Gå til innhold

Kleiven; Golf 2 GTD

Ranger emnet


kleiven

Anbefalte innlegg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er sikkert mye skjerm å skjære av under skjermbuelistene dine, så da er det jo bare å kappe vekk så mye som mulig da, for så å ha på noe så rusta ikke kommer snikendes, og til slutt ha på skjermbuelistene! Gjorde dette på min bil, og det ble mye bedre.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra dette! :) Ligner veldig på min slik den så ut originalt, bare penere, hehe.. Får du tatt rusten på den blir det riktig så fint! ;) Og savner du lyset fra tusenmetrene, anbefaler jeg deg å skifte til klarglass-lykter foran og noen skikkelig gode pærer..da får du lys!! ;)

86 VWGolf2 1.6 cl --> Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Tirsdag skjedde det noe rart med motorn(havari?) Skulle til hytta den dagen, skjekket olje å vann å greier å la ut på tur til hytta vår(bare 45min kjøring), syntes jeg hørte litt rar lyd på litt turtall men hadde vært borti det før så jeg tenkte det gikk over. ( Var spesielt viss bilen hadde stått et par dager rolig) Kom nesten frem til hytta da i en oppover bakke måtte gire ned å gi på,da gikk turbotrykket opp til 1,6-1,7 bar (lader vanlig 1,3-1,4.) å så smalt det frammi motorn å turtalle gikk opp til 5000rpm+ uten att jeg hadde foten på gasspedaln, og det røyk noe så hinsides!! med hvit røyk. Slå så av tenninga for å stoppe detta drittet, men golfen ville ikke stoppe da heller, tok til å med ut nøkkeln. Måtte kvele motorn for å stoppe bilen.

 

Gikk ut og tittet frammi der,å såg noe olje på frammsiden av motorn,tenkte kanskje ei råde har kommet ut,siden jeg ikke fikk snurr på motorn når jeg prøvde å starte den. Men prøvde noen minutter,så plutselig gikk motorn rundt igjen,men startet ikke.

Tok så av slangen fra turboen til innsuget å prøvde da,da startan, men det kom sikkert en liter med olje ut av turbo`n.

 

Nå idag så har jeg fått den hjem igjen,prøvde å starte n igjen, å det kom ikke noe olje ut fra turbon,så jeg sette det i sammen att, å jaggu startan, røyk ikke noe uvanli på tomgang,men lader det han skal lade. Men ryker litt hvitt i eksosen og har den rare "kakle" lyden fra motorn på litt høyere turtall. (lurer på om det er fra topp/turbo)

 

Noen som har peiling på hva som kunne ha skjedd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par bilder etter jeg har laget meg monovisker :)

Bilde002.jpg

Bilde001-1.jpg

 

Er litt i tvil om dagen hva jeg skal gjøre med bilen, siden jeg har merca til turbo proskjekt og har fått tak i dn gule golfen jeg har, som da er "litt" mer strøken enn GTDn. Har IKKE lyst til å selge den, vurderer og la den stå inntil videre å så kanskje pusse den ned å lakke. Og overhale motor å div ting. Eller er det bare bortkastet på en 86 mod 4 dørs gtd som ser ut som en krokan is?

Er jo nylig eu godkjent å greier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår