BUS_164 Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 såg du etter sist du skiftet simmering, at det ikkje har slette seg spor på veivakselen der vor lippa på simmeringen ligger imot??for vist det er tillfelle så blir der "ru"(slitande overflate) der vor simmering lippa ligg på veivakslen og ein ny simmering vill fort bli slitt..å då er de enten ny veivaksel el. et triks som eg bruker er å flytte simmeringen litt aksialt(vist de er mulig) så lippene treffer et nytt område som har fin overflate..men litt greas\vasselin på aksel og simmering skalkje gjer noke,vist du er redd for støve, så er no de berre å tørke vekk overflødig etter montering..(men helt yst på simmeringen er der ei lita ekstra lippe som skal hindre støv\dritt å komme inn og slitte ut simmeringen)jeje..de er no mi erfaring med simmeringa.. Siter "man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi- Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 såg du etter sist du skiftet simmering, at det ikkje har slette seg spor på veivakselen der vor lippa på simmeringen ligger imot?? et triks som eg bruker er å flytte simmeringen litt aksialt(vist de er mulig) så lippene treffer et nytt område som har fin overflate.. Så, mao, skal jeg prøve å dytte simmeringen lengre inn på veiva. Var faktisk ikke jeg som monterte selve simmeringen, da vi var to stykker som skrudde. Så jeg har ikke snøring på hva som var gjort. Men jeg skal ha det i bakhodet, er -7 grader ute nå, så jeg tror denne jobben kan få vente til jeg enten får lurt meg inn i en varm garasje, eller til at det blir plussgrader ute. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Sjekk vevhusventilasjoner først, som DaButcher sier. Det kan lønne seg. Hvis den er tett så må trykket ut et annet sted, altså en eller annen tettning. Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 ']Sjekk vevhusventilasjoner først' date=' som DaButcher sier. Det kan lønne seg. Hvis den er tett så må trykket ut et annet sted, altså en eller annen tettning.[/quote'] Den er rein og fin, kan bruke den som sugerør om du vil :) Btw, var det ikke noen årganger av m47 som var sterkere enn andre. Hvor går skillet. Tenkte på å ta kassa fra delebilen og putte den i min. Har uansett en skranglelyd i andre når jeg gir på over 3000 omdr. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Det fins gummitetning til simringen men jeg vet ikke hvor man får tak i det.. Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.