Gå til innhold

Problem med B20, oljelekkasje

Ranger emnet


Amazonracer

Anbefalte innlegg

Har en B20 som bruker enormt med olje.

Når motor blir kjørt så den begynner å få litt temperatur dytter den olje ut gjennom ventilasjonen på toppdekselet.

Her har jeg kun en slange som går ned langs motoren.

Når jeg da skal parkere bilen renner det ut kanskje 1-2dl olje fra denne slangen.

Noen som har noen tips, kan det være oljeretur kanalene som begynner å bli tette?

Sykt irriterende å få en oljedam under bilen hver gang jeg parker for ikke å snakke om oljeforbruket ved lengre turer.

Takker for hjelp, lei av å peile bensin og fylle olje... :scared

Amazon 65

Audi 90 2,3 20v Q

Audi 100 2,6 V6 Q

Golf Syncro 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på min B20 i amazonen så er der 2 ventlasjons slanga på motoren..en på oljepåfyllings toppa som går til innsugsmanifolden og en ifra veivhuset på den siden vor fordeleren er som går til innsugsmanifolden..der skal være ein Flamme dempar ved uttaket på ventlasjonen(ser ut som et metallfilter) den kan være tette..så vist den nedre ventalasjons utaket er tett så vill de probleme som du beskrive skje..eller gjøna slag i motoren..ta en kompresjons test eller sylinder lekasje test..håpe de kankje var til hjelp:)

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, rett og slett skjekke om veivhusventilasjonen er tett... Det skal gjøre straks!

Jeg har litt trim på min motor så jeg har ikke disse ventilasjonslangene til innsuget.

Men det viktigste er vel et ikke blir trykk i noen hulrom i motoren så hvor disse slangen går spiller ingen rolle?

Ideelt er selvfølgelig vakum men har ikke mulighet til det sånn som oppsettet er nå.

Noen flere som har noen smarte innspill?

Amazon 65

Audi 90 2,3 20v Q

Audi 100 2,6 V6 Q

Golf Syncro 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plukka av slangen fra veivhusventilasjonen og blåste i den, tett som fy. Rensa denne og da ser det ut til at det hjalp på oljeforbruket.

Men nå vil bilen ikke gå, problemer med no tennning tror jeg. Kjøpte nytt fordelerlokk da jeg så at det var slitt, men det nye jeg kjøpte ble feil, passet bra men forskjøv tenninga en del grader...

Bare knota med dette i dag og håper på å finne ut av det i morgen

Amazon 65

Audi 90 2,3 20v Q

Audi 100 2,6 V6 Q

Golf Syncro 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbo tony: har du prøvd å brette litt inn dissa to tappane på påfyllingstoppa som låser den? slik at du får meir press på pakningen og den kankje tetter bedre da..

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår