Gå til innhold

Stabstag til audi?

Ranger emnet

spewster

Anbefalte innlegg

Nå kommer jeg med ett enda et newb spm om min a4 ;)

Folk snakker mye om stabstag, leste ett sted her på forumet at stabstag oppe i motorom var mest for pynt, og at fleste biler hadde det orginalt under, men ble en del bedre om man byttet denne til noe "større/kraftigere".

Er dette noe man også har på A4'en? (orker ikke gå ut å sjekke nu på kvelden, derfor spørr jeg)

Og er det evt noe vits å bytte denne på audi'n? Isåfall hvem selger og hvilke typer?

01' VW Polo Edition

98' Ford Courier 1.3 (SOLGT)

86' VW Golf GTI-T (prosjekt)

00' Audi A4 1,8 Turbo (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stabiliseringsstag under har du originalt. Der kan du evt bytte til et fra S4 eller RS4. De er kraftigere og stivere.

Mellom dempertårnene foran finnes det en del ettermarkedsprodusenter som har dette, men mange av dem kan ikke brukes på biler med klimaanlegg pga at rørene til kjøleanlegget kommer i veien på høyresiden. Har du klima, sjekk at det du kjøper passer til det ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ChrisDude

Det øvre stabstaget kan du kjøpe orginalt hos en vag forhandler

Det trengs kun en liten modifisering og det innbærer og kutte stang som går fra den ene siden til den andre. dette skal også passe biler med klima

Partnummer:

4B1805645 Bar

4B0803357A Holder

4B0803358A Holder

PLS, ikke kall det stab stag folkens, det er kun ett avstivnings stag. Du har kun stab stag under bilen. ( her lukter det en ny påpp off debatt ).

Anyways, det staget du skriver om ChrisDude, hvor finner du det ? Er det fra S4 ? I så fall må det sveises inn.

Spewster - det finnes mange som lager dette til A4`n. Det har en viss effekt i form av at man stiver opp fronten av bilen. Resultatet er forbedret styre respons og "turn in". Når du leter ett ett slikt stag så bør du huske på 2 ting, 1. har du klima så må det være laget for å gå rundt disse rørene, 2. Jo flere steder det festes desto bedre er det. OMP festes kun 2 steder så vidt jeg husker, jeg synes det er for llite. Werks Of Art ( mener det er det de heter ) festes på 6 steder noe som gir en myyyye stivere front, men man må lage 2 stk 2cmX4cm snitt på kanten av torpedoveggen.

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gringo

Anyways, det staget du skriver om ChrisDude, hvor finner du det ? Er det fra S4 ? I så fall må det sveises inn.

Dette staget jeg snakker kommer fra en A6 og det monteres en holder på hver side av bilen med 3 skruer(de 3 skruene som er til demperen) Så det som må gjøres er og korte inn det staget som skal gå fra den ene holderen til andre holderen.

LinkPhoto?GUID=7c295c18-123b-e3d7-363c-6e92748c5e2c&size=

LinkPhoto?GUID=6d7d4b2a-4f02-7936-6608-53d77592ff9b&size=

Passat 1.8T variant

Bilen min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ChrisDude

Dette staget jeg snakker kommer fra en A6 og det monteres en holder på hver side av bilen med 3 skruer(de 3 skruene som er til demperen) Så det som må gjøres er og korte inn det staget som skal gå fra den ene holderen til andre holderen.

LinkPhoto?GUID=7c295c18-123b-e3d7-363c-6e92748c5e2c&size=

LinkPhoto?GUID=6d7d4b2a-4f02-7936-6608-53d77592ff9b&size=

*APPLAUS* Endelig noen som har funnet en del jeg ikke visste om ;) Den ser jo svinefin ut, ikke rare moddingen som skal til for å få den til å passe på en A4. S4`n har nemlig samme stag, men da er endestykkene sveiset på plass og ikke skrudd som den du la ut bilde av.

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gringo

*APPLAUS* Endelig noen som har funnet en del jeg ikke visste om ;) Den ser jo svinefin ut, ikke rare moddingen som skal til for å få den til å passe på en A4. S4`n har nemlig samme stag, men da er endestykkene sveiset på plass og ikke skrudd som den du la ut bilde av.

hehe, nei det er ikke så mye som skal til. Kun kutte av tverrstaget noen cm om borre noen nye hull. samt å lakke den i ønsket farge da den er sort orginalt. den passer foresten også til Passaten også:D

Passat 1.8T variant

Bilen min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Chris: vet ikke ca pris på den?

Ringte møller(delelageret ensjø) for å høre om stabstagene under, de sa det ikke var noen spesielle til S4/RS4, men var universal til sportsunderstell. De skulle ha 1600,- forran 1200,- bak + foringer (200,- stk)

Trenges det noen mods for å få på disse? har vanlig understell.

Er vel andre leverandører som leverer dette til audi'en under?

Eller er de orginale stagene til sportsunderstellet godt nok?

01' VW Polo Edition

98' Ford Courier 1.3 (SOLGT)

86' VW Golf GTI-T (prosjekt)

00' Audi A4 1,8 Turbo (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by spewster

Takk for svar :)

Chris: vet ikke ca pris på den?

Ringte møller(delelageret ensjø) for å høre om stabstagene under, de sa det ikke var noen spesielle til S4/RS4, men var universal til sportsunderstell. De skulle ha 1600,- forran 1200,- bak + foringer (200,- stk)

Trenges det noen mods for å få på disse? har vanlig understell.

Er vel andre leverandører som leverer dette til audi'en under?

Eller er de orginale stagene til sportsunderstellet godt nok?

mener det var ca 1000.- for alle tre delene for det tårnstaget. men skal du ha eksat pris så har du delenummerene i posten over

Ang det stabstaget under kan du bruke det som er til A4 TQS.

Denne bilen skal være orginalt senket og dermed skal også stabstaget være stivere. dette koster ca 1500.-

Dette sportstab staget er "bolt on"

men hvis du har FWD bil så burde du bytte det bak.

Dette var jeg ikke sett i norge..har ikke leitet heller;)

Passat 1.8T variant

Bilen min

Lenke til kommentar
Del på andre sider