Gå til innhold

Kleiven; Golf 2 GTD

Ranger emnet

kleiven

Anbefalte innlegg

I Januar falt det meg plutselig inn å kjøpe meg en golf diesel, pga av turbo bygging i min 190E.

Bilen er en -86mod 1.6 TD.

Gått 205 000km og kunne vel sett litt bedre ut,men fikk den til en bra pris.

Den er senket "litt" vet ikke hvor mye,men lurt på om det er 80mm. På fjørene står det Jamex 1379-VA, så vet ikke om noen har jamex fjører her som kans skjekke men...

Så har dere noe tips til hvordan jeg skal få den litt finere uten å koste på for mye( alt går til mercedes`n for tiden :) ) så er det bare å si ifra

Bilde002.jpg

Bilde014.jpg

Bilde010.jpg

Bilde009.jpg

Bilde005.jpg

Bilde002.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Synes denne bilen her var dritstilig! Ser ut som 80mm senk. Utrolig kult med stålfelger & senk. Mitt tips er hvite blinklys, flytte speilene lenger frem (guide på golf2.dk) og lakke svart nederste del av forskjermene så det passer i ett med resten, og lakke emblemet svart. Kanksje noen andre baklys (crystal clear?)

1985 VW Golf II cl 1,6

1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6

1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget)

1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt)

1996 Citroën ZX 1,4i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes denne bilen her var dritstilig! Ser ut som 80mm senk. Utrolig kult med stålfelger & senk. Mitt tips er hvite blinklys, flytte speilene lenger frem (guide på golf2.dk) og lakke svart nederste del av forskjermene så det passer i ett med resten, og lakke emblemet svart. Kanksje noen andre baklys (crystal clear?)

Det og flytte speilene foran krever vel sparkling og lakkering? Er vel vanskelig å få det fint med mindre du lakkerer hele døren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du bruker pengene til Mercen, så ville jeg prioritert:

-Kjøpt sotspray og sota baklykter, sideblinkere og blinkerne foran.

-Fjernet tusenmeterne (er jo bra nok lys fra før på grill med 4 lykter)

-Polert, hatt på gummifornyer på lister og fangere.

-Lakkert chromen på dærhåndtakene svart, samt emblemet i grillen.

-Kanskje fått på noen lister på dørene (breie typen)

Og sist, men ikke minst:

-Gjemt unna Persikabaumen som henger i vinduet, og plassert kaffeavtalen ikke fullt så åpenlyst:tannløs

Noen enkle og ikke så veldig dyre tips fra meg, så det er jo en liten begynnelse!

Når det gjelder senkesettet så vil jeg tro at det er et 60mm sett, som har sunket etter å ha sett sine beste dager. Ikke unormalt når det er Jamex vi snakker om;)

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk positive ting om den vettu :):)

Hehe, tusenmetra blir til d blir litt lysere,de satt der når jeg kjøpte den. Å det er DÅRLI lys uten dem :)

Wunderbaumen skal bort ja,men kaffekopp holdern sto dr fra forrige eiern,men skal se om det går an å fixe på det. :)

Har tenkt å skaffe meg grill uten xtra lysa,da jeg synes det blir finere (tror jeg)

Angående senkesette, ingen som har jamex her da? som kan skjekke nr på de..? Ser forholdsvis nye ut fjørene, men jeg vet ikke jeg.

Må nok ha den bilen skal jeg kjøre turbo merce til sommern, blir nok litt dyr på drikka den trur jeg.

Slenger med ett bilde av sommerfelga: 195/50-15

DSC00182endra.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv syns jeg både de lyktene du har nå, og 2 runde er de fineste uten om å koste på seg dyre summer som Rallyefront/Westmorland. Aner ikke om Westmorland er noe dyrt, men uansett ikke så veldig lett å oppdrive etter hva jeg har forstått, men det er en helt annen sak!

Alltid noe positivt når det er en Golf (spesielt hvite 2'er Golfer;))

Og siden du syns det er dårlig lys uten tusenmeterne så er du nok bare blitt bortskjemt. Hehe. Ingen bilder av bilen med sommerfelgene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regna ikke med at du hadde tenkt på Rallyefront en gang, siden du skulle ha det billig. Hehe. Blir straks en annen bil med sommerfelger, og uten tusenmetere. Savner en hvit Golf selv jeg, er veldig pent om den er ordentlig hvit, med svarte lister ol. som bryter imellom. Ville også satset på å funnet G60 skjørt og skjermbuelister om du finner dette brukt til en ikke så altfor drøy pris. Koster desverre ganske mye nytt. Men gjør seg veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regna ikke med at du hadde tenkt på Rallyefront en gang, siden du skulle ha det billig. Hehe. Blir straks en annen bil med sommerfelger, og uten tusenmetere. Savner en hvit Golf selv jeg, er veldig pent om den er ordentlig hvit, med svarte lister ol. som bryter imellom. Ville også satset på å funnet G60 skjørt og skjermbuelister om du finner dette brukt til en ikke så altfor drøy pris. Koster desverre ganske mye nytt. Men gjør seg veldig godt.

Den ser faktiskt litt bra ut med sommerfelga.

Hvor mye ligger G60 "stuff" på da?

Nå har jeg lakket emblem i grill å krommen på dørhåndtak :) Så da får vi se hvordan det blir.

Men, jeg har fullt med små rustflekker rundt om på bilen, noe man kan gjøre med det uten å koste på noe særlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser faktiskt litt bra ut med sommerfelga.

Hvor mye ligger G60 "stuff" på da?

Nå har jeg lakket emblem i grill å krommen på dørhåndtak :) Så da får vi se hvordan det blir.

Men, jeg har fullt med små rustflekker rundt om på bilen, noe man kan gjøre med det uten å koste på noe særlig?

Du gjør ting fort du tydeligvis:) Blir nok uansett bedre enn med chromen som var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, litt for mye kaffe idag,super rastlaus.

Pussa de ned litt å lakka med spray aneglsmili hehe

Kaffe funker;p Burde vel holde ei stund det, om du er litt forsiktig med høytrykkspyleren når du vasker bilen. Lakken har vanskelig for å sitte ordentlig på chrome.

Lenke til kommentar
Del på andre sider