) Siter [-]00 Golf IV GTI Exlusive [-]91 BMW E36 318i [x]97 Renault Megane RN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Så lenge du er fornøyd så er det nok! Du kan jo gjøre jobben omigjen ved en senere anledning for å få det "100%", men det er ofte sånn at når en har fått lyd, så kan det gå evigheter til en gjør noe mer med anlegget. Det blir ofte utsatt, kan ein si. Lykke til med byggingen, allikevel! Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg